השוק

הצילו את העולם? נאס"א ריסקה מעבורת חלל לתוך אסטרואיד

נאס"א ריסקה בהצלחה חללית לתוך אסטרואיד כדי להפיל אותו ממסלולו. המשימה מוערכת בסכום של 330 מיליון דולר, בשם DART, הייתה הניסיון הראשון של המין האנושי לשנות את דרכו של אסטרואיד בחלל
מערכת ice | 
פגיעת אסטרואיד-אילוסטרציה (צילום freepik)
כאשר נאס"א ריסקה בכוונה את חללית ה-DART שלה באסטרואיד ביום שני, מעבורת החלל הנועזת שלחה בחזרה תמונות מדהימות. אבל עם הפגיעה, המסך הפך לשחור ובנאס"א לא יכולים היו לראות עד כמה החללית הצליחה במשימתה להסיט את האסטרואיד ממסלולו.
למרבה המזל, טלסקופים רבים ברחבי העולם עקבו אחר צמד האסטרואידים הידועים בשם דידימוס ודימורפוס. פרויקט ATLAS, המנצל טלסקופים ברחבי העולם, צילם סרטון נהדר של רגע הפגיעה, שהתרחש במרחק של כ-7 מיליון מיילים מכדור הארץ.

ATLAS, או מערכת ההתראה האחרונה של אסטרואיד השפעת קרקע, היא שיתוף פעולה בין נאס"א ואוניברסיטת הוואי. הוא נועד לזהות סלעי חלל מסוכנים, כולל אלו שעלולים להוות איום על כדור הארץ, סורק את השמיים מספר פעמים בכל לילה.
טלסקופי ATLAS בהוואי התמקדו בדידימוס ובדימורפוס במהלך ההתנגשות של DART ביום שני. הגשושית נסעה במהירות של יותר מ-14,000 מייל לשעה כאשר פגעה בקטן מבין השניים: דימורפוס, אסטרואיד בגודל של הקולוסיאום ברומא ומקיף את דידימוס. שעת הפגיעה הייתה 16:14, שעון ארה"ב.
זה היה מפץ שנשמע מסביב לעולם. לא מילולית, כמובן. לא היה צליל - אבל הרבה צופים צפו בשידור החי של נאס"א כשהמצלמות של הגשושית צללו את צלילת המוות שלה שנייה אחר שנייה. משימת ה-DART היא מבחן כדי לראות אם נוכל להפיל סלעי חלל ממסלולם, אם הם אי פעם ילכו בדרכנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה