השוק

רמי לוי חוטף קנס ענק: מדוע ישלם 133 אלף שקל למדינה?

חברת הלו 015 בבעלות רמי לוי תקשורת נקנסה על ידי משרד התקשורת, לאחר שלפי הנטען מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות, מה שעלול לגרום גם לפגיעה ביטחונית. מנכ"ל הלו 015: "מתחרה של החברה בחר להכפיש את שמה, מעולם לא העברנו מידע לגורמים שאינם מורשים לכך"
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
חברת התקשורת 015 Hallo (הלו 015) סופגת קנס של כ-133 אלף שקל ממשרד התקשורת, בגין הפרת דרישות ביטחון בשימוש הדדי בתשתיות אינטרנט פסיביות. החברה נמצאת בבעלות רמי לוי תקשורת.
אתר ynet חשף היום כי לפי הנטען על ידי משרד התקשורת, חברת הלו 015 ניצלה את האפשרות לשתף חברות תשתית נוספות במידע שיש לה על תשתיות הסיבים של בזק, ומכרה אותה שלא כדין לחברות שאינן קבלני משנה שלה, לשם עשיית רווח. מדובר במידע שמותר היה לה לתת רק עבור מיקומים בהם החברה פורסת תשתית.
במרץ שנה שעברה הורה משרד התקשורת לחברת בזק לחסום לחברת השקמה אן.ג'י.אן תקשורת בינלאומית בע"מ (Hallo 015) את הגישה לנתונים ומידע לתשתיות של בזק עד להודעה חדשה. זאת לאחר שבמסגרת הליך פיקוח של אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, נמצא כי חברת Hallo 015 הפרה את הוראות רישיונה בכך שלא שמרה על המידע בהתאם לנהלים וכן מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות. הוראות אלו נועדו לשמור על האינטרס הביטחוני הגלום במידע מסוג זה.
המשרד פרסם אז כי הוא מתכוון לבחון האם החברה פועלת לתקן את ההפרות לכאורה, ולבחון קיום הליכי פיקוח בנושא זה כנגד החברה. ההוראה תמנע מהחברה גישה למידע בכל דרך שהייתה אפשרית לה לפי הדין - בין אם באופן מקוון, באמצעות ביקור בחדר הצפיין של בזק, באמצעות ממשק ה-API של החברה מול בזק ובכל דרך אחרת. כעת כאמור הוטלה הקנס על החברה.
מנכ"ל הלו 015 יורם דרורי מסר בתגובה ל-ynet: "משרד התקשורת פתח בבדיקות בנוגע לחברה עקב האשמות שהושמעו כלפיה על ידי מתחרה של החברה לפיהן החברה 'פוגעת בביטחון המדינה'. יובהר ויודגש כי בתום הליכי הבדיקה המשרד בעצמו קבע: 'קיום ההפרה וכן גובה העיצום הכספי לא התבססו על חששות לגבי פגיעה בביטחון המדינה'. יחד עם זאת הוטל על החברה עיצום כספי בשל כך שהבדיקה העלתה שבתקופה קצרה החברה העבירה חלק מהמידע שלא בהתאם לדרישות האבטחה הנדרשות, חלק מהמידע הועבר לפני שניתן היתר להעברתו, וכן שביצעה הפרה של חובות דיווח שונות.
"החברה טענה שחלק מדרישות האבטחה היו חסרות כל הגיון ולא ברורות ואף הציגה דו"ח של חברת אבטחה חיצונית שהעיד שהיא עמדה בכל דרישות האבטחה הרלבנטיות, אולם המשרד דחה את חוות הדעת האמורה. כמו כן החברה הציגה ראיות כי חובות הדיווח אינן ברורות וכי המשרד לא סייע לחברה להבין אותן, אולם המשרד דחה גם טענות אלה. בסופו של עניין, המשרד הפחית את העיצום הכספי שהחברה נדרשה לשלם אולם בשל אותן הפרות פרוצדורליות לא ביטל אותו לחלוטין, והכל תוך שהוא קובע שאין חשש לפגיעה בביטחון המדינה. 

"החברה מצרה על כך שמתחרה של החברה בחר להכפיש את שמה מתוך מטרה לפגוע בעסקיה, והיא עומדת על כך שמעולם לא העבירה מידע לגורמים שאינם מורשים לכך וכי כל הגורמים עימם התקשרה מוסמכים, עברו סיווג בטחוני מתאים ומופיעים באתר משרד התקשורת כבעלי רישיון מיוחד לאספקת שירותי תשתית פס רחב. מבחינת החברה הדבר החשוב ביותר היה לנקות את שמה מאותן חשדות מופרכים ואכן כך היה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם זה קנס ענק. חיים גלידה (ל"ת)
    ספייק 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור