השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן שהשיגה לכם את התשואה הטובה ביותר

הקרנות הכספיות הפכו לכלי השקעה פופולרי במיוחד; הקרנות הכספיות נהנות מהטבת מס שהופכת אותן בימים של אינפלציה לכלי מעניין; הקרנות הכספיות השקליות הן התחליף הכמעט יחיד לפיקדון הבנקאי ובכל זאת יש הבדלים בקרנות
ניצן כהן |  3
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
הקרנות הכספיות הפכו בשנה האחרונה לכלי השקעה פופולרי במיוחד. הקרנות הכספיות השקליות הן למעשה המוצר התחליפי הכמעט יחיד לפיקדון הבנקאי שפתוח לציבור הרחב ומכאן ועם שיווק אגרסיבי מאוד של מנהלי הקרנות, הציבור מעביר אליהן המון, אבל המון כסף מידי חודש.
צריך להבין לרגע את המנגנון של הקרנות הכספיות ומכאן להבין מדוע הן הפכו ליעד הפופולרי בישראל כרגע אחרי הפיקדון הבנקאי.
נתחיל במדיניות ההשקעה. הקרנות הכספיות משקיעות בכל מה שהופך למזומן בטווחים של 3 חודשים וזה אומר שאת מרבית הכסף שמוזרם אליהן הן מעבירות לפיקדון בנקאי שבגלל כמויות הכסף העצומות שיש בקרנות האלה, המערכת הבנקאית מוכנה שלם להן ריבית יותר טובה.
שאר הכסף ולמעשה מה שמביא את התשואות העודפות (לפחות תיאורטית) על הפיקדון הבנקאי זה רכישה של אגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות שהופכות למזומן תוך 3 חודשים. עכשיו נסייג את הדברים. למרוצת שנהוג לתפוס את הקרן הכספית ככזו שאין בה סיכון, הרי שזו תפיסה מעוותת של הדברים ובקרנות הכספיות יש סיכון לכסף. סיכון קטן, אבל יש סיכון שכדאי לתת עליו עת הדעת אם כי בפרופורציות הנכונות.
עכשיו נעבור לעולמות המיסוי. בקרנות הכספיות יש הטבת מס שהיא משמעותית בתקופות של אינפלציה וזה אומר שעל קרן כספית נשלם מס של 25% על הרווח הריאלי בעוד שעל פיקדון הבנקאי נשלם מס של 15% על כל הרווח.
עכשיו צריך להבין. שאם אנחנו מדברים על אינפלציה שנתית של 5% (האינפלציה החזויה שנה קדימה בישראל היא של סדר גודל של 3%) הרי שאם הקרן הכספית תניב רווח של 6% אזי נשלם מס של 25% רק על 1% מהרווח. אבל אם נקבל 6% ריבית בפיקדון בנקאי (מדובר בדוגמה להמחשה בלבד) הרי שנשלם 15% מס על כל ה-6% וזה משמעותי.
רכיב נוסף שאנחנו צריכים לשים אליו לב בקרנות הכסםפיות הוא נושא דמי הניהול. מאחר ואנחנו מדברים על כלי שפוטנציאל הרווח בו מוגבל מאוד הרי שככל שדמי הניהול שנשלם למנהל הקרן הכספית, ירד באופן ישיר וישחק משמעותית את התשואה שלנו ולכן כדאי לשים לב גם לנושא דמי הניהול בקרן.
כך או אחרת, 5 הקרנות הכספיות השקליות הטובות בחודש יולי היו של פסגות (2 קרנות) IBI (קרן אחת) ומיטב שהכניסה 2 קרנות לדירוג וזה משמעותי וזה הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פרצופים של שמנת (ל"ת)
    גוגומן 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זה קרה בגלל המהפכה המשפטית נוצר פה דיקטטורה
    דרור 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה זה רוב העם בחר 64 חכים לימין מה זה דיקטטורה צריך להחליף את העם לפיד וגנץ צודקים צריך להחליף את העם
    סגור
  • 1.
    עוד דבר חשוב
    ביבי 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בקרן כספית ניתן לקזז הפסדים מרווחים בשוק ההון גם הפסדים משנים קודמות ממקורות אחרים כמו קרנות שמתמחות במניות וכו' ואז המס חוזר כולו או בחלקו . בפיקדון המס קבוע לא ניתן לקזז ולקבל החזר . (למעט אם המשקיע מבוגר )
    סגור