נדל"ן ותשתיות

בנק יוליוס בר: "הזדמנויות עקב היחלשות הנדל"ן בסין"

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, אומר כי פרסום הנתונים הכלכליים האחרון של סין מצביעה על אפיקי השקעות מעניינים בתחום המתכות לשימוש תעשייתי
מערכת ice |  1
קרסטן מנקה (צילום יוליוס בר)
על רקע פרסום הנתונים הכלכליים של סין אתמול (שני), קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר אומר: "ההיחלשות של מגזר הנדל"ן בסין עשויה לייצר הזדמנויות מעניינות בתחום המתכות התעשייתיות".
"פרסום הנתונים הכלכליים יצרו תמונת מצב מעורבת למדי בתחום המתכות לשימוש תעשייתי", אמר מנקה. "לפי הנתונים הנוכחיים, שוק הנדל"ן ממשיך להתכווץ בסין, ותחום התשתיות מראה סימנים קלים של התאוששות. שני המגזרים הללו מהווים בין 25% ל-60% מהביקוש למתכות תעשייתיות בסין, כאשר האלומיניום הוא המתכת עם החשיפה הנמוכה ביותר לתחומים הללו והפלדה עם החשיפה הגבוהה ביותר.

"תגובת השוק לנתונים הייתה שלילית, מה שעשוי לרמז על שתי מסקנות מעניינות: הראשונה, היא כי השוק תופס את ההתאוששות בתחום התשתיות כזניחה לעומת ההאטה בתחום הנדל"ן. השנייה, היא כי השוק לא צופה תמריצים רחבים עבור מגזר הנדל"ן הסיני. ייתכן שבמעלה הדרך התמריצים של ממשלת סין בתחום התשתיות יעלו בהיקפם, זאת עקב מצוקה פיננסית הולכת וגוברת של הממשלות המקומיות, שדורשות סיוע.
"היעדר התמריצים בשוק הנדל"ן נובע בעיקר מסוגיות דמוגרפיות, בראשן האטה בהיקף העיור, שיגרום לירידה במספר הדירות בעתיד. באופן  מפתיע, מבין המתכות התעשייתיות שאיבדו מערכן, הירידה החדה ביותר נרשמה בנחושת, למרות התחזיות לעלייה בביקוש שנובעת מהשינויים בשוק האנרגיה, בפרט מהמעבר לרכבים חשמליים. סין דיווחה בעת האחרונה על שיא חדש במונחים של מכירות רכב חשמלי, כאשר עליות בהיקף המכירה נרשמו גם המקומות אחרים בעולם, לדוגמא באירופה. עם זאת, נכון להיום, הביקוש לנחושת מכלי רכב חשמליים עדיין קטן מכדי לפצות על החולשה הנובעת משוק הנדל"ן בסין. למרות זאת, אנו חוזים עלייה בערכה של הנחושת בטווח הארוך, ורואים בירידות קצרות הטווח כהזדמנויות פוטנציאליות עבור השוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא להתקרב לשוק הסיני הם בדרדור מטורף
    קוקרצה 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והכי גרוע המספרים שהם מפרסמים לא רק שלא קרובים לזוועה שקוראת שם אלא גם מספרים אחרים כגון מספר אוכלוסייה אבטלה יציאת החברות הזרות החובות של מחוזות שונים ... כל כך יותר גבוהים ממה שהם מפרסמים שזה מספר את כל הסיפור ייקח עשרות שנים עש שהשוק הזה יתאושש
    סגור