השוק

שופרסל חוטפת מכה קשה: אלו ההגבלות החדשות על הרשת

שופרסל וויסוצקי מוכרזות כספקיות גדולות, על הספקים והקמעונאים הגדולים חלים איסורים ומגבלות שונים לפי חוק המזון, כמו איסור התניית מכירת מוצר אחד ברכישת מוצר אחר, והגבלת התערבות במחירים ללקוח הסופי
מערכת ice |  2
שופרסל חוברת לשלוש ענקיות בינלאומיות (צילום shutterstock)
הממונה על התחרות פרסמה את הרשימות המעודכנות של הספקים והקמעונאים הגדולים בישראל לשנת 2023, תחת חוק קידום התחרות בענף המזון, על פי פרסום בידיעות אחרונות. השינויים המרכזיים הם הכללת שופרסל ברשימת הספקים הגדולים, לצד ויסוצקי שהוכרזה כמונופול בתה הירוק, ורשת משנת יוסף שנכנסה לרשימת הקמעונאים הגדולים.
על הספקים והקמעונאים הגדולים חלים איסורים ומגבלות שונים לפי חוק המזון, כמו איסור התניית מכירת מוצר אחד ברכישת מוצר אחר, והגבלת התערבות במחירים ללקוח הסופי. ההכרזה על שופרסל כספק גדול נובעת מפעילותה הסיטונאית - מכירת מותג פרטי ומותגים נוספים לקמעונאים אחרים. זאת לצד היותה גם הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל. 

ויסוצקי נכנסה לרשימה בעקבות הכרזתה כבעלת מונופול על שוק התה הירוק והצמחים בישראל. רשת משנת יוסף, הפועלת בעיקר במגזר החרדי ומוכרת גם באינטרנט, נכנסה לרשימת הקמעונאים הגדולים לאור היקף מכירותיה הגבוה.
סך הכל, רשימת הספקים הגדולים מונה כעת 29 חברות, ורשימת הקמעונאים הגדולים 26 רשתות, בהתאם לקריטריונים של היקפי מכירות ורמת התחרותיות בשוק המזון בישראל שנמצא ממילא בנקודת רתיחה לאור גל עליות המחירים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה לא מספיק
    הכלכלן 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם ימצאו דרך לעקוף את החוק עם בטריית עורכי הדין שלהם. צריך לפרק את כל החברות הגדולות. אני אישית מכין הכל לבד בבית, קונה רק את המינימום.
    סגור
  • 1.
    לא קולטים!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המגזר העסקי התרגל לרעיון שהממשלה לא עושה כלום עם חוקים לטובת הציבור! לכן,גם הם סובלים במקום לשלוח לוביסטים שישכנעו את הכנסת והממשלה לחוקק חוקים לטובת הציבור וגם לשנות את המציאות וסדרי העדיפויות במדינה!!!!!
    סגור