דיגיטל וטק

שיבושי אינטרנט באיראן: האם מדובר במתקפת סייבר ישראלית?

קבוצת האקרים מקומית נטלה אחריות על מהלך שהביא להפרעות בגלישה בלב טהרן: "פרצנו לתשתיות וגרמנו להפרעה רצינית". לפי נתוני "נטבלוקס": רמת הקישוריות הלאומית ירדה ל-57% בהשוואה לימי שגרה. סוכנות המקורבת למשמרות המהפכה פרסמה: "הרשת משובשת לכמה דקות" 
מערכת ice | 
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
סוכנות הידיעות הרשמית האיראנית תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה, מפרסמת היום (שבת) כי רשת האינטרנט המקומית חווה שיבושים ניכרים. הסיבה להפרעות בגלישה היא מתקפה ישראלית של קבוצת לוחמי הסייבר "WeRedEvils", שנטלה אחריות על המהלך המפתיע.
קבוצת ההאקרים הישראלית צייצה באנגלית בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר): "פרצנו לתשתיות הטלקומוניקציה של איראן, וגרמנו להפרעה רצינית לכל האינטרנט במדינה". לדבריה, הציוץ נחתם בעברית ב"ביחד ננצח", וכלל אימוג'י של לב כחול ודגל ישראל. למרות קבלת האחריות של הקבוצה, קיימים גורמים בישראל המטילים ספק בהיותה ישראלית. יחד עם זאת, קיימת הסכמה כי התקיפות אמיתיות ומשמעותיות.
בעמוד של סוכנות הידיעות האיראנית תסנים נכתב: "רשת האינטרנט במדינה משובשת לכמה דקות". לפי נתונים של "נטבלוקס", חברה העוסקת בביצוע מעקב אחר מדדים של אבטחת סייבר, מתברר סדר הגודל של הפגיעה שביצעו ההאקרים הישראלים. הם הראו הבוקר כי רמת קישוריות האינטרנט הלאומית באיראן ירדה ל-57% בהשוואה לרמה הרגילה.
 
קבוצת האקרים ישראלית טענה לפני כחודש שהצליחה לפרוץ לרשת החשמל באיראן ולהשבית מערכות שלמות בלב טהרן. באותו היום נרשמו שיבושים ברשתות החשמל האיראניות. "בימים האחרונים הצלחנו לפרוץ לעשרות מערכות רגישות איראניות שלא נפרט לגביהן, ובהן מערכת החשמל בטהרן ובכפרים שמסביבה", כתבו אנשי "WeRedEvils" על אותה המתקפה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה