השוק

הישג לאלקטרה צריכה: S&P מותירה את הדירוג הגבוה של החברה

למרות סביבת המקרו המאתגרת שגורמת לירידה בצריכה הפרטית, אלקטרה צריכה שומרת על מעמדה המרכזי בתחום הזה; המעמד הזה של אלקטרה מקבל תיקף היום מחברת דירוג האשראי S&P מעלות שמותיר לה את הדירוג הגבוה עם תחזית יציבה
ניצן כהן | 
יוני צברי (צילום עומר תירם)
סביבת המקרו מידרדרת בין אם בגלל הריבית הגבוהה, האינפלציה הגבוהה או חוסר היציבות המדיני שפוגע בביטחון העצמי של הצרכן הישראלי. אלקטה מוצרי צריכה היא אחת החברות שחשופות מאוד לעולם הצריכה הישראלי אם על ידי חנויות אדידס, מוצרי אלקטרה (מזגנים) מוצרי חשמל (מחסני חשמל) או שוק המזון (דרך קרפור) מכאן חשוב לדעת איך חברות הדירוג מתייחסות לאלקטרה צריכה.

אלקטרה מוצרי צריכה, מדווחת היום כי חברת הדירוג S&P מעלות אישררה את דירוג החברה ברמה של AA מינוס ישראלי עם אופק יציב (Stable). כלכלני חברת הדירוג מציינים בסקירתם כי תוצאותיה התפעוליות של אלקטרה צריכה בשנה האחרונה, הלמו את ציפיותיהם. בהחלטת חברת הדירוג הדגישו כי מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כשחקן מוביל בשוק המקומי, בדגש על מגזר מוצרי הצריכה החשמליים וקמעונאות מוצרי חשמל, וצפו שיפור בביצועיה התפעוליים במגזר המזון.
מבין שיקולי הדירוג העיקריים, מציינים כלכלני S&P מעלות כי הפעילות לאורך כל שרשרת הערך, הסינרגיה הגבוהה בין החטיבות השונות ונתח השוק הגדול, בעיקר בתחום מערכות האקלים ובתחום רשתות השיווק, יוצרים לאלקטרה מוצרי צריכה יתרון תחרותי, לטענתם היקף פעילותה של החברה והגיוון במקורות ההכנסה משפיעים לחיוב על הפרופיל העסקי של החברה.
 
כלכלני חברת הדירוג מתייחסים גם לפעילות החברה בתחום מערכות האקלים באירופה, ומציינים כי אמנם מדובר כיום בפעילות קטנה יחסית, אך ההסכם עליו חתמה החברה בהיקף של מיליארד שקל עם לקוח אירופי, לצד פעילותה המשותפת עם Bosch לפיתוח וייצור משאבות חום ומערכות מיזוג אויר, צפוי להערכתם להגדיל בשנים הקרובות את הפיזור הגיאוגרפי של החברה ואת נתח השוק שלה באירופה, ולכן תומך בפרופיל העסקי.
בנוגע למגזר קמעונאות המזון, מעריכים במעלות כי השלמת השקת רוב סניפי  Carrefour והקמת מועדון הלקוחות, צפויים לתמוך בצמיחת היקפי הפעילות והגברת הסינרגיה בין פעילויות הקבוצה הקיימות. כלכלני חברת הדירוג מציינים כי הם צופים שיפור בביצועים התפעוליים של מגזר המזון במחצית השנייה של 2023 ובעיקר ב-2024, בהתבסס על גידול בפדיון ובמכירות למ"ר.
במעלות מתייחסים גם לעדכון החוזה עם אדידס לפיו יועברו לחברה 28 סניפים כך שתפעיל בסך הכול 46 סניפים, ומציינים כי מדובר בהמשך גיוון מקורות ההכנסה והרחבת מגזרי הפעילות של החברה ללא תלות בלקוח עיקרי דבר התומך גם הוא בפרופיל העסקי.
אלקטרה מוצרי צריכה פועלת בחמישה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, יצוא, ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים (" מגזר מוצרי צריכה חשמליים"), השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל").
השלישי – פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ורשת 7-Eleven וCarrefour שבהקמה ("מגזר קמעונאות מזון"), הרביעי - הפעלת רשתות שיווק, ייבוא, ייצור, שיווק והפצה של ציוד ומוצרי הלבשה והנעלה למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי, וכן, הפעלת רשת חנויות בזיכיון של המותג Adidas ("מגזר ספורט ופנאי"), החמישי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה") מנכ"ל החברה הוא מר צביקה שווימר והמשנה למנכ"ל ואחראי על העניינים הכספיים הוא מר יוני צברי.
יוני צברי, משנה למנכ"ל אלקטרה צריכה ואחראי על תחום הכספים: "אישרור הדירוג מצד S&P מעלות מהווה לראייתנו הבעת אמון בחוסנה של החברה וביכולתה ליישם את אסטרטגיית הצמיחה, גם בתקופה מאתגרת זו בסביבה הכלכלית. פיזור הפעילויות והסינרגיה ביניהן מייצרת בסיס רחב הפועל באופן תפעולי הנכון ביותר, ותומך בהמשך צמיחה החברה. כמו כן, גיוון מקורות ההכנסה ומעמדה המוביל של אלקטרה מוצרי צריכה בשוק המקומי, בדגש על מגזר מוצרי הצריכה החשמליים והקמעונאות, יחד עם השלמת השקת סניפי Carrefour והקמת מועדון הלקוחות - כל אלו יתמכו בביצועיה התפעוליים וימשיכו לחזק את חוסנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה