השוק

בואינג מפיקה לקחים? זאת חבילת התגמול המפנקת של המנכ"ל היוצא

בעלי מניותיה של ענקית התעופה האמריקנית אישרו את בחירתו מחדש של דייב קלהון לדירקטוריון. באותה הזדמנות, אישרה מועצת המנהלים לתת לו שורה של הטבות כספיות בשווי של 33 מיליון דולר. רק לאחרונה משרד המשפטים בארה"ב הודיע כי החברה הפרה הסדר משנת 2021, וגם סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה את התחזית שלה
מערכת ice | 
בואינג (צילום יוטיוב/ TODAY)
בעלי המניות בחברת בואינג אישרו אמש (שישי) את בחירתו מחדש של המנכ"ל היוצא דייב קלהון לדירקטוריון. כמו כן אישרה מועצת המנהלים של החברה את חבילת התגמול הגדולה של המנכ"ל, בהיקף של 33 מיליון דולר, עבור 2023. מדובר בתגמול הגבוה ביותר שמקבל מנכ"ל בבואינג, והיא מהווה עלייה של 45% לעומת 2022.
במרץ הודיע קלהון, המשמש מנכ"ל מאז 2020, כי יפרוש מתפקידו עד סוף 2024. רק לאחרונה מטוס בואינג 737-9 מדגם MAX של חברת אלסקה איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום, וזאת משום ש"חלק מהמטוס התפוצץ בטיסה". האירוע המפחיד הסתיים בפציעות קלות בלבד, אך הוא פתח תיבת פנדורה בנוגע לתקן הבטיחות בחברה.
ההודעה הגיעה אחרי שורה של תקלות, שגרמה להשבתת הפעילות של דגם המטוסים בואינג 737-9 מדגם MAX עד לתיקון התקלות, כמו גם חקירות שנפתחו נגד החברה. משרד המשפטים האמריקני הודיע כי החברה הפרה הסדר משנת 2021 שהגן על החברה מפני האשמות פליליות הקשורות לשני אירועי התרסקויות. סוכנות דירוג האשראי פיץ', הודיעה כי היא מורידה את תחזית הדירוג של החברה מ"יציבה" ל"שלילית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה