השוק

גוגל סוגרת עסקה – וסוגרת צוות מרכזי בחברה

גוגל הודיעה כי השלימה את רכישת חברת הסייבר שגילתה את אחת המתקפות הגדולות בהיסטוריה, אם לא הגדולה שבהן. במקביל, היא הודיעה על פירוק אחת מצוותי העובדים המרכזיים שלה
יאיר מור | 
גוגל קלאוד
גוגל הודיעה אמש (שני) על סגירת רכישת חברת הסייבר Mandiant, פחות מחצי שנה לאחר שהכריזה על עסקת הרכישה תמורת סכום של 5.4 מיליארד דולר.
לדברי תומס קוריאן, מנכ"ל Google Cloud, חטיבת הענן של ענקית שירותי האינטרנט, מנדיאנט תמשיך לפעול בישות עצמאית לאחר השלמת הרכישה, לפרסם דו"חות מחקר על תחום הסייבר ומוצריה, הכוללים יכולות התכוננות, בלימה ומענה למתקפות סייבר, יוצעו לצד שירותי הענן של גוגל עצמה. העסקה הושלמה למרות תביעה שהוגשה נגדה על ידי אחת ממשקיעות מנדיאנט, בטענה כי החברה הסתירה מידע חשוב על העסקה מהמשקיעים. מנדיאנט נחשבת למי שגילתה את אחת ממתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה – זו שהצליחה לחדור לתוכנה של חברת SolarWinds, שהיתה בשימוש של כמעט כל גוף אפשרי בעולם המערבי, מממשלות ועד מיקרוסופט – שגם היתה לפי דיווחים במו"מ לרכישת החברה לפני גוגל, אך הוא לא הבשיל.
במקביל, ביצעה גוגל גם סגירה מסוג אחר לחלוטין: לפי אתר The Verge, החברה סגרה בימים האחרונים את צוות הפיתוח של PixelBook – המחשב הנייד היוקרתי שלה שאמור להוות את התשובה למקבוק של אפל ולסרפס של מיקרוסופט, ולהריץ כמובן את מערכת ההפעלה של גוגל, Chrome OS. לפי דיווחים, החברה עבדה על דגם שלישי בסדרת הלפטופים שלה, שהוצגה לראשונה ב-2017, להשקה ב-2023 – אך בימים האחרונים הודיעה לעובדים כי היא מפזרת אותם לצוותים אחרים בחברה.
מדובר בחלק ממהלך קיצוץ העלויות שמוביל המנכ"ל, סונדאר פיצ'אי, בעקבות הפגיעה בהכנסות שנגרמת בשל המשבר הכלכלי. לפני חודשיים בדיוק הוא כתב במזכר שנשלח במייל לעובדים כי החברה תצמצם צוותים שקיימת הקבלה ביניהם לבין אחרים. צוות פיקסלבוק ככל הנראה נחשב למזיק לפעילות צוות הפיתוח של Chrome OS עצמה, שמעבר למערכת ההפעלה אחראי גם על כך שיצרניות מחשבים, כמו לנובו, HP, דל, Acer ואחרות, תרצינה להוציא גרסאות של המחשבים שלהן עם מערכת ההפעלה הקלה שהוצגה בעבר כאפשרות ליצירת לפטופים זולים בעלי חיי סוללה ארוכים יותר לעבודה, אך כיום מוצגת בעיקר כטובה למוסדות חינוך.
מנהלת התקשורת (כלומר דוברת) בגוגל, לורה ברין, אמרה לאתר כי "גוגל אינה משתפת תוכניות למוצרים עתידיים או מידע על העובדים. עם זאת, אנו מחויבים לבנות ולתמוך במגוון מוצרי גוגל שיהיו חדשניים ומועילים עבור משתמשינו. בנוגע לאנשים שלנו, בזמנים שבהם אנו משנים סדרי עדיפויות, אנו פועלים להעברה של חברי צוותים בין מכשירים ושירותים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה