דיגיטל וטק

אפל בורחת מסין: זו התוכנית להצלת מכירות האייפון

תחזיות המכירות של אייפון ברבעון האחרון של 2022 הולכות וצונחות בתדירות כמעט שבועית. כעת נראה שלאפל נמאס, והיא נוקטת צעדים נואשים על מנת לוודא שהמכירות יוכלו לחזור לעלות
יאיר מור | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
אפל נמצאת בבעיה קשה: ברבעון האחרון של 2022 – רבעון של חגים, של אחרי השקת דור חדש, שבו אמור להישבר שיא המכירות שלה, כמו בכל רבעון מקביל בשנים הקודמות – צפויים להימכר 70-75 מיליון אייפונים – 10 מיליון פחות מהציפיות הקודמות, שגם הן היו נמוכות לעומת אלו של חודש קודם לכן, כך מעריך האנליסט מינג-צ'י קו. הסיבה לכך אינה חוסר ביקוש למכשירים – מיליוני אנשים ברחבי העולם הזמינו את המכשירים החדשים ונאלצים להמתין חודשים להגעתם.
הבעיה היא שהמפעל שמייצר את רוב המכשירים, "עיר האייפון" של חברת פוקסקון בג'נגג'ואו, מפתיע בכל פעם מחדש עם שיבושים חדשים לפעילות: תחילה זה היה סגר שהשאיר אותו עם כוח אדם מדולדל, ולאחר מכן מהומות בעקבות אי עמידה בהתחייבויות תשלום בשילוב עם תסכול מתנאי הסגר. לפי קו, התפוקה של המפעל הענק בנובמבר עמדה על 20% בלבד מהרגיל, ובחודש הנוכחי היא צפויה לעלות ל-30%-40%.
עבור אפל, נראה שמדובר בקש ששבר את גב הגמל. לפי דיווח של וול-סטריט ג'ורנל, בשנים האחרונות היא החלה לגשש אחר אפשרויות לבזר יותר את ייצור המכשירים, גם בין מפעלים שונים וגם בין מדינות שונות, וכעת היא ממש נואשת לעשות זאת במהירות האפשרית.
מקורות בתעשייה אמרו לעיתון שהחברה מבקשת מקבלניות ייצור להציג לה תוכניות לבניית פסי ייצור אדירים מחוץ לסין, כדי לעקוף את הסגרים ומלחמות הסחר שפוגעות בייבוא מהמדינה; כך, למשל, אחת מקבלניות הייצור שלה, Luxshare, אמרה לאחרונה בשיחות עם משקיעים כי "לקוח גדול מתחום האלקטרוניקה הצרכנית" ביקש ממנה סיוע בייצור מחוץ לסין. גם קבלנית אחרת, Wingtech, מדברת על העברת יותר מוצרים לפסי הייצור שלה – בסין ומחוצה לה.
לדברי המקורות, המדינות שבהן תולה אפל את יהבה הן הודו ווייטנאם – מצד אחד, לדברי בכיר לשעבר בפוקסקון, וייטנאם, על 100 מיליון תושביה, אינה מסוגלת לעמוד במפעלים של 300,000 איש כמו 'עיר האייפון' בג'נגג'ואו, מה שאומר שאפל תיאלץ "לפרוש את זה לרוחב וליצור יותר 'כפרים' במקום 'ערים' גדולות". הודו, מצד שני, מסוגלת לעמוד במפעלים כאלה עם 1.3 מיליארד התושבים שלה, אך נחשבת למערב פרוע ללא חוקים ברורים שמאפשרים לחברות לצפות מראש את האקלים העסקי.
בכל אופן, המקורות אומרים שאפל מקווה להפחית את התלות ב'עיר האייפון', שבעבר ייצרה 85% מדגמי אייפון פרו וכיום כ-60%, ולייצר 40%-45% מהאייפונים בהודו, בניגוד למצב הנוכחי, בו פחות מ-10% מהאייפונים מיוצרים במדינה, ואפס מהם מיוצאים אל מדינות אחרות. וייטנאם, לעומת זאת, מיועדת למוצרים כמו אוזניות, שעונים ומחשבים ניידים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה