השוק
פרטנר בשיא חדש: זו כמות המנויים שצירפה לסיבים ב-2023
מצבת מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכמה ב-369 אלף בסוף שנת 2023, עם שיא שנתי בגיוס מנויים: 82 אלף. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-163 מיליון שקל, ותזרים המזומנים החופשי הוא הגבוה בשנים האחרונות
קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023 ומציגה רווח נקי שהסתכם ב-163 מיליון שקל ואת תזרים המזומנים החופשי הגבוה ביותר ב-6 השנים האחרונות, שהסתכם ל-143 מיליון שקל.
מהדו"ח עולה כי פרטנר היא ספקית הסיבים הגדולה בישראל, היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים, על בסיס כלל התשתיות הקיימות בישראל. מצבת מנויי הסיבים האופטיים של החברה הסתכמה ב-369 אלף בסוף שנת 2023, עם שיא שנתי בגיוס מנויים - 82 אלף.
רשת ה-5G של פרטנר מכסה כ-70% מאוכלוסיית ישראל. בחודשים הקרובים צפויה החברה להשיק לראשונה בישראל את הרשת המתקדמת 5G Standalone. ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-42 שקל, גידול של 3 שקל בהשוואה ל-39 שקל בשנת 2022.
החברה ממשיכה לשמור על חוב פיננסי נטו נמוך שהסתכם ב-523 מיליון שקל, קיטון של 19% בהשוואה ל-647 מיליון שקל בשנת 2022.
עיקרי התוצאות לשנת 2023:
ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-2.97 מיליארד שקל, שינוי של כ-1.7% בהשוואה ל-3.022 מיליארד שקל בשנת 2022. ללא הנטרול, הסתכמו ההכנסות ב-3.347 מיליארד שקל, שינוי של כ-3% בהשוואה ל-3.463 מיליארד שקל בשנת 2022, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג באמצע יוני 2023.
ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-2.97 מיליארד שקל, שינוי של כ-1.7% בהשוואה ל-3.022 מיליארד שקל בשנת 2022. ללא הנטרול, הסתכמו ההכנסות ב-3.347 מיליארד שקל, שינוי של כ-3% בהשוואה ל-3.463 מיליארד שקל בשנת 2022, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג באמצע יוני 2023.
ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-2.439 מיליארד שקל, גידול של כ-2% בהשוואה ל-2.388 מיליארד שקל בשנת 2022, שהושפע ברבעון הרביעי מירידה מהכנסות משירותי נדידה כתוצאה מהשפעות המלחמה. ללא הנטרול, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-2.816 מיליארד שקל, ללא שינוי מהותי בהשוואה ל-2.829 מיליארד שקל בשנת 2022.
ההכנסות מציוד הסתכמו ב-531 מיליון שקל, שינוי של כ-16% בהשוואה ל-634 מיליון שקל בשנת 2022, שהושפע מירידה במכר ציוד קצה ברבעון הרביעי כתוצאה מהפגיעה ברציפות התפקודית במשק עקב המלחמה (בשנת 2022 הייתה השפעה לטובה כתוצאה מרישום הכנסות מהשכרה של סיבים אופטיים (במודל IRU) ללקוחות עסקיים).
הרווח התפעולי הסתכם ב-264 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 6 מיליון שקל בשנת 2022 (שנבע מהכרה בהפסד מירידת ערך מוניטין ברבעון הרביעי של שנת 2022). הרווח בשנת 2023 הושפע בעיקר מעלייה בעלויות התקנות סיבים שהחלו להירשם כהוצאות ואינן מהוונות להשקעה ומירידת ערך שהוכרה בגין ציוד מדף המשמש לפריסת סיבים והסתכמה בכ-15 מיליון שקל.
ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל-1.052 מיליארד שקל, ללא שינוי מהותי בהשוואה ל-1.057 מיליארד שקל בשנת 2022.
הרווח הנקי הסתכם ב-163 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של 100 מיליון שקל בשנת 2022 (שנבע מהכרה בהפסד מירידת ערך מוניטין ברבעון הרביעי של שנת 2022).
תזרים מזומנים חופשי מתואם מציג שיא של 6 שנים והסתכם ב-143 מיליון שקל, עלייה של 4% בהשוואה ל-137 מיליון שקל בשנת 2022, זאת לצד המשך גידול בהשקעה התזרימית (CAPEX) שהסתכמה ב-656 מיליון שקל, בהשוואה ל-647 מיליון שקל ב-2022.
החברה ממשיכה לשמור על חוב פיננסי נטו נמוך שהסתכם ב-523 מיליון שקל, קיטון של 19% בהשוואה ל-647 מיליון שקל בשנת 2022.
מדדים תפעוליים עיקריים לשנת 2023:
מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-369 אלף בסוף שנת 2023, עם שיא שנתי בגיוס מנויים - 82 אלף, 16 אלף מתוכם ברבעון הרביעי.
מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-369 אלף בסוף שנת 2023, עם שיא שנתי בגיוס מנויים - 82 אלף, 16 אלף מתוכם ברבעון הרביעי.
משקי הבית בבניינים המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים העצמאית של פרטנר הסתכמו ב-1.063 מיליון בסוף שנת 2023.
במסגרת הסכם ה-IRU שנחתם עם בזק ונכנס לתוקפו בינואר 2023, רכשה פרטנר זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים של בזק על פני 5 שנים (5 פעימות שנתיות של 24 אלף קווים). נכון לסוף שנת 2023, פרטנר כבר מממשת את הפעימה הרביעית של ההסכם, עם מעל ל-72 אלף מנויים על תשתית הסיבים של בזק.
קצב חבילה ממוצע למנוי סיבים ממשיך במגמת עלייה ועמד על 639 מגה בסוף שנת 2023.
מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-439 אלף בסוף שנת 2023. כ-84% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.
מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-207 אלף בסוף שנת 2023, ירידה של שלושת אלפים מנויים ברבעון הרביעי ושל 13 אלף מנויים בשנת 2023, לאור המשך מיקוד החברה בחבילות ערך.
מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בכ-2.644 מיליון בסוף שנת 2023, ירידה של כ-11 אלף מנויים ברבעון הרביעי ושל 100 אלף מנויים בשנת 2023 (77 אלף מתוכם מנויי פריפייד). הירידה נובעת מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך, שמוכיחה את עצמה: למרות הירידה, מדדי רווחיות המגזר שמרו על יציבות: רווח תפעולי של 284 מיליון שקל ב-2023, בהשוואה ל-286 מיליון שקל ב-2022; ו-EBITDA של 692 מיליון שקל ב-2023, בהשוואה ל-695 מיליון ש"ח ב-2022.
בהתאם לאסטרטגיה, ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-42 שקל בשנת 2023, גידול של 3 שקל בהשוואה ל-39 שקל בשנת 2022. ללא הנטרול, עמד ה-ARPU על 54 שקל, גידול של 3 שקל בהשוואה ל-51 שקל בשנת 2022.
בהתאם לאסטרטגיה, שיעור הנטישה של מנויי הסלולר הסתכם ל-24% בשנת 2023, בהשוואה ל-33% בשנת 2022.
עוד ב-
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "פרטנר של סוף 2023 טובה משמעותית מזו של תחילת השנה ואנחנו ממשיכים להשתפר ומרוצים מהתוצאות שלנו. לצד זאת, אנחנו חלק ממדינת ישראל שנמצאת במלחמה לא פשוטה מזה חמישה חודשים. מאות עובדים שלנו גויסו ומגויסים למילואים, חלק מהלקוחות שלנו מפונים מבתיהם ולכן חלק ניכר מהפעילות שלנו היא סביב המלחמה ולמען המדינה וכוחות הביטחון".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה