השוק

ירידת אפל גרמה לצניחה גם של מיקרוסופט וגוגל

מניות של חברות טכנולוגיה גדולות ספגו הפסדים כבדים ביום חמישי וגררו יחד איתן מניות רבות אחרות בארה"ב, לאחר שאנליסטים בבנק אוף אמריקה הורידו את דירוג המניות של אפל
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
מניות הטכנולוגיה נדחקו מטה כל השנה, כאשר המשקיעים נהרו לנכסים בעלי סיכון נמוך יותר, כדי להתמודד עם שיעורי ריבית גבוהים יותר וכדי להקדים מיתון אפשרי. ה- Nasdaq Composite, עתיר הטכנולוגיה עלה ביום שלישי ורביעי, אך הקנייה הגיעה לאחר השבועיים הגרועים ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה. כעת מגמת הירידה חוזרת, כאשר הנאסד"ק ירד ב-2.8% ביום חמישי - מדובר בנסיגה התלולה ביותר של יום אחד מאז ה-13 בספטמבר. מדד S&P 500 הרחב יותר, ירד ב-2.1%.
מניית אפל ירדה בכמעט 5%, כאשר אנליסטים של בנק אוף אמריקה בראשות וואמסי מוהאן, שינו את הדירוג שלהם לניטרלי מקנייה, וסטו מעמדת הקנייה של רוב האנליסטים. האנליסטים הצביעו על מספר סיכונים, כולל מחזור רכישה חלש יותר הקשור לאייפון 14 שאפל פרסמה החודש. יום אחד קודם לכן, דווח שאפל ביטלה את תכניתה להגביר את ייצור האייפון ב-6 מיליון יחידות במחצית השנייה של השנה.
מניית אפל שווה כעת 20% פחות ממה שהייתה בסוף 2021, בעוד שהנאסד"ק יורד ב-31% באותה תקופה. מבין חברות הטכנולוגיה עם הערכות השוק הגדולות ביותר, מיקרוסופט ספגה את המכה הקלה ביותר. היא סיימה את המסחר ביום חמישי בירידה של כ-1.5%, שעדיין היה שפל של 52 שבועות. גם אלפבית, האם של גוגל הגיעה לשפל של 52 שבועות, וירדה ב-2.6%. מניותיה של מטא ירדו ב-3.7%, אמזון ירדה ב-2.7% וטסלה ירדה ב-6.8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה