השוק

חברת הענק מפטרת מאות עובדים בישראל: "צעד משמעותי וכואב"

סולאראדג' הודיעה היום כי היא יוצאת למהלך התייעלות נוסף ומפטרת כ-400 עובדים גלובלית, מתוכם כ-200 בישראל. זאת אחרי שכבר קיצצה בתחילת השנה כ-900 עובדים ומנייתה צנחה בקרוב ל-90%
מערכת ice |  2
סולאראדג מצטרפת לתכנית תמריצים
זה היה צפוי, והיום הגיעה ההודעה הרשמית: חברת סולאראדג', שהייתה פעם סיפור הצלחה ישראלי מזהיר בתחום האנרגיה המתחדשת, הודיעה היום (שני) על צמצומים ופיטורי 400 עובדים, מחציתם בישראל.
ההאטה בביקושים בשוק הסולארי החל מהמחצית השניה של 2023 ובתחילת 2024 גרמה להצטברות מלאים בערוצי ההפצה של החברה ועקב ניצול המלאים העודפים, רמת המכירות היתה נמוכה מקצב ההתקנות. לאורך החודשים האחרונים בחברה אמנם עדים לעלייה בקצב ההתקנות בשווקי הסולאר, אך עם זאת, היא איטית מהצפוי, בעיקר באירופה. מגמה זו ניכרת גם בדוחות אנליסטים בשוק, המדווחים כי קיימת אי ודאות ושונות רבה בין המדינות השונות בטריטוריה, באשר להזדמנויות הקיימות בהן. 
בשווקי צפון אמריקה ניכרת בחודשים האחרונים התעוררות קלה בקצב ההתקנות של החברה והיא ממשיכה להגדיל את קצב הייצור המקומי בארה"ב. יחד עם זאת, מכיוון שהמצב מתמשך יותר ממה שהעריכה החברה, ולאור הירידה בהכנסות, נאלצה לנקוט בצעדים שיבטיחו את היציבות הפיננסית שלה ויחזירו אותה לרווחיות בהתאם להכנסות הצפויות ברבעונים הקרובים.
הצמצומים בכח האדם, "צעד משמעותי וכואב", להגדרת סולאראדג', מתרחשים ברחבי החברה כולה, בארץ ובעולם, וכוללים כ-400 עובדים גלובלית, מתוכם כ-200 בישראל. לדברי סולאראדג', הקריטריון הראשי המנחה אותה במהלך, הינו התאמת ההוצאות והיקף כוח האדם להיקף הפעילות החזוי של כל חטיבה וחטיבה.

גורמים בחברה ציינו כי מכיוון שרוב חברי הנהלתה בעלי ניסיון עשיר בשוק האנרגיה ובחברות בינלאומיות, ומבינים את התנודתיות והמחזוריות של השוק, הם מאמינים כי בטווח הלא רחוק הביקוש לאנרגיה מתחדשת ברחבי העולם יחזור ויעלה בקצב מהיר יותר. 
יש להזכיר כי אחרי שנקלעה לקשיים ומנייתה צנחה בקרוב ל-90% בשנה האחרונה, פיטרה סולאראדג' בתחילת השנה כ-900 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 550 בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אי אפשר להחליף אופטימייזרים
    ץמיר 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברב בפשיטת רגל כל מי שעשה מערכת סולארית של סולאראדג אכל אותה חזק וחפה
    סגור
  • 1.
    התחילו בפיטורים. פשוט עצוב עבור העובדים. (ל"ת)
    :-( 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור