בחירות 2022

הרב דוד יוסף מתחמם על הקווים: האם ינהיג את ש"ס?

האם המנהיג הרוחני הבא של ש"ס מחכה מעבר לפינה? אל מול הקהל הביתי וגם בנוכחות יו"ר ש"ס, הרב דוד יוסף מציג מנהיגות ובקיאות יוצאת דופן - והכי חשוב: הוא ודרעי ידידי נפש ומבינים אחד את השני אפילו מבלי להוציא מילה | כתבה שישית בסדרה
דוד זולדן |  9
הרב דוד יוסף (צילום פלאש 90)
הרב דוד יוסף ממתין לשעת כושר. הוא איש אמונו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ובמוקדם או במאוחר נראה אותו יושב על כסאו של הרב הראשי לישראל או של נשיא מועצת חכמי התורה.
מי שמשתוקק לדעת כיצד תיראה הקדנציה שלו בתרחיש כזה כדאי שיתפוס מקום בדרשותיו ויתפעל מאישיותו רבת ההוד ונוטפת כריזמה ואולי גם יזכה לשמוע את פניניו והגיגיו על הממשלה הנוכחית.
ש"ס לאן? עתידה של המפלגה החרדית לקראת בחירות 2022:בדרשתו של הרב דוד יוסף בבית המדרש "יחווה דעת" בשבת האחרונה דיבר על רבי יוחנן בן זכאי שהופיע לפני אספסיינוס בעת המצור על ירושלים וברך אותו כדרך שמברכים קיסר רומי ובזה ניבא לו ר' יוחנן בן־זכאי שעתיד הוא לשבת על כס הקיסרים הרומיים. כשנבחר אספסיינוס לקיסר רומי התפעל מקדושתו של רבי יוחנן וכבודו עלה בעיניו עד שהציע לרבי יוחנן לבקש כל בקשה שיחפוץ והוא יגשימנה. אלא שרבי יוחנן חשש שאם יבקש מהקיסר להשאיר את בית המקדש על כנו הוא עשוי לראות בכך בקשה לא ריאלית ולסרב ובכך יוותר בלא כלום וכי עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ.
או אז רבי יוחנן ביקש מהקיסר את "יבנה וחכמיה". המצביא הרומי מילא את משאלתו הצנועה של ר' יוחנן בן זכאי מבלי לדעת כי בהנהון ראש הוא מניח בעצמו את היסוד להתחדשות עם ישראל במרכז רוחני חדש.

הרבנים דוד ויצחק יוסף. צילום: יהונתן זינדל פלאש 90
הרב דוד יוסף זעק את כאבו של רבי יוחנן שהתייסר כל חייו בשאלה האם לא מנע את חורבן בית המקדש בכך שוויתר על בקשתו הראשונה שהרי אם היה נענה לה הקיסר - בית המקדש היה עומד על תלו וניצל מחורבן. הרב יוסף זעק ויו"ר ש"ס אריה דרעי שישב לצדו,  הליט ראשו בין שתי ידיו ונענעו מצד לצד בצער רב והביע הזדהות עמוקה עם עצם המחשבה שלעולם לא נדע האם טעה רבי יוחנן כשוויתר על משאלתו הראשונה וחרץ את גורלו של העם היהודי והביא עליו חורבן לאומי.
הרב דוד יוסף שופע כריזמה, רטוריקן בחסד עליון ומנהיג בעל שיעור קומה ולא רק בשל ייחוסו הרם - דיבר על סכנה קיומית ליהדות והתפלל "שתעביר ממשלת זדון מן הארץ" והקהל שאג "אמן" בכוונה גדולה. הרב יוסף דיבר על השופט חשין "רשע מרושע" לדבריו, שפסל בשעתו תשדירים של ש"ס שדיברו על יהדות ובנקודה זו דרעי כבר לא יכול היה להתאפק יותר וגעה בצחוק יחד עם הקהל.
הרב יוסף הפגין בקיאות בגיאוגרפיה ודיבר על קו המשווה ועל השקיעה המאוחרת בוילנא לעומת שקיעות בארצות אחרות כדי לעמוד על הזמן המדויק של שקיעת החמה. כשדיבר על תשובה ועל אימת יום הדין וביקש מהקהל לקבל על עצמו החלטה לפני יום הדין - דרעי שוב הליט פניו בשתי ידיו וסובב ראשו אנה ואנה ופניו נראו חיוורות ועיניו האדימו. (האמינו לי, ישבתי ממש מולו) דרעי נשאב לתוך דבריו המרטיטים של הרב יוסף והזדעזע עד עמקי נשמתו. האמת, איש בקהל לא נשאר אדיש. הרב יוסף יודע להדליק את הניצוץ החבוי ולטלטל את הנפש לקראת יום הדין והוא עושה זאת באותנטיות גמורה וללא שמץ של מניפולציה או גירוי מכוון.
הרב יוסף אמר שחובה קדושה להצביע ש"ס וסיפר על מוסדות החינוך שלה ועל העלויות הגבוהות שאפשר לתחזק רק באמצעות סיוע ממשלתי ומשמעות הדבר שאם ש"ס לא תהיה בממשלה היא לא תוכל לממן בכוחות עצמה והמוסדות יאלצו להיסגר.
הוא הזכיר את דברי ליברמן שקרא לזרוק את החרדים במריצות לאשפה ושאל את הקהל 'תגידו לי בבקשה, אם חבר פרלמנט בגרמניה היה אומר שצריך לזרוק את היהודים במריצות איך העולם היה מגיב? העולם היה מזדעזע ועוד באותו היום היו מפטרים אותו ומכנים אותו נאצי ואנטישמי. אבל פה כשליברמן אומר דבר כזה מזעזע - טופחים לו על השכם. למה? כי הם שונאים אותנו. הם שונאים חרדים. הם שונאים דת'.
"אני מבקש" אמר הרב יוסף, "לא לשכוח על מה ש"ס נלחמת ועל זה אין שום מחלוקת כי ש"ס נלחמת על היהדות ועומדת בפרץ בפני כל גזירה נגד התורה. אני ער לביקורת על ש"ס ומותר שתהיה ביקורת וגם לי יש ביקורת אבל בואו נביט על התמונה הגדולה ולא נתעסק בשאלות כמו למה הנציג ההוא ברשימה מהעדה הטוניסאית וההוא טריפולטאי והעיראקי נדחק והבוכרי בכלל בחוץ. בואו נתמקד בעיקר: להציל את עם ישראל מהגזירות של הממשלה המסוכנת הזאת".   
בשנה שעברה יצא קצפו של הרב דוד יוסף על ראש הממשלה נפתלי בנט שזכה לכינויים לא מחמיאים במיוחד. הרב יוסף הרעיף עליו ועל ממשלתו "מחמאות" עד בלי די וגם במעמד ההוא הקהל התמוגג מנחת. במעמדים האלה הוא מדבר מול הבייס שלו בחופשיות וחומק מעינה הבוחנת של התקשורת שלא נוכחת שם. כשתעלה קרנו ויכבוש בבוא העת משרה ציבורית רמה אני מנחש שנחזור ונתגעגע לימים שהתקשורת חיכתה למוצא פיו של הרב עובדיה יוסף בשיעורי הלוויין במוצאי שבת כדי לקבל כותרת. 
אחרי פטירתו של הרב שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה, ש"ס מוסיפה להיות אבודה בחלל שנפער אחרי מותו של הרב עובדיה יוסף. בש"ס מחכים שהרב יצחק יוסף יסיים את הכהונה כרב ראשי ואז יתמנה לראש מועצת חכמי התורה.
הרב דוד יוסף היה במרחק של 7 דקות מכהונת הרב הראשי ולמעשה כבר שכנע את הרב עובדיה יוסף למנותו לרב הראשי הספרדי לישראל. כששמע על כך הרב יצחק יוסף הוא מיהר להקדים את אחיו ואחד מעוזריו של הרב מספר בעילום שם כי בדקות הנסיעה בדרך לבית הרב יוסף ברחוב הקבלן לא הייתה עבירת תנועה שלא עברו בדרך. הרב יצחק יוסף הקדים את הרב דוד יוסף ואביו הפך את ההחלטה והחליט למנות את הרב יצחק במקומו.
כל פרסי הניחומים שהציעו לו כמו למנות אותו לרבה של תל אביב עם כל ההילה והגלימה לא קרצו לרב דוד יוסף למרות שזו הייתה יכולה להיות מקפצה לתפקיד הרב הראשי לישראל. בבוא העת, כשיבשיל הזמן, שמו של הרב דוד יוסף יעלה ויבוא. גם שמו של הרב יהודה דרעי האח של הפוליטיקאי המפורסם יעלה ויבוא מהנתיב הנגדי ודרעי ייאלץ לתמרן בין השניים.
הרב דוד יוסף מעורב פוליטית ובשונה מאחיו הוא בוחש בקדרה ושותף למהלכים גדולים בש"ס. יתרון נוסף נזקף לזכותו: הוא ודרעי ידידי נפש עוד מהתקופה שלמדו בישיבת חברון. הם באותו ראש, הם מבינים אחד את השני אפילו מבלי להוציא מילה, במבטים ובתנועות גוף.
הרב דוד יוסף הוא הקלף העתידי של דרעי ויו"ר ש"ס עתיד לשלוף אותו במוקדם או במאוחר ולהציע לו אחד מהשניים: או להתמנות לנשיא מועצת החכמים של ש"ס או לתפקיד הרב הראשי הספרדי. כשזה יקרה הוא יעלה לכותרות בתדירות גבוהה. לרב דוד יוסף בטן מלאה בסוגיות של דת ומדינה והוא יאמר את אשר לבו וישחרר את חרצובות לשונו ללא מורא. השבת הוא התחייב לקום ולעשות מעשה אם רדיפת הדת תימשך (כך לדבריו) כשיהיה בתפקיד על אחת כמה וכמה. הצרורות שיומטרו מכיוון הצריח שלו יפלחו לא רק את חלל בית מדרשו הצנוע ברחוב קצנלבוגן פינת הקבלן בשכונת הר נוף אלא גם יפתחו מהדורות חדשות.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בלבלני מוח
    אבי 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי לנו גדול מ מרן גאון ישראל ענוותן כהלל רשכבהג רבנו יצחק יוסף שליט"א לא יעזור כל הניסיונות לחבל ולהכניס רבנים שונים בהנהגת מרן שליט"א אף אחד עם כל הכבוד לא מגיע לסוליית נעליו ש"ח בעל הילקוט יוסף די לקנאה הרב דוד יוסף בעזרת השם לא יהיה ראשל"צ וכמובן שלא נשיא מועצת שזה מרן שליט"א ככל היותר רב של עיר או חבר מועצת חכמי התורה זה שהוא בן של מרן הרב עובדיה ואח של מרן הרב יצחק זה לא אומר שהוא גם צריך להיות מרן וד'ל אין פה השוואה בכלל מנהיגות זה מבורא עולם ולא יעזור כמה שיהיה כריזמטי וצעקן למרות שהוא גדול בתורה ולא לבלבל את המוח בכל מיני דברים שלא היו כביכול מלחמה בין מרן שליט"א לרב דוד מי יהיה ראשל"צ לפני פטירת מרן זצ"ל ברור שמשמיים כהוראת מרן נבחר ממשיך דרכו מרן שליט"א לאורך ימים ושנות חיים אמן. הרב דוד תלמיד חכם אבל זה שהוא בן של מרן זה לא אומר שהוא יהיה כמרן או כבנו מרן יבדלח אמן
    סגור
  • 6.
    הלשון של הכתב נעוצה עמוק בתחת של אנשי הדת
    דניאל 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהבא אפשר להביא כתב שיודע לכתוב או לפחות עורך לשוני
    סגור
  • 5.
    עבודת אלילים.עבודה זרה.הערצת אדם בשר ודם? (ל"ת)
    אורח 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    יקח קצת זמן
    גורי 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש תור לפניו. אבל ברור שהוא צריך להיות שם. ללא ספק בכלל
    סגור
  • 3.
    אחד שיודע
    שאולי 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת לא ברור איך הוא התפספס עד עכשיו. אבל זמנו עוד יגיע
    סגור
  • 2.
    מרן הרב דוד יוסף
    משה 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים מתלהבים מגלימות וכל מיני סממנים חיצוניים, אם רק היו מכירים את האיכות של הגאון רבי דוד יוסף שליט"א והיו מבינים במי מדובר, במי שינק מאביו תורה יותר מכל אחד אחר כשלמד איתו בחברותא חמש עשרה שנים רצופות ולמד ממנו את הדרך בכתיבת ההלכה, אם רק היו יודעים היו נכרכים אחריו בעבותות של אהבה! עדיין לא ראיתי מנהיג כמו הגאון רבי דוד יוסף שליט"א שלא מחזיק טיבותא לנפשיה, מפרגן לאחרים בלי שום בעיה, מוריד את עצמו איםה שצריך ולא דוחף את עצמו לשום תפקיד. מבחינתי ההנהגה ברורה גם אם יבואו פוליטיקאים אלו ואחרים וינסו לקבוע לי משהו אחר.
    סגור
  • הוא משהו מיוחד
    שנדה 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק בכל מילה. כשהוא מדבר זבוב לא עף באוויר
    סגור
  • 1.
    סוכות לא פורים.במחילה (ל"ת)
    יש 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • סוכת הרב דוד הנופלת
    שקוף 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעתיד זה לא תרחיש דמיוני
    סגור