השוק

סין נפתחת בעקבות האטה בהדבקות; ייצור האייפון יחזור לסדרו

מדיניות "אפס קורונה" של סין מוסרת בהדרגה, בשל שילוב בין ההפגנות האחרונות וירידת מספר ההדבקות; ההגבלות על נסיעה בתחבורה הציבורית וכניסה למקומות ציבוריים מוסרות; ומפעל האייפון הגדול בעולם מגייס עובדים כדי להאיץ את הייצור ולעמוד בביקוש האדיר למכשירים
יאיר מור | 
אייפונים בסין (צילום shutterstock)
האם משבר הקורונה סוף סוף מאחורינו? סין מבצעת בימים האחרונים פניית פרסה של ממש, ונפתחת בהדרגה, בסימון לכך שהמדינה האחרונה בעולם שהתעקשה על המשך מצב החירום בעקבות המגפה מתפכחת ומחזירה את החיים למסלולם.
לפי סוכנויות הידיעות, בימים האחרונות הודיעו רוב ערי סין על שחרור מגבלות שונות שהוטלו בעקבות גל ההדבקות האחרון של החודשיים האחרונים. ביניהן היו הבירה בייג'ינג; שנגחאי שביטלה את הדרישה בבדיקת PCR שלילית כתנאי לכניסה למקומות ציבוריים החל מהיום (שני); הנגג'ואו, עירה של עליבבא, שביצעה צעד דומה; שנג'ן; ג'נגג'ואו, העיר שבה נמצא מפעל האייפון הגדול בעולם, שהודיעה אתמול על ביטול ההגבלות על נסיעה בתחבורה הציבורית; ואפילו ווהאן, עיר מוצאו של הנגיף, שהודיעה על צעד דומה.
הסיבה להסרת המגבלות ככל הנראה מורכבת, ומשלבת אופטימיות ממספרי ההדבקות היורדים - אתמול דווחו פחות מ-30,000 הדבקות מקומיות (כלומר בניכוי כאלה של אנשים שהתגלו כחיוביים לאחר שהגיעו מחו"ל) חדשות לראשונה זה יותר משבועיים, כאשר לפני כשבוע המספר עמד על כ-40,000 – וחשש מההשלכות של המשך מדיניות "אפס קורונה" הדרקונית של סין, בעקבות ההפגנות האחרונות שהבהירו שהאזרחים מתחילים לאבד את הסבלנות כלפי המדיניות המחמירה של הממשל בנושא.
עוד לפני הפתיחה המחודשת זינקו המדדים הסיניים, כאשר מדד האנג סנג סין בהונג-קונג זינק בנובמבר ב-29%, החודש הטוב ביותר שלו מאז 2003, ומדד האנג סנג הכולל רשם את העלייה הגדולה ביותר זה 25 שנים, בעיקר בשל עליות של מניות שאמורות לעלות בעקבות פתיחה מחדש – חברות תעופה, קזינו, מסעדות וכדומה.
אך נראה שמבחינת רוב העולם, הבשורה המשמעותית מגיעה ממקור ב'עיר האייפון' בג'נגג'ואו – המפעל הענק של פוקסקון, שאחראי לייצור רוב הסמארטפונים של אפל. המקור אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בעקבות הקלת המגבלות בעיר פתח המפעל בהליך מהיר לגיוס עובדים, שצפוי להביא לכך שתוך 3-4 שבועות – כלומר בסוף דצמבר או תחילת ינואר – יחזור קצב הייצור של המכשירים לתפוקה מלאה, לעומת 20% בשבועות האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה