השוק

יבואנית סמסונג בישראל חוטפת מכה: ההכנסות צנחו ביותר מ-10%

היבואנית של סמסונג אלקטרוניקה, סאני תקשורת, רושמת הפסד משמעותי בקרב הציבור הישראלי בשנת 2023. על פי דו"ח התוצאות הכספיות של החברה, ההכנסות צנחו ב-10.4% והרווח הגולמי ירד ב-28%
מערכת ice | 
סמסונג (צילום shutterstock)
הענקית הדרום קוריאנית "סמסונג אלקטרוניקה" אשר אותה ייסד איש העסקים לי ביונג-צ'ול, רושמת הפסד משמעותי בשוק הישראלי בשנת 2023. על פי התוצאות הכספיות של חברת האלקטרוניקה המובילה בעולם, ניתן להבחין כי הציבור הישראלי הפחית משמעותית את הצריכה במכשירים של הענקית.
אותו נתון דרמטי נובע מהשפעת המלחמה הנוכחית אשר גרמה לצניחה בתוצאות הכספיות של יבואנית מכשירי סמסונג בישראל הלוא היא חברת סאני תקשורת. בעקבות הירידה בצריכה הפרטית בקרב הישראליים בשנת 2023, הכנסות החברה צנחו ב-10.4%, כאשר בשנת 2022 ההכנסות עמדו על 853 מיליון שקל.
על פי הנתונים שהוצגו בדו"ח התוצאות הכספיות, הצריכה הפרטית פחתה ב-0.7% והצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-2.8%. אותם נתונים התרחשו לאחר משבר הקורונה אשר באותה תקופה זינקה הצריכה בלמעלה מ-7%.
בנוסף לכך, צוין כי הרווח הגולמי של החברה פחת ב-28% והוא הסתכם ב-98 מיליון שקל. הצניחה ברווח הגולמי נובעת מהתנודתיות בשער השקל, בשל העובדה כי החברה רוכשת מוצרים בדולרים ומוכרת אותם בשקלים. 
כזכור, בחודש האחרון הכריזה ענקית האלקטרוניקה כי היא פיתחה שבב זיכרון חדש ברוחב פס גבוה בעל הקיבולת הגבוהה ביותר שפותחה עד כה בתעשייה. לטענת סמסונג אלקטרוניקה, מדובר בשבב המכונה HBM3E 12H, אשר מתאפיין בביצועים גבוהים וקיבולת שמגיעה לעד 50%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה