דיגיטל וטק

אילון מאסק דורש לגבות כסף מכל המשתמשים בטוויטר

עובדים ברשת החברתית חושפים איך פוסל מאסק כמעט כל הצעה שלא מגיעה ממנו, ומבצע מהלכים דרמטיים ללא התייעצות וטענתם גם ללא היגיון. כעת הוא שוקל לא להסתפק בתכונות נוספות למשתמשים משלמים, אלא לדרוש תשלום על כל השימוש בשירות
יאיר מור |  5
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay)
לאחר שהקפיץ את מחיר המנוי בתשלום ב-60% והוסיף לו את אחת התכונות שעד כה הוצעה חינם למשתמשים רבים לפי שיקול דעתה של החברה, כעת נראה שאילון מאסק לא מסתפק בזה ושוקל לדרוש מכל משתמשי טוויטר לשלם על השימוש בה.
לפנות בוקר דיווח קייסי ניוטון בניוזלטר שלו, Platformer, על הכאוס שמתחולל בחברה מאז השתלטות מאסק, לפי עובדים שעדיין נשארו בה לאחר גל הקיצוצים המהיר והאכזרי. לדבריהם, מאסק ודייויד זאקס, היועץ הקרוב שלו, כופים על העובדים החלטות שלטענת האחרונים אינן הגיוניות ועלולות להביא לחברה יותר נזק מתועלת.
כך, למשל, הגרסה החדשה של Blue, המנוי בתשלום של הרשת החברתית, "הושקה" במייל למשתמשים עוד לפני שהיתה מוכנה, ומי שניסה להירשם אליה קיבל למעשה רק את התכונות של הגרסה הקודמת של המנוי. בנוסף, המהלך נעשה נגד דעת העובדים, לפיה גביית 8 דולר – 60% יותר מהמחיר הקודם (5 דולר) – על תכונות שלא הצליחו למשוך אנשים לשלם עד היום (לפי העובדים, פחות מ-100,000 איש נרשמו לתוכנית בשנת קיומה), היא מתכון לכישלון. דבר נוסף שהטריד את העובדים הוא ההוספה של חיתוך כמות הפרסומות המוצגות למנויים בתשלום במחצית – לא בגלל שהם תומכים בביטול מוחלט של הפרסומות למנויים כאלה, כפי שהיה נהוג בעבר, אלא מכיוון שהם קובלים על כך שהחברה תפסיד הכנסות פוטנציאליות מהפחתת הפרסום.
העובדים טוענים כי הציעו למאסק, במקום מנוי ה-Blue החדש, לגבות כסף ממשתמשים עסקיים על תכונות ספציפיות שמתאימות להם – אלא שמאסק, שלא פסל את הרעיון, פקד עליהם בכל זאת להשיק קודם את המנוי החדש והיקר יותר.
אך הפרט המטריד ביותר שחושפים העובדים הוא רעיון שהעלו מאסק וזאקס בפגישות בימים האחרונים: גביית כסף מכל משתמשי הרשת החברתית. השניים דיברו על כך שמשתמשים יוכלו לקרוא ולצייץ חינם לזמן מוגבל בכל חודש, ואחריו, אם הם רוצים להמשיך להמשיך לצייץ – יצטרכו לשלם דמי מנוי.
טוויטר סירבה להגיב לדיווח.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה שאנשים ישלמו על מה שאחרים מציעים בחינם?
    יסמין 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא בטוויטר, רק משגיחה על 2 שממש מעניינים אותי מהדפדפן. אם לא אוכל לעשות זאת בחינם, לא אטרח. בלי עוקבים, כל המשפיענים יעברו לרשתות אחרות חינמיות.
    סגור
  • 4.
    זה מה שניקרא חופש הביטוי
    משה 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאסק יורה לעצמו ברגליים. אנשים פשוט יעברו לפלטפורמות חדשות ישנות שיש המון כאלה אך פחות מוכרות בישראל. ואם הפרסומות כבר אכלתם לכולם את המוח. אם היה פעם פרסומת אחד בכל וידאו ביוטיוב היום זה עשרות. המנוי ביוטיוב עולה 7 דולר לפרימיום ללא פרסומות אך פה הקאץ. כשמפרסם הסירטון עצמו מחליט לפרסם מוצר או לטקוע סירטון בעקיפין ללא מערכת גוגל. פיסבוק כבר כל פוסט שלישי או רביעי פרסומת וזה שאלה של זמן עד שיגיה לאוצאפ. מצעד אחד זה ההכנסות העיקריות של החברות אך הגזמתם כבר יותר מידי.
    סגור
  • 3.
    ה"גאון" המטורלל חושב שהוא טראמפ הפסיכופט (ל"ת)
    דודו 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רוצה כסף חפש מי ינענע אותך
    אלעד 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאסק האהבל הולך לזרוק 44 מיליארד דולר לאוויר
    סגור
  • 1.
    זה יהיה מדהים אם תהיה בריחה המונית מהרשת
    ארז 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחכה ומצפה לזה
    סגור