דיגיטל וטק

מתקשרים למוקד חירום? בינה מלאכותית תקצר זמן הגעת כוחות ההצלה

חברת קרביין הישראלית מפתחת מערכת ניהול שיחות חירום הכוללת תרגום שפה במידת הצורך, והודעות טקסט אוטומטי - בעזרת בינה מלאכותית
מערכת ice | 
מערכת אפקס (צילום קרביין)
כאשר מתקשרים למוקד חירום כלשהו (משטרה, רפואה, כיבוי אש), כל שנייה חשובה. יכולת תרגום חדשה אוטומטית דו-כיוונית של שיחות והודעות טקסט, המבוססת בינה מלאכותית (AI), מייעלת את עבודת המוקדנים במרכזי תקשורת חירום.
יכולת חדשה זאת משולבת ב-Carbyne APEX, פלטפורמת ניהול שיחות החירום של חברת קרביין. כיום, האורך הממוצע של שיחת 9-1-1 באנגלית בערים מרכזיות ברחבי ארה"ב הוא כשתי דקות, על פי Gitnux. עם זאת, האורך הממוצע של שיחת 9-1-1 הדורשת מתרגם אנושי, הוא כשש דקות.

יכולת התרגום החדשה של קרביין ממנפת יכולות AI כדי לזהות את שפת האם של המתקשר תוך שניות ולאחר מכן לתרגם את השיחה, במידה ואינו דובר אנגלית. יכולת זאת משפרת את זמן התרגום בעד 70 אחוזים בהשוואה לתרגום אנושי. היא נועדה לסייע בהפחתת הלחץ של מתקשרים, אשר לרוב קשה להבין אותם כשהם במצוקה, ובכך להגדיל את רמת ההבנה של המצב ואת רמת הדיוק בשיגור צוות למקום האירוע.
"כשאנשים מתקשרים הם עשויים להימצא במצוקה קיצונית, כך שהזמן הנוסף שלוקח ליצור קשר עם מתרגם אנושי יכול להיות יקר", אומר אלכס דיזנגוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קרביין. "אנשי המוקד הטלפוני מאומנים להגיב ברוגע במצבי לחץ. יחד עם זאת, Carbyne Translation ממנפת AI כדי לזהות את שפת האם של המתקשר במהירות ולתרגם באופן אוטומטי ודו-כיווני, ובכך מעניקה למוקדנים כלי רב עוצמה השומר את המתקשרים על הקו, ומאפשר להם לשוחח בשפה שבה הכי נוח להם לדבר, בעיקר בעת מצוקה".
על פי דו"ח שפורסם על ידי Journal Prehospital Emergency Care, בארה"ב, זמני התגובה של 9-1-1 עולים בממוצע ב-125% עבור מתקשרים שאינם דוברים אנגלית כשפה ראשונה. התרגום של מערכת קרביין לא רק מפחית באופן דרמטי את זמן התגובה, אלא גם שואף להפחית טעויות הבנה ולשפר את הבנת המצב עליו מדווח המתקשר.
תכונות הפתרון כוללות: תרגום שיחות קוליות והודעות מיידיות למקבל השיחות – המוקדן; תרגום בזמן אמת על המסך של דברי המתקשר בשפת האם שלו; תרגום אוטומטי של דברי המוקדן באנגלית לשפה של המתקשר (עדיין בפיתוח). בעת צפייה בתרגומים על המסך, צוות המוקד עדיין יכול לשמוע את שפת האם והטון של המתקשר כדי להבין את המצב טוב יותר. 
לקרביין, שהוקמה ב-2015, מטה בניו יורק ומרכז פיתוח בתל-אביב, והיא מעסיקה 160 עובדים. מייסדי החברה הם אמיר אליחי (מנכ"ל), אלכס דיזינגוף (CTO) , יוני יטאסון (ראש צוותי פיתוח) וליטל לשם (בעלת מניות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה