דיגיטל וטק

ההייטק מתגייס: יוזמות הסיוע של החברות הגדולות במשק

חברת SAP תרמה יותר ממיליון שקל למד"א. רד האט מעניקה מחשבים ניידים וציוד ממותג. אלמה מאפשרת יום התנדבות על חשבון החברה. אקווה סקריוטי פתחה בגיוס כספים מטורף. קבוצת Ready הקימה מערך מתנדבים מסובסד. קומוולט מסייעת לחקלאים. כל הפרטים
מערכת ice | 
הייטק (צילום freepik)
מאז פרוץ המלחמה חברות רבות במשק נרתמו כדי לסייע לחיילי צה"ל ולתושבי הדרום וחברות ההיי-טק הן לא יוצאות דופן. מסיוע כספי, דרך איסוף ציוד, פעילות התנדבות עם ילדים ואפילו תמיכה בעובדים המגויסים ובמשפחותיהם – ההיי-טק התגייס במלוא העוצמה. לפניכם כמה מהיוזמות של החברות.   
חברת SAP תרמה למעלה ממיליון שקלים (250,000 יורו) למד"א וכן, תרמה תרומה נוספת וייעודית לעמותת אלון ואלה, אשר מספקת צרכים מיידיים עבור משפחות מעוטף עזה. בנוסף, צוותי מרכז הפיתוח בישראל הקימו תוך ימים ספורים פלטפורמה ייעודית שמרכזת התנדבויות, צרכים ויוזמות אזרחיות מהשטח ובהתאם, העובדים לוקחים חלק ונתרמים – החל מתרומת ציוד ואספקתו, דרך איסוף בגדים, בישול אוכל ושינוע לשטח.
רד האט, ספקית גלובלית של פתרונות קוד פתוח, המעסיקה כ-20,000 עובדים ברחבי העולם, מעודדת את עובדיה להשתמש בתוכנית התרומות הייעודית של החברה כדי לתרום לארגון סיוע הומניטרי לבחירתם, כאשר רד האט תכפיל כל תרומה בסך של 25 דולר או יותר, עד לסכום של 1,500 דולר לעובד לשנה. מרד האט נמסר כי הם ממליצים לתמוך במד"א.
בנוסף לכך, רד האט ישראל, המעסיקה מאות עובדים, תרמה עשרות מחשבים ניידים למפוני העוטף וכן, את כל הציוד הממותג שברשותם, כולל מזרנים, חולצות, מטענים ניידים ועוד ואת כל המזון ומאות פחיות משקה שהיו במשרדים. כמו כן, החברה שלחה מארזים מיוחדים למשפחות העובדים שנקראו לשירות מילואים
 
עובדי רד האט אספו עשרות מחשבים ניידים לתרומה עבור מפוני העוטף (צילום: עצמי)

חברת אלמה, מובילה עולמית בפתרונות רפואיים ואסתטיים, המעסיקה כ-380 עובדים באזור התעשייה קיסריה, העניקה יום חופש לכל עובדיה על חשבונה, זאת במטרה שהעובדים ישקיעו את הזמן בפעילויות התנדבות וזמן עם המשפחה. את יום החופש ניצלו עובדי אלמה על מנת להתנדב יחד עם משפחותיהם במקומות כגון: מרכזי איסוף ציוד ללוחמים ברחבי הארץ, הכנת ארוחות למשפחות מהעוטף המתארחים במושבים בשרון וביקור בבסיסים בדרום. 

עובדי אלמה בהכנת ארוחות למשפחות מהעוטף שמתארחים במושבים בשרון (צילום: פרטי)
חברת אקווה סקיוריטי הישראלית, הפועלת בתחום אבטחת סביבות Cloud Native, התגייסה לסייע למשפחות שפונו מיישובי עוטף עזה ולחיילי צה"ל. החברה פתחה בגיוס כספים בקרב עובדיה ברחבי העולם, כאשר סכום התרומות שייאסף, יוכפל על ידי אקווה וסכום התרומות הכולל יוכפל על ידי קרן Insight המשקיעה בחברה. הכספים מאיסוף התרומות הגלובלי של החברה יועברו לעמותות המעניקות סיוע הומניטרי, בדגש על שיקום המשפחות אשר פונו מיישובי עוטף עזה, לצד סיוע בטיפול בפוסט טראומה. 
בנוסף לעובדי אקווה ובני משפחות העובדים המשרתים במילואים ופועלים להגנת המדינה, שאר עובדי החברה נרתמו לעזרה בתמיכה וסיוע מלאים של החברה. אקווה מסייעת למשפחות המפונות באמצעות תרומה של ציוד אלקטרוני, כמו מחשבים ניידים ועוד. החברה גם אימצה פלוגות מילואים ומציידת את המשרתים בשעונים, מטענים ומוצרי מזון. בנוסף לכך, אקווה מעודדת ומאפשרת לעובדיה לתרום ולהתנדב במגוון רחב של פעילויות, תוך מתן גמישות בשעות העבודה. עובדים רבים משתתפים באיסוף ותרומה של ציוד, פעילות התנדבותית עם ילדים ומשפחות מפונות. 
קבוצת Ready, המתמחה בפיתוח חומרה ותוכנה R&D360 לארגונים בישראל ובעולם ומעסיקה כ-180 עובדים, הקימה מערך התנדבות בסבסוד החברה ומשבצת את העובדים לפעולות התנדבות שונות לפי בחירתם ואזור מגוריהם. כמו כן, החברה פועלת לאיסוף תרומות כספיות עבור עמותת עדי-נגב, המעניקה סיוע לאלפי ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות ועבור חיילי צה"ל השומרים על הכפר השיקומי בנגב.


צוות קומוולט מסייע לחקלאים בדרום (צילום: פרטי)

קבוצת Ready תשווה את סכום התרומה שייאסף על ידי העובדים ותעביר אותו לעמותה. קבוצת Ready מסייעת לחברות טכנולוגיות אשר נפגעו כתוצאה מהמלחמה ועוזרת גם בנושאים טכנולוגיים ביטחוניים. אם עקב המצב הארגון שלכם חווה מחסור באנשי פיתוח, ניתן לפנות במייל.
צוות מרכז הפיתוח של חברת קומוולט בישראל, המפתחת פתרונות הגנת נתונים, התגייס על מנת לסייע לתושבי הדרום ולחקלאים באזור. צוות החברה סייע לנקות ולארוז ירקות יחד עם חקלאי האזור. כמו כן, הכין צוות קומוולט ערכות מזון שנשלחו לגני ילדים ומשפחות של ילדים עם מוגבלות שלא יכולים להתפנות וחיים תחת איום טילים יומי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה