השוק

קוואלקום ביטלה את העסקה בסך 350 מיליון דולר עם החברה הישראלית

עסקה שהוערכה בסך 350 מיליון דולר בין קוואלקום האמריקאית לבין חברת אוטוטוקס הישראלית בוטלה בשל בדיקות רגולטוריות וחקירות של מספר גורמים רב, בעיקר באירופה, שמקשים על ביצוע העסקה וגרמו לאמריקאים לאבד את סבלנותם
מערכת ice | 
שבב (צילום freepik)
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר עוסקת בפתרונות לתקשורת בין כלי רכב, ורק בחודש אוגוסט של השנה שעברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת יונדאי מוביס (Hyundai Mobis), הספקית השישית בגודלה של תעשיית הרכב העולמית, בכדי להציל חיים בכבישים.
לפני כשנה פורסם כי חברת קוואלקום, ענקים השבבים האמריקאית תרכוש את אוטוטוקס בכ-350 מיליון דולר, אך כעת הודיעה קוואלקום כי היא מבטלת את העסקה, בשל בדיקות רגולטוריות מתמשכות של גורמים רבים באירופה, מאחר ונשא הבטיחות בענף הרכב הוא נושא מורכב ועל מנת להנפיק את האישורים המתאימים, נדרשות בדיקות מעמיקות וכל מדינה מעוניינת לוודא את רמת הבטיחות בעצמה, מה שהקשה על העסקה לצאת לפועל וגרם לענקית האמריקאית לאבד את סבלנותה. על פי הדיווח, אוטוטוקס תהיה זכאית לפיצוי כלשהו.
כזכור, בחודש ספטמבר של השנה שעברה דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי מאז 2018 חברת אפל עומלת רבות על פיתוח שבב פרי יצירתה. עם זאת, בעיות של איטיות והתחממות של השבבים הללו גרמו לה לחדש את החוזה עם חברת קוואלקום.

למרות שהחוזה שנחתם יהיה בתוקף עד שנת 2026 הוא לא משקף דבר על היחסים המתוחים שסוררים בין אפל וחברת קוואלקום. היחסים החלו להתחמם החלו משנת 2017 כאשר אפל הגישה תביעה נכד קוואלקום בגין הטענה שהיא גבתה ממנה תמלוגים גבוהים בהרבה על האפשרות להשתמש בפטנטים שלה. כמו כן, התביעה הסתיימה שנתיים לאחר מכן ב-2019 בהסדר טיעון בין השתיים.
מאוטוטוקס נמסר: "אנו מודים לקוואלקום על כוונתה לרכוש את אוטוטוקס. מצאנו שותפים לחזון שלנו להציל אלפי חיים של אנשים בכל שנה באמצעות V2X. אנחנו מאוכזבים שהעסקה לא הצליחה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים וכתוצאה מכך לא תגיע לידי השלמה. במהלך 15 השנים האחרונות אוטוטוקס הינה החברה החדשנית בתחום ה-V2X".
"לאחרונה, השקנו את מערך השבבים מהדור השלישי שלנו, שהוא השבב היחיד שתומך בתקשורת 5G-V2x, אפילו במקביל לתקשורת DSRC מסורתית. מערך השבבים החדש סולל את הדרך ליכולות V2X עתידניות בזכות העובדה שהוא מאפשר בלימה אוטומטית על בסיס V2X ויישומי Day2 מתקדמים ב-V2X".
"כתוצאה מהיכולות האלה, אוטוטוקס נבחרה כספקית לפלטפורמות לייצור המוני של 10 יצרני רכב (OEMים) וחברה אחת לאופניים חשמליים, וחתמה על עסקאות שהובילו לצבר הזמנות של מאות מיליוני דולרים. כל זה לא היה קורה ללא החיבור הנפלא בין טכנולוגיה פורצת דרך, וצוות עובדים נפלא ששותף למימוש החזון. כל הצוות ממשיך לפתח את המוצרים שלנו ולתמוך בלקוחות שלנו. במקביל, בעקבות המצב החדש שנוצר, אנחנו בוחנים דרכים חלופיות להמשך הצלחתה של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה