השוק

בנק "יוליוס בר": שיעורי הצמיחה בסין יהיו נמוכים יותר ב-2024

מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסמה את הערכתה אודות המאבק של ממשלת סין בהאטה בצמיחה. לטענתה של טאו: "סין מתרחקת ממודל צמיחה מבוסס נכסים, וצפויה לראות שיעורי צמיחה נמוכים יותר ב-2024"
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסמה היום (רביעי) את הערכתה אודות המאבק של ממשלת סין בהאטה בצמיחה. לטענתה של טאו: "סין מתרחקת ממודל צמיחה מבוסס נכסים, וצפויה לראות שיעורי צמיחה נמוכים יותר ב-2024".
מגדלנה טאו מספרת: "סין צפויה להכריז בסוף החודש על תמריצים במטרה להיאבק בהאטה הכלכלית המתמשכת במדינה, שיתמקדו כעת בניסיון לדרבן את הצריכה במדינה. סין עומדת כיום בפני קשיים לתמרץ את כלכלתה, זאת לאור היחלשות ביכולות המימון של הממשלות המקומיות, וקשיים במציאת פרויקטים של תשתית, שבהם הערך הכלכלי עולה על עלות הפרויקט. נכון להיום, ייצוב מגזר הנכסים והנדל"ן במדינה נותר המפתח לתמיכה בהתאוששותה הכלכלית".
עוד טוענת טאו כי "התמריצים הנוכחיים צפויים להתמקד בקידום צריכת רכבים ומוצרים אלקטרוניים, הגברת הצריכה באזורים כפריים ושיפור סביבת הצריכה. עם זאת, אבטלה גבוהה בקרב צעירים וירידת ערך הנדל"ן, הביאה לירידה ביכולות צריכה ויצירת ציפיות חלשות מצד השוק. ככל שאנו מתקרבים לסוף יולי, כלכלנים ומשקיעים מקווים שהמנהיגים הסינים יכריזו על תמריצים מקיפים יותר, כדי להצית מחדש את תנופת הצמיחה המתמתנת".
טאו הוסיפה: "צעדים חלקיים, כמו הורדת ריבית ההלוואות ב-10 נקודות בסיס או הארכת תמיכת האשראי כדי להקל על שוק הנדל"ן בערים החלשות בסין, לא הצליחו עד כה להלהיב את המשקיעים. ירידה מהירה בהשקעות נדל"ן למגורים, תשואה ירודה על פרויקטי תשתית, וסוגיית החוב על מימון הרשויות המקומיות, מהוות כמה מהסוגיות שמקשות כעת על הממשל המרכזי בסין".
"עד כה", מסכמת טאו: "פרויקטי תשתית מרכזיים להשקעה שאושרו במחצית הראשונה של 2023 התמקדו בעיקר בענפי האנרגיה, ההייטק, התחבורה והמים. עם זאת, חבילות תמריצים גדולות ופזיזות עשויות לייצר הפוך ממטרתן ולהגדיל את מדדי החוב הגבוהים ממילא של הממשלה. בהתחשב בקשיים בארגון מחדש של הצמיחה בסין, כאשר הממשלה נאלצת להתרחק ממודל צמיחה מבוסס נכסים, סין צפויה לראות שיעור צמיחה כלכלי נמוך יותר בשנת 2024".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה