דיגיטל וטק

הרשת החברתית בדרך לסגירה? כמעט כל העובדים פוטרו

הרשת החברתית הימנית, שתומכי טראמפ נהרו אליה כדי לברוח מהצנזורה בפייסבוק ובטוויטר, פיטרה את רוב עובדיה ונשארה עם צוות מצומצם מאוד. גם המשתמשים כבר לא ממש פעילים
יאיר מור | 
פיטורים (צילום יחצ)
הרשת החברתית שנחשבה לאלטרנטיבה ה'ימנית' לפייסבוק וטוויטר פיטרה את רוב עובדיה, ונראה שהיא בדרך להיעלם מהעולם, כך דיווח הלילה אתר The Verge.
לפי מקורות שאיתם דיבר האתר, בחודשיים האחרונים של 2022 פיטרה Parlement Technologies, החברה שהפעילה את הרשת החברתית פארלה, כ-75% מעובדיה, ונשארו בה בקושי 20 איש לנהל גם את הרשת החברתית עצמה וגם את חטיבת הענן שהקימה בשנה שעברה בניסיון להימנע ממקרה כמו זה שקרה לה בינואר 2021, כאשר ספקית שירותי הענן אמזון פשוט סגרה לה את החשבון ולמעשה 'העלימה' אותה מהאינטרנט. בין המפוטרים גם רוב שדרת ההנהלה - סמנכ"לי הטכנולוגיה, התפעול והשיווק – ונראה שהמנכ"ל, ג'ורג' פארמר, בעלה הבריטי של מייסדת "בלקזיט" ומגישת הטוק-שואו קאנדס אוונס, נשאר כמעט בודד בחברה. אפילו משרד היח"צ של פארלה מסר לדה-וורג' שהחברה ניתקה איתו את הקשר.
כזכור, פארלה נוסדה ב-2018 כתשובה ימנית לצנזורה לכאורה נגד נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, ותומכיו ברשתות החברתיות הקיימות. ב-2020 היא הפכה ללהיט והגיעה לכ-45 מיליון משתמשים. אך אז, אחרי ההתפרעות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, הוסרה האפליקציה שלה מהחנויות של אפל וגוגל, ואמזון, שעל תשתית הענן שלה מאוחסנים רוב האתרים בעולם, סגרה גם היא את השאלטר ולמעשה הפכה את הרשת החברתית לבלתי פעילה.
לאחר מספר חודשים חזרה הרשת לחיים, לאחר שהמנכ"ל, ג'ון מץ, הודח והוחלף בפארמר. אך כמעט כל המידע מהרשת המקורית אבד, ורוב המשתמשים לא טרחו לחזור, שכן בינתיים צצו מתחרות – ביניהן Gettr, בה פעילים היום רוב הפוליטיקאים הטראמפיסטים (מלבד טראמפ עצמו), Rumble, המתחרה של יוטיוב שהתמזגה לפני כשנה עם חברת המיני-רשתות-חברתיות Locals שנוסדה על ידי היהודי דייב רובין ומנוהלת על ידי גיסו הישראלי אסף לב, ו-Truth Social שבבעלות הנשיא לשעבר עצמו.
לפני מספר חודשים חתמה החברה על עסקה במסגרתה היא אמורה היתה להירכש על ידי הראפר קניה ווסט, אך נאלצה לבטל את העסקה לאחר ההופעות שלו אצל ג'ו רוגן ואלכס ג'ונס שבהן שיבח את היטלר ואיים על נתניהו. גורם אחר שהתעניין באפשרות רכישת הרשת החברתית חשף בפני דה וורג' כי נכון לאוקטובר היו לה רק 50,000 משתמשים פעילים ביום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה