השוק

ניר ברקת: רשות התחרות תבצע חקירה אינטנסיבית נגד הבנקים

נראה שהתוכנית של מיכל כהן מצליחה ומהודעה שפרסם הבוקר שר הכלכלה, ניר ברקת, עולה כי הוא מגבה אותה בבדיקה המוזרה נגד המערכת הבנקאית שמפוקחת על ידי בנק ישראל ונמצאת בתחרות משוכללת
ניצן כהן |  17
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
נראה שהתוכנית של מיכל כהן, יו"ר רשות התחרות, להסדיר את מערכת היחסים שלה עם שר הכלכלה ניר ברקת מצליחה ומהודעה שפרסם הבוקר ברקת עולה כי הוא תומך בבדיקה/ חקירה המוזרה שיזמה כהן נגד המערכת הבנקאית שנזכיר מפוקחת לעילא ולעילא על ידי בנק ישראל ונמצאת בתחרות משוכללת.
״אני שמח שרשות התחרות התעוררה מהתרדמת, אחרי שורה ארוכה של העלאות ריבית שהניבו רווחי ענק לבנקים - על חשבון הציבור. מרבית הסוסים כבר ברחו מהאורווה וזה מתבטא ברווחי הענק של הבנקים אל מול הריביות השערורייתיות שמשלם הציבור עבור האשראי שלו, וריביות המגוחכות שהוא מקבל עבור הפיקדונות שלו.

"על רשות התחרות לבצע את החקירה הזו באופן אינטנסיבי, מהיר ויעיל - כי בקצב הזה עד שהחקירה תושלם, כרגיל, הציבור יפסיד מכל הכיוונים. שוב אנו עדים שהתנהגות מונופוליסטית וקרטליסטית השתרשה כחלק מהתרבות העסקית בתעשיות מסויימות וחובה עלינו להילחם בהם באומץ לב וללא מורא״. אמר ברקת.
נכניס לרגע את הדברים לפורפורציות הנכונות. רשות התחרות לא הצליחה עד כה לחקור את נושא יוקר המחיה ו/ או מחירי המזון ולאחר רעשים אינסופיים הסתפקה בקנסות שהטילה על יצרניות וקמעונאיות המזון וכעת לאחר ששר הכלכלה ביקש להדיח את מיכל כהן מתפקידה על רקע תפקוד לקוי (לטענתו) של הרשות הרי שהיא מחפשת את דרכה בחזרה לחיקו החמים של הדרג הפוליטי ומכאן יזמה בדיקה של התמסורת בין ריבית בנק ישראל וריבית על הפיקדונות, דבר שנחקר ונבדק מידי יום על ידי בנק ישראל.
לא ברור מה מיכל כהן רוצה להשיג בבדיקה שלה. האם היא רוצה לקבוע כי בנק הפועלים ישלם ריבית X על הפיקדונות ובנק לאומי ישלם ריבית Y ואילו מזרחי ודיסקונט ישלמו ריבית Z? לא ברור ומוזר עוד יותר שדברים שנמצאים תחת אחריות רשות התחרות נזנחים לכאורה בעוד דברים שנמצאים תחת בקרה של רגולטור יעיל כמו הפיקוח הפיקוח על הבנקים נכנסים לבדיקה אצל הרשות תחת דברים אחרים.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    עובדי כוח אדם (ל"ת)
    דניאל 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    צריך לבטל את המס ההזוי 15% לחיסכון בפקמ
    אבי,, 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא מבטלים את המס על פק"מ 15% מס גזל,, העיקר אומרים שהריבית נמוכה אבל את המס המדינה לוקחת למה מה קרה? זה הכי סולידי שיש תנו לאנשים להרוויח קצת,,
    סגור
  • 14.
    מי זה ניצן כהן ולמה זה נחשב עתונות?? (ל"ת)
    אני 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    מיהו הבור
    היא 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכותב שבין הבנקים מתקיימת תחרות משוכללת?
    סגור
  • 12.
    כותב המאמר אינו מבין דבר וחצי דבר
    יוסל 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פגיעה בתחרות יכולה להתקיים(וברור שבישראל מתקיימת) גם בין בנקים,ה"מפוקחים" על ידי במק ישראל.בנק ישראל אינו אמון על המאבק בקרטלים,גם אם הבנקים הם החוטאים בכך. נכון,שהכל ברברת,ושום דבר אמיתי לא יקרה כאן(כסדום היינו,לעמורה דמינו,ולא לארצות הברית), אבל זה סיפור אחר.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    ניר ברקת רק דיבורים אפס מעשים! (ל"ת)
    מוטי בר-נס 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 10.
    בובה
    יורם 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברקת , עוד אחד שלא שווה כלום !!!!!
    סגור
  • 9.
    בנקים בישראל
    אמי1 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנקים עושקים את הציבור. נקודה, כשאתה במינוס אתה משלם ריבית מטורפת, כאשר אתה בזכות אתה מקבל מהם פרורים, יש לחקור את ההתנהלות הזו, לאזרח הקטן אין שום דרך לחסוך, והבנקים חוגגים, גם על המשכנתאות, משלמים דבידנדים שמנים ליו"ר שלהם, זו רשעות, הם מתנהגים על פי האמור, שלי שלי, שלך, גם שלי,
    סגור
  • 8.
    מס שבח
    פס 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשלום מס שבח נילקח לפי כלל אצבע .זוהי גנבה של המדינה האזרח לא יכול לעשות כלום אצלי ביקשו קבלות מלפני 40 שנה זה לא סביר.לכן זוהי רמאות אחת גדולה.
    סגור
  • 7.
    דברי ברקת
    אבי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה חוץ מלפטפט לא עושה שום דבר
    סגור
  • 6.
    השר בקרת מחפש כותרות.
    עידו 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוקר המחייה,זה מה שצריך להעסיק את השר,יום ולילה אבל זה נושא קשה ומורכב והשר יודע זאת ולכן עוסק בכותרות ויחסי ציבור,הוא לא האיש שיוריד את יוקר המחייה.
    סגור
  • 5.
    הנזק שהנגיד עשה
    יורם 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נגיד בנק ישראל עשה למדינה נזק במיליארדים של שקלים .כל הקיפאון בשוק הנדלן זה אומר אין הכנסות למדינה ממיסים על קרקעות על דירות השוק מת ומי מרוויח? הבנקים לא יתכן שהוא מעלה את הריבית מצד אחד אבל מצד שני אם יש לי פיקדון של 200 אלף שח הוא כמו עלה נידף ולמה כי לבנקים יש מלא כסף נזיל למכור שמוכרים ב 7 ואו 8 אחוז לשנה שזה מטורף ריביות מטורפות אבל לאזרח הקטן בתקופה שהכל עולה קרי אינפלציה הוא צריך יותר כסף בשביל רמת החיים שלפני 5 חודשים ולוקח הלוואות וחוזר חלילה 1הבנקים משמינים מרווחים הון המדינה לא מזיזה את עצמם הפיקוח על הבנקים זה הבלוף הגדול כמו שמיכל כהן היא בלוף גדול של רשות התחרות כמו שברקת הוא בלוף גדול שמנסה לטפס על מדרגה שתתן לו קצת קרדיט בין מצביעי הליכוד
    סגור
  • גאונות
    יורם 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו , הגאון הכלכלי התעורר ודבר !!!!!!!;.
    סגור
  • 4.
    נראה כמו כתבה ממומנת על ידי הבנקים
    ליאורה 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם כתוב בצורה עילגת
    סגור
  • 3.
    הפיקוח על הבנקים דואג לרווחת הבנקים ויציבותם הכלכלית.
    פאפא 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טובת הציבור זניחה בעיניו.
    סגור
  • 2.
    כתב הזיה
    אחד שלקח משכנתא 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברצינות? "המערכת הבנקאית שנזכיר מפוקחת לעילא ולעילא על ידי בנק ישראל ונמצאת בתחרות משוכללת." מי כתב את זה הלוביסט של אחד הבנקים? חושבים שאנחנו מטומטמים? כמעט ואין תחרות. הבנקים מרוויחים מיליארדים מעליית הריבית על המינוס, ובטח שלא מעלים את הריבית על הפלוס....
    סגור
  • 1.
    חקירות
    רוברט 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחקור קודם את חברות המסון שמצפצפות עליך ולא משתפים פעולה !
    סגור