השוק

גוגל מסתבכת: פיטרה עובדים שרק רצו לשפר את התנאים?

כל צוות YouTube Music המונה 43 עובדים בחוזה קבלן פוטר לאחרונה, לאחר שביקש שכר והטבות טובים יותר במשך שנה. סרטון של מנתח נתונים ביוטיוב שגילה על הפיטורים במהלך ישיבת מועצת העיר הפך לוויראלי. גוגל טוענת שהיא לא הייתה אחראית לפיטורים
מערכת ice |  2
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
האם גוגל חצתה את הגבול? צוות YouTube Music, המורכב מ-43 עובדי קבלן, גילה שהוא נותר ללא עבודה ביום שישי. העובדים ביקשו שכר טוב יותר והטבות במשך שנה. הצוות הועסק על ידי גוגל כמו גם קבלן המשנה שלה Cognizant. גוגל, בינתיים, אומרת שהיא לא הייתה אחראית לפיטורים, אלא קוגניזנט הייתה אחראית.
בסרטון שמופץ באופן נרחב ברשתות החברתיות, מנתח נתונים ביוטיוב בשם ג'ק בנדיקט עודד את מועצת העיר אוסטין לתמוך במשא ומתן של האיגוד שלו עם גוגל. תוך כדי פנייה למועצה, נודע לו שצוות הקבלנים שלו, בן 43 איש, כולל הוא עצמו, פוטר. התגובה של בנדיקט במצלמה הפכה ויראלית וזכתה לתשומת לב רבה.

בשיחה עם הוושינגטון פוסט אמר בנדיקט שהוא "חסר מילים, המום ולא ידע מה לעשות, אני בעיקר כועס". העובדים המפוטרים מאמינים כי אובדן העבודה הפתאומי עשוי להיות נקמה מצד גוגל לכאורה. רבים חוששים לאבד את בתיהם עקב הפיטורים הבלתי צפויים. העובדים אמרו גם כי לא קיבלו הודעה מוקדמת והפיטורים היו הפתעה גמורה.
מצד שני, גוגל אמרה שהיא לא אחראית לפיטורים מכיוון שעובדי הקבלן הועסקו על ידי קוגניזנט. דובר גוגל אמר בהצהרה בדוא"ל ל-The Verge, "חוזים עם הספקים שלנו ברחבי הארץ מסתיימים בדרך כלל בתאריך התפוגה הטבעי שלהם".
החברה אמרה כי הפיטורים היו חלק מהפעילות העסקית שלהם וכי העובדים שנפגעו יקבלו שבעה שבועות של זמן בתשלום כדי לבדוק לגבי תפקידים אחרים בחברה. עובדי החוזה של YouTube Music, המועסקים הן על ידי גוגל והן על ידי קוגניזנט, הצביעו להתאגד בשנה שעברה, בחיפוש אחר שכר טוב יותר, הטבות ומדיניות גמישה של חזרה למשרד.
גוגל סירבה לנהל משא ומתן עם עובדי החוזה מאחר שהם "לא עובדי גוגל". ה-NLRB (המועצה הלאומית ליחסי עבודה) קבעה את סירובה של גוגל לנהל משא ומתן עם עובדי YouTube Music בלתי חוקי והציגה כלל שמקשה על חברות להימנע מאחריות במאמצי התאגדות של קבלני צד שלישי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש חוצפה
    גוגל 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יוכל לשמוע מוזיקה אני צריך להיות בה עונש ביגלל שה מפטרים עובדים ממש סי החוצפה אני רוצה אשלמות לנטפליקס לספוטיפי לא יכליות שה גוגל תפטר עובדים זה ממש מכעיס אותי אני רוצה מוזיקה אני רוצה לשלם בה אופן חוקי בלי פרסומות בה עצמה אני רוצה לשלם יש לי זכות קיום
    סגור
  • 1.
    לא יכול להיות!
    לסגור את לינקדאין 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לפני מספר ימים קראתי בלינקדאין פוסט מאת מישהי שכתבה שהיא עוזבת את גוגל, ושזאת חברה מדהימה עם אנשים מדהימים.
    סגור