השוק

מכה לאינטל: תשלם כמעט מיליארד דולר על הפרת פטנט

בית משפט בארה"ב הטיל על החברה לשלם כמעט מיליארד דולר לחברה שתבעה אותה בטענה שהמעבדים שלה מפרים פטנט. מדובר בתביעה השלישית של אותה חברה נגד אינטל. איך הסתיימו הקודמות?

יאיר מור |  3
אינטל (צילום Magma Images)
בית המשפט המחוזי של המחוז המערבי בטקסס גזר ביום שלישי על אינטל תשלום פיצויים אדיר בגובה של 948.8 מיליון דולר לחברת VLSI Technology, בטענה שמעבדיה של הראשונה הפרו פטנט של האחרונה על דרך לתעדף חישובים רבים במעבדים חזקים.
החברה התובעת טענה כי פלטפורמות Skylake ו-Cascade Lake של ענקית השבבים, שעליהן מבוססים מעבדים מדור 6 ומעלה שלה, בדגש על המעבדים העוצמתיים ביותר למחשבים ושרתים, מפרים שיטת מיון חישובים שעליה יש לה פטנט. לאחרונה פסק חבר המושבעים בטקסס כי התביעה מוצדקת, וכעת גזר השופט על אינטל לשלם על ההפרה את הסכום האדיר של כמעט מיליארד דולר.
אינטל, מצידה, טענה בתגובה שנמסרה לאתר The Register כי "המקרה הוא רק דוגמה יחידה מרבות המראה כי מערכת הפטנטים בארה"ב זקוקה לשינוי דחוף. VLSI היא 'טרול פטנטים' שנוצרה על ידי Fortress (אחת מקבוצות ההשקעות של הענקית היפנית סופטבנק; י"מ), קרן גידור הממומנת על ידי קבוצות השקעות גדולות שכל מטרתן להגיש תביעות כדי להוציא מיליארדים מחדשנים אמריקאים כמו אינטל".
החברה הוסיפה כי "זוהי הפעם השלישית שאינטל נאלצת להגן על עצמה מפני טענות חסרות שחר להפרת פטנטים שנטענות על ידי VLSI". באחת מאותן תביעות קודמות, במרץ 2021, הפסידה אינטל ונדרש ממנה לשלם ל-VLSI סכום של 2.2 מיליארד דולר, לאחר שבקשתה למשפט חוזר נדחתה, ובשנייה היא ניצחה חודש לאחר מכן.
החברה סיכמה: "אינטל חולקת לחלוטין עם פסיקת המושבעים והפיצויים המופרזים שנקבעו. בכוונתנו לערער ואנו בטוחים בחוזקת טענותינו".
הפעם, בניגוד לפעם הקודמת, יש לאינטל סיכוי של ממש. זאת לאור הודעת משרד הפטנטים והשמות המסחריים בארה"ב (USPTO) בחודש שעבר כי הוא בודק האם הפטנט של VLSI בכלל תקף. מדובר בבדיקה מסוג שמתרחש מדי פעם כאשר עולות טענות כגון היותו של פטנט מסוים כללי מדי או לא מקורי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה הרי הפטנט
    גדי 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך להוציא מיליונים מחברות יצרניות !!!!
    סגור
  • 2.
    אין דבר כזה טרול פטנטים
    רועי 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שהמציא ולא עובד בחברת ענק כמו אינטל נדון להכלא למצב שאינו מקבל תמורה להמצאתו כי חברות לא משלמות לממציאים שאינם תובעים. הממציא הקטן חסר אונים. לוביסטים מפיצים את השם טרולים - השם הנכון הוא יישות שאיננה יצרנית.
    סגור
  • 1.
    טרולי פטנטים הם מכת ההייטק באמריקה
    עכגכ 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר עשורים. אולי עכשיו כשאינטל חוטפת, יתעוררו שם.
    סגור