השוק
ביל אקמן שם חמישית מהכסף שלו על מניה אחת - הנה הסיבה
המשקיע האגדי הפך חברה אחת לאחזקה הגדולה ביותר שלו, למרות שמשקיעים רבים מוטרדים מהשפעתה העתידית של מהפכת הרכב האוטונומי
המשקיע המיליארדר, ביל אקמן, הפך את מניית אובר טכנולוגיות (Uber Technologies, סימול: UBER) לאחזקתו הגדולה ביותר ברבעון הראשון של 2025. על פי דיווחים, אקמן רכש מניות בשווי של כ-2.2 מיליארד דולר, מה שמייצג כ-18.5% מתיק ההשקעות שלו. אובר היא חברה אמריקאית שפועלת בעיקר בתחום התחבורה והטכנולוגיה. היא נוסדה בשנת 2009 ונחשבת לחלוצה בתחום ה-ridesharing (שיתוף נסיעות).
אקמן, המנהל קרן השקעות מרוכזת ונוקט בדרך כלל בגישה ארוכת טווח, ניסה בעבר לשכפל את המודל של וורן באפט (שהודיע לאחרונה למי יעביר 128 מיליארד דולר) וחברת ברקשייר האת'ווי, למשל ברכישה של חברת הנדל"ן הווארד יוז – אך הצעותיו נדחו.
חברת אובר מדווחת על צמיחה יציבה בשני מגזרי הפעילות המרכזיים שלה: תחבורה שיתופית ומשלוחים. ברבעון האחרון טיפס מספר הנסיעות ב-18%, ההכנסות עלו ב-14% והסתכמו ב-11.5 מיליארד דולר. מגזר התחבורה עלה ב-15% להכנסות של 6.5 מיליארד דולר, עם EBITDA של 1.8 מיליארד דולר (עלייה של 19%). מגזר המשלוחים (Uber Eats) רשם הכנסות של 3.8 מיליארד דולר (עלייה של 18%) ו-EBITDA של 763 מיליון דולר (זינוק של 45%).
החברה ממשיכה להתרחב לשווקים חדשים, במיוחד בערים בעלות צפיפות אוכלוסין נמוכה. היא גם נהנית מהתמתנות בעלויות הביטוח, תוך שהיא משקיעה בטכנולוגיות בטיחות ובמהלכים רגולטוריים להפחתת עלויות נוספות. תחום המשלוחים ממשיך להתרחב גם לענפי המכולת והקמעונאות.
לצד הביצועים המרשימים, משקיעים רבים מוטרדים מהשפעתה העתידית של מהפכת הרכב האוטונומי. חברות כמו טסלה וויימו (Waymo, בבעלות אלפבית) עשויות לדחוק את אובר מהשוק בעתיד. טסלה מתכננת צי רכבים לשיתוף נסיעות, וויימו כבר מציעה שירות רובו-טקסי באפליקציה ייעודית, וייתכן שתשלב אותו בעתיד במערכות כמו Google Maps או Android.
למרות זאת, לאובר יש יתרון – מאגר עצום של נתונים על התנהגות לקוחות, תמחור, מסלולים, ניהול ביקושים והיצע. בנוסף, החברה שומרת על שיתוף פעולה עם וויימו: בערים כמו אוסטין ואטלנטה, רכבי וויימו מבצעים את הנסיעות, אך אובר שולטת בממשק מול הלקוחות, כולל תשלומים, שירות וניהול צי הרכבים.
לפי אובר, ברכב Waymo ממוצע באוסטין יש יותר הזמנות מ-99% מהנהגים האנושיים בעיר. מניית אובר נסחרת במחיר של מעל 84 דולר – עלייה של כ-45% מאז תחילת השנה. אקמן אמנם קנה את מניותיו בינואר, במחירים נמוכים יותר, אך עדיין נשאלת השאלה האם יש עוד לאן לעלות. היא נסחרת במכפיל רווח עתידי של 24.5 – לא זול, אך ייתכן שעדיין סביר ביחס לצמיחה.
עוד ב-
Waymo מדווחת על יותר מ-250,000 נסיעות בתשלום בשבוע. מבנה ההכנסות בעסקת וויימו-אובר אינו פומבי, וקיים חוסר ודאות לגבי אופי שיתופי פעולה עתידיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



