דיגיטל וטק

טראמפ עקף את המתחרות – האם טוויטר צריכה לפחד?

הרשת החברתית שהקים הנשיא לשעבר הצליחה להפוך לחלופה הבולטת לפייסבוק וטוויטר בחוגי ימין עוד בזמן שחנות האפליקציות הגדולה בעולם החרימה אותה – וצפויה להתחזק כעת אף יותר. בדרך היא עשויה להתמזג עם חברה שהתחילה את דרכה כאתר סרטוני סנאף
יאיר מור | 
טראמפ נגד טוויטר
עוד לא עברה שנה מאז השקתה של הרשת החברתית Truth Social, שבבעלות נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, והיא כבר עקפה את כל המתחרות האחרות ששואפות להילחם ברשתות החברתיות הגדולות, כך מדווח העיתון ניו-יורק טיימס.
העיתון השווה את נתוני המבקרים ברשתות חברתיות שממוקדות בימין האמריקאי לפי הערכות חברת מדידת האינטרנט הישראלית סימילארווב, ומצא שבחודש ספטמבר – האחרון שהנתונים לגביו כבר פורסמו – הגיעה Truth Social ל-1.7 מיליון מבקרים ייחודיים בארה"ב. מצד אחד, כמובן, מדובר בנתונים זניחים לעומת מאות מיליוני מבקרים לפייסבוק וטוויטר – אך מצד שני הם גבוהים משמעותית מאלו של מתחרות ותיקות בהרבה.
כך, למשל, Gab, הרשת החברתית המבוססת על הפרוטוקול המבוזר ופתוח-הקוד Mastodon, עומדת על ממוצע של כ-0.8 מיליון בלבד בחצי השנה האחרונה; Parler, שמיצבה את עצמה כרשת החברתית של תומכי טראמפ לפני שפתח מתחרה משלו ונחסמה מחנויות האפליקציות המוכרות בשל כך, עומדת על פחות מרבע מיליון בחודש ממוצע; MeWe ו-Gettr, שתי מתחרות פחות מוכרות אך יותר פעילות, נהנות מכמעט חצי מיליון בממוצע.
לנתונים הללו הגיעה הרשת החברתית של טראמפ למרות שעד אוקטובר היא היתה זמינה רק למכשירי אייפון, המהווים כשליש מהשוק – מה שאומר שכעת, לאחר ההשקה באנדרואיד, שמהווה את שני השלישים האחרים, היא צפויה לרשום זינוק משמעותי נוסף.
עם זאת, ל-Truth Social יש עוד מהמורות רבות לעבור אם היא רוצה לשרוד ולא להפוך לעוד מתחרה שולית שמדשדשת לנצח: לאחר ההשקה בפברואר היא סבלה מבעיות רבות, שני בכירים בה פרשו באביב ובחודש האחרון פוטר ממנה בכיר נוסף בשם וויליאם ווילקרסון, לאחר שהדליף מידע על פעילותה ל-SEC והוביל לפתיחת חקירה נגדה.
כעת, החקירה הזו מאיימת לבלום את מיזוג החברה שמפעילה את הרשת החברתית, Trump Media and Technology Group, עם Digital World Acquisition Corp, שגייס כ-300 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק בשנה שעברה והשיג התחייבויות לעוד מיליארד דולר מתורמים פרטיים לאחר השלמת המיזוג.
בינתיים, 'שורפת' TMTG מזומנים בקצב של כ-1.7 מיליון דולר בחודש מקופת 37 מיליון הדולרים שגייסה בעצמה, והכסף הזה לא יספיק לה לעוד זמן רב. ווילקרסון, שהדליף את הסכום הזה, טוען גם כי החברה שוקלת לוותר על המיזוג עם DWAC לטובת מיזוג עם Rumble, אתר הווידאו שהתחיל כמעין "פח אשפה" לסרטונים ויראליים והפך לאלטרנטיבה "ימנית" (או לפחות לא מוטה שמאלה) ליוטיוב. ראמבל עצמה ביצעה בשנה וחודש האחרונות שלושה מהלכי ענק: הראשון היה מיזוג עם Locals של היוטיובר היהודי דייב רובין וגיסו הישראלי אסף לב, שמציעה מעין רשתות חברתיות פרטיות תמורת תשלום; השני היה הקמת שירות ענן שיתחרה באמזון, ואליו הצטרפה Truth Social של טראמפ כלקוח אסטרטגי; והאחרון היה מיזוג עם SPAC שהפך אותה לחברה הנסחרת בנאסד"ק, תוך כדי גיוס של 400 מיליון דולר.
היו שציפו כי עם רכישת טוויטר על ידי אילון מאסק, יחזור טראמפ לרשת החברתית שבה הוא נהנה מ-88 מיליון עוקבים – אך בסוף השבוע הוא אמר בראיון לפוקס ניוז כי הוא נשאר עם 4 מיליון העוקבים הנאמנים ברשת שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה