השוק

העולם לא קונה מחשבים, ליצרנית הגדולה זה לא מפריע

לנובו הסינית ספגה פגיעה קשה במכירות המחשבים בכל העולם, ובפרט במולדתה, בשל התנאים הנוכחיים בשוק – אלא שהיא הצליחה להפתיע את האנליסטים והמשקיעים עם עלייה ברווחים

יאיר מור | 
מחשב נייד (צילום PIXABAY)
לנובו, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, צולחת באופן מפתיע את המשבר שאמור היה לפגוע בה אנושות, כך עולה מהדו"ח הרבעוני שלה שהוצג אחר הצהריים.
מצד אחד, אין ספק שהמצב בשוק פוגע בלנובו: בחודשים יולי עד ספטמבר ירדו ההכנסות שלה לראשונה זה 10 רבעונים – מאז תחילת מגיפת הקורונה – בשיעור של 4% ל-17.1 מיליארד דולר. מצד שני, הירידה הזו פחות דרמטית מכפי שציפו האנליסטים, שהעריכו שתגיע ל-16.7 מיליארד דולר בלבד. מצד שני, הרווח הנקי דווקא עלה בשיעור יפה של 6% ל-541 מיליון דולר. לעומת ציפיות האנליסטים, שעמדו על 473 מיליון דולר בלבד, מדובר בחריגה חיובית בכמעט 14.5%.
יוּאַנקינג יאן, נשיא ומנכ"ל לנובו, הסביר את ההפתעה האדירה בשורת הרווח בכך שהחברה קיצצה בעלויות באופן יעיל, כולל הפסקת קמפיינים פרסומיים והנחות על המוצרים, צמצום משכורות ושכירות של משרדים. הוא הבטיח שצעדי הצמצום יימשכו, אך ללא פיטורים "רחבים". הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים להבטיח את תחרותיות העסק שלנו. עלינו להבטיח שיחס ההוצאה להכנסה תחרותי".
נתון מעניין במיוחד בדו"ח היה צניחה במכירות החברה בסין, שבה ירדו המכירות ב-12%. יאן ציין כי הסיבה לכך הפוכה מאשר ביתר העולם – בכל העולם מכירות המחשבים (של כל החברות, ולא רק לנובו) צנחו ב-15% ברבעון השלישי בגלל המשבר הכלכלי בעיקר בשל החזרה לעבודה והמשבר הכלכלי שגרמו לצרכנים פרטיים להפסיק לקנות אותם, בעוד בסין דווקא השוק הפרטי ממשיך לרכוש מחשבים, אך השוק העסקי, שאחראי לרוב המכירות, הפסיק, ככל הנראה בשל סגרים חוזרים ונשנים והעובדה שלנובו לא יכולה למכור במולדתה את המחשבים המתקדמים ביותר שלה בשל חרם השבבים על המדינה.
מניית החברה סיימה את יום המסחר בהונג-קונג ללא בירידה קלה בלבד. מתחילת השנה איבדה 33% מערכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה