השוק

נחשף: זו חברת האשראי החוץ בנקאי החזקה בישראל

לאחר נפילת בול מסחר וקריסת יונט וגיבוי: בפעם הראשונה - Duns 100 מבית דן אנד ברדסטריט חושפים את דירוג חברות האשראי חוץ בנקאי החזקות ביותר במשק. 5 החברות המובילות את הדירוג, מחזיקות יחדיו בתיק אשראי כולל של כ- 15.7 מיליארד שקל
מערכת ice |  2
משיכת כספים מכרטיס האשראי (צילום shutterstock)
על אף האירועים האחרונים, לענף המימון החוץ בנקאי תפקיד חשוב בהגברת התחרות מול המערכת הבנקאית במתן אשראי עסקי. דווקא בשנה זו, Duns 100 מפרסמים לראשונה את דירוג חברות האשראי החוץ בנקאי - החברות המובילות והיציבות בענף.
ענף האשראי החוץ בנקאי ריכוזי ונשלט על ידי מספר שחקניות גדולות, אשר למרביתן יחסי הון מספקים, שיכולים לספוג את ההפסדים הצפויים האפשריים. בשלב הראשוני של הדירוג, נבדקת איתנותה הפיננסית של כל חברה, בין היתר, באמצעות ניטור אחר המידע העסקי הקיים אודותיה במאגרי דן אנד ברדסטריט.
דירוג חברות האשראי החוץ בנקאי לשנת 2023 שלDuns 100 מורכב מ-14 החברות המובילות במשק, 13 מהן נסחרות בבורסה לניירות ערך תל אביב. על אף רמת הסיכון הגבוהה בענף, על פי נתונים דן אנד ברדסטריט, כל החברות בדירוג שמרו בשנה האחרונה על יציבות ברמת הסיכון שלהן.
13 החברות שנבחרו הן (לפי הסדר): ביטוח ישיר, קבוצת אחים נאוי, מניף - שירותים פיננסיים, אמפא קפיטל, אס.אר. אקורד, פנינסולה, מ.ל.ר.ן פרויקטים ומסחר, גמלא הראל - נדל"ן למגורים, מכלול מימון, א.נ. שוהם ביזנס, ברקת קפיטל, מיכמן ואופל בלאנס.
במקום הראשון, כאמור, ביטוח ישיר עם סה"כ תיק אשראי של 6.3 מיליארד שקל, הכנסות של 1.19 מיליארד שקל והון עצמי של 1.18 מיליארד שקל ועם סה"כ נכסים של 6.74 מיליארד שקל. אחריה: קבוצת אחים נאוי עם סה"כ תיק אשראי העומד על 3.32 מיליארד שקל, הכנסות של 251 מיליון שקל, והון עצמי של 685.5 מיליון שקל וסה"כ נכסים העומדים על 3.42 מיליארד שקל.
במקום השלישי: מניף שירותים פיננסיים עם סה"כ תיק אשראי העומד על 2.15 מיליארד שקל, הכנסות של 183.2 מיליון שקל, הון עצמי של 351.2 מיליון שקל וסה"כ נכסים העומדים על כ-2 מיליארד שקל. במקום הרביעי: אמפא קפיטל עם 2 מיליארד שקל תיק אשראי. סוגרת את החמישייה: גמא עם 1.97 מיליארד שקל תיק אשראי, 240.9 מיליון שקל הכנסות, והון עצמי של 424.2 מיליון שקל, וסה"כ נכסים העומדים על 3.5 מיליארד שקל.
עם זאת על פי נתוני D&B, במחצית הראשונה של 2023, נרשמה עליה של כ-10% ברמת הסיכון בענף האשראי החוץ בנקאי. זאת בהשוואה למחצית השנייה של 2022.
שילה זברו וייס, מנהלת מחלקת Duns 100: "עליית הריבית והאינפלציה, מצב הרוח הכללי בשוק ההון וחוסר היכולת לגייס אג"ח בריבית סבירה, הציבו אתגרים משמעותיים בפני ענף האשראי החוץ בנקאי. עלויות המימון הן שם המשחק בענף האשראי החוץ הבנקאי. חברות שלא ישכילו לגלגל את עלויות המימון על הלקוחות, הן אלו שיפגעו בשורת הרווח בסופו של יום. אי הוודאות הכלכלית מחייבת את החברות להעריך מחדש את הסיכונים כדי לקדם צמיחה ולעמוד בסביבה כלכלית משתנה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נראה לי שהתכוונתם לחברת "מימון ישיר" ולא ביטוח ישיר (ל"ת)
    טעות 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ותשובה לשאלה
    מומו 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי החברה הגדולה?
    סגור