בחירות 2022

המקום המפתיע בו תתקיים השנה עצרת הזיכרון ליצחק רבין

27 שנה לרצח רבין, בחרה מפלגת העבודה לקיים את עצרת הזיכרון לרה"מ המנוח דווקא בכיכר ציון בירושלים - הזכורה מהפגנות הימין הסוערות ב-1995 לפני הרצח
מערכת ice |  2
יצחק רבין ז"ל (צילום דובר צה"ל)
נבחר אתר עצרת הזיכרון השנתית לראש הממשלה המנוח יצחק רבין. מפלגת העבודה הודיעה כי העצרת, תחת הכותרת "נלחמות ונלחמים על דרכו", נודדת מתל-אביב לירושלים ותתקיים במוצאי שבת 29.10.22 בכיכר ציון.
ההודעה הפתיעה רבים שכן כיכר ציון זכורה כמקום בו התקיימו הפגנות הימין הקשות והסוערות כנגד שלטונו של יצחק רבין ב-1995, כולל קריאות הסתה. ב־5 באוקטובר 1995 נערכה בכיכר הפגנה לביטול הסכמי אוסלו ונגד ראש הממשלה, בה נשמעו זעקות "מוות לרבין" ו"רבין בוגד", כולל תמונה של יצחק רבין במדי אס-אס. על מרפסת הנואמים עמדו אריאל שרון, בנימין נתניהו ומשה קצב לצד רחבעם זאבי (גנדי), דוד לוי והרב חיים דרוקמן. בתום ההפגנה צעדו מפגינים לכנסת ופגעו במכוניות של שרי ממשלה.
בשנה שעברה לא התקיימה עצרת זיכרון, לראשונה מאז הרצח ב-1995, והשנה תתקיים העצרת שלושה ימים בלבד לפני הבחירות, מה שוודאי יעניק לה נופך פוליטי יותר מתמיד.
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "אנו הולכים בדרכו של רבין, אנחנו שואפים לדמותו, ואנחנו חייבים להעלות על הנס את זכרו כשריון הגנה על הדמוקרטיה, על חופש הביטוי ובמלחמה כנגד ההסתה והאלימות".
 
יאיא פינק, ממארגני העצרת: "בימים בהם פעילים פוליטיים משתמשים באלימות חמורה כנגד מפגינים למען הדמוקרטיה על הגשרים, חובתנו להתייצב כנגד ההסתה, למען הדמוקרטיה. לפני 27 שנים עמד ראש האופוזיציה על המרפסת וצפה בהסתה שהובילה לרצח רבין, היום הוא עומד מהצד וצופה בהסתה המסוכנת מכה שנית. חובתנו האזרחית וגם ההיסטורית היא לזכור, לא לשכוח ובעיקר לוודא שהקיצוניים לא יצליחו שוב לפגוע בדמוקרטיה שלנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מנצלים את רצח רבין למען אינטרסים פוליטיים. (ל"ת)
    צ 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    בכיכר ציון עוברת הרכבת הקלה עצירתה כאוס תחבורתי בכל י-ם (ל"ת)
    איתן 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור