השוק

המדריך המלא: האם כדאי לקפוץ על ההצעה של בנק הפועלים?

בנק הפועלים השיק תוכנית מעניינת שמקלה (כמה שאפשר) על התזרים של משקי הבית שלקחו משכנאות; התאחדות יועצי המשכנתאות ניתחו את ההצעה; המסקנות והמדריך המלא
ניצן כהן |  2
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, פלאש 90/ יוסי אלוני)
בנק הפועלים השיק הבוקר (שני) תוכנית מעניינת למשקי הבית שלקחו ממנו משכנתאות (וזה לא מעט משקי בית). התוכנית, בקליפת אגוז, מאפשר פרישה מחודשת של רכיב הפריים במשכנתא כך שיתפנו למשק הבית 200 שקל בבמוצע מידי חודש.
מטבע הדברים, התאחדות יועצי המשכנתאות מיהרו לנתח את ההצעה והנה המסקנות שלהם: מהתאחדות יועצי המשכנתאות נמסר: ההחלטה של בנק פועלים שפורסמה היום מאפשרת ללקוחות להתמודד עם העלייה בהחזר החודשי בעקבות עליית ריבית הפריים ומקדמיה תרופה למכה בהתמודדות עם המשבר שעלול להגיע בעקבות העלייה בהחזר החודשי.

ההחלטה של הבנק מאפשרת להאריך את תקופת ההלוואה במסלול הפריים ללא תהליך רגיל  של מחזור תוך שמירה על תנאי ההלוואה הקיימים. ההחלטה הינה בעלת משמעות למשקי בית בעלי משכנתאות קיימים בבנק, אשר מתקשים בעמידה בהחזר החודשי שהולך וגודל עם כל עליית ריבית של בנק ישראל.
השינוי שמציע הבנק יכול לסייע לנוטלי למשכנתאות שיתרת תקופת ההלוואה בהן היא בין 5-25 שנים.  התהליך נעשה באופן מקוצר, ללא צורך להגיע לסניף, ללא צורך בהגשת מסמכים וללא עמלות.
למי זה מתאים? חשוב לזכור ששמירה על תנאי ההלוואה הקיימים כלומר, הריבית המקורית של ההלוואה תישאר ללא שינוי. אך כל הארכה של תקופת ההלוואה והורדת ההחזר החודשי, בהכרח מעלה את סך תשלומי הריבית שישולמו לבנק. לכן, מומלץ להשתמש באפשרות הזו רק ללקוחות שמתקשים לעמוד בהחזר התשלומים החודשיים בעקבות עליית ריבית הפריים. בבחינת פלסתר לתקופה בעייתית ולא פתרון קבוע. 
כך לדוגמא לקוח שלפני עליית הפריים משכנתא של עם 350 אלף שקל במסלול פריים לכ-20 שנה, ההחזר החודשי בעקבות עליית ריבית הפריים הביא לעליה של 450 שקלים בהחזר החודשי. הארכת מסלול הפריים ל 25 שנה, תוריד את ההחזר החודשי ב-275 והארכת התקופה ל-30 שנה, תוריד את ההחזר החודשי 450 שקלים, נתון שמחזיר את התשלום החודשי לשיעור ההחזר החודשי בטרם עלתה הריבית במשק. 
בנוסף, מומלץ בעתיד אם יכולת ההחזר החודשי עולה או ההחזרים יורדים, לבצע תהליך הפוך ולקצר בחזרה את תקופת ההלוואה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רמאים
    שחם 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תאמינו, בנק הפועלים לא דואג ללקוחותיו. החימו את אמנו בת 79 על תוכנית חיסכון דרקונית. 0.6 ריבית על מעל לחצי מליון וכעת כשאנו רוצים לשבור אותה נקנסים בבית גבוהה מאוד ומקבלים 10% פחות . בטענה שהבנק נפגע מהשבירה. בושה וחרפה לבנק ה" פועלים " והגמלאים....
    סגור
  • 1.
    לא נורא
    ששון 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכל מקרה הבנק מרוויח 100 אחוז על כל משכנתא ??
    סגור