דיגיטל וטק

צוקרברג קוטל את Vision Pro של אפל: "זה לא העתיד שאני רוצה"

מנכ"ל מטא חושב שההדסט החדש של אפל בשווי 3,499 דולר הוא מוצר נישה
אסף קופפר | 
מארק צוקרברג, Vision Pro של אפל (צילום freepik, shutterstock, יוטיוב/ CBS Mornings)
מלחמת הההדסטים מתחממת כאשר מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא (FB), הציע תגובה פחות נלהבת ל-Vision Pro החדש של אפל (AAPL) במהלך פגישה כלל החברה. צוקרברג ציין, "זה יכול להיות החזון של העתיד של המחשוב, אבל כאילו, זה לא זה שאני רוצה".
ההערות של צוקרברג מדגישות את התחרות ההולכת וגוברת בין מטא ואפל, כאשר שתי ענקיות הטכנולוגיה דוהרות לבסס דומיננטיות בשווקי המציאות המדומה והמציאות הרבודה הנחשקים יותר ויותר. פניה זו מדגישה את החזונות המנוגדים שיש לכל חברה לגבי עתיד הטכנולוגיה האינטראקטיבית.
 
מנכ"ל מטא, בזמן שחבש את הדסט ה Quest 3 של החברה שלו, הצביע על היעדר פריצת דרך טכנולוגית משמעותית ב-Vision Pro של אפל שמטה לא כבר חקרה. באופן ביקורתי יותר, הוא הדגיש שהתפיסה של אפל לגבי האופן שבו אנשים ישתמשו במכשיר לא תואמת את החזון שלו.
צוקרברג תיאר את ההבדלים המהותיים בין הגישה של מטא לבין הייצוג של אפל, וקבע, "ההכרזה שלהם באמת מציגה את ההבדל בערכים ובחזון שהחברות שלנו מביאות". הוא הדגיש שה Quest 3 הקרוב של מטא, במחיר סביר יותר של 499 דולר, בניגוד לתג המחיר של 3,499 דולר של Vision Pro, עשוי להגיע לבסיס משתמשים רחב יותר.
מנכ"ל מטא הפנה את תשומת הלב לחוויית המשתמש הייחודית אליה פנתה מטה עם הדסט ה-Quest שלהם. ה-Quest מתמקד בהקלת אפשרויות אינטראקציה חדשות, יצירת תחושת קרבה וקידום מעורבות פעילה, ניגוד ברור לחוויית המשתמש הבודדת לכאורה שהוצגה ב Vision Pro של אפל.
צוקרברג חושב שעצם זה שאפל השיקה כזה מוצר נותן לגיטימציה לקטגוריית המוצר, כאשר לדעתו המחיר הגבוה של ה-Vision Pro של אפל לא יאפשר לרבים לרכוש אותו. אבל עצם העניין שיווצר והביקוש למוצר ידחפו הרבה לקוחות לרכוש את ה Quest 3 של מטא שמתומחר הרבה יותר זול ומציע פונקציונליות דומה.
היריבות אינה רק התנגשות בחזונות, מדובר גם על ההימור בשוק. מטא, הידועה בעבר כפייסבוק, השקיעה מיליארדי דולרים במאמציה להוביל במרחבי המציאות המדומה והרבודה. בעוד שהכניסה של אפל מייצגת איום תחרותי משמעותי, נראה שצוקרברג נשאר בטוח בחזון ובאסטרטגיה של מטא.
עם זאת, למרות ההערות של צוקרברג והשאיפות של מטא, ברור שהתחרות בשוק ה-VR וה-AR מתחממת. כששתי הענקיות מתמודדות על המקום הראשון, צרכנים ומשקיעים כאחד להוטים לראות כיצד יתפתח קרב ההדסטים האלו. האם החזון החברתי והמשתלם של מטא או גישת הפרימיום והבודד של אפל יתפסו את השוק נותר לראות, מכיוון שהדרמה הטכנולוגית הזו רק מתחילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה