השוק

עיקר הפעילות בדולר היא של משקיעים מקומיים שמלאים בדולרים

בחדרי העסקאות של הבנקים הגדולים אומרים כי ההיחלשות של הדולר מול השקל שנמשכת גם היום, נעוצה בעובדה שאין כמעט משקיעים זרים בישראל כרגע, כך שהפעילות היא של משקיעים המקומיים שמלאים בדולרים
ניצן כהן | 
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
הדולר ממשיך היום להיחלש ויורד בכמעט 0.8% מול השקל ונסחר ברמה של 3.588 שקל, רמה נמוכה ביחס לציפיות ובהתחשב בעובדה שהרחובות בישראל בוערים. בחדרי העסקאות של הבנקים הגדולים אומרים היום שבשוק כמעט אין משקיעים זרים ומכאן שעיקר הפעילות היא של משקיעים ישראלים ואלה מלאים בדולרים.
נזכיר כי בחצי השנה האחרונה הדולר זינק מרמה של כ-3.4 שקל לרמה של כמעט 3.7 שקל כשהפעילות הייתה מחולקת בין משקיעים זרים למקומיים. לאט לאט סיימו המשקיעים הזרים את הפעילות שלהם (הוצאת כסף מישראל) ואיתם גם המשקיעים המוסדיים הגדולים מה שהותיר את המסחר במחזורים נמוכים ורק למי שזקוק לשקלים כדי למממן את הפעילות השוטפת שלו.
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב ניתח את הפעילות בשוק המט"ח בחודש יולי וכתב ללקוחות בית ההשקעות כי "על פי מחזורי המסחר במט"ח, המשקיעים המקומיים גרמו להתחזקות החדה של השקל לפני שבועיים כאשר השקל ירד מהשער של 3.7 ביחס לדולר ל-3.6 ובשבוע שעבר הגיע אף לרמות נמוכות עוד יותר.
"מחזורי המסחר של המשקיעים המקומיים (לא הבנקים) בעסקאות החלף גדל בשבוע שבו התחזק השקל בכ-20% והגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2022. לעומת זאת, המחזור של הזרים לא עלה כלל ביחס לחודש יוני".
אם כן, נראה כי תמימות דעים יש בין כל שחקני המט"ח לפיה המשקיעים המוסדיים הגדולים והישראלים בכלל (והכוונה היא לא לספקולנטים) מלאים בדולרים ולכן הם לא ממהרים להמשיך לרכוש מהם אלא להיפך, יצואנים שזקוקים לשקלים כדי לשלם מסים ומשכורות לעובדים מממשים דולרים וזה לוחץ את הדולר למטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה