דיגיטל וטק

מאסק וטוויטר בפניית פרסה: האם המפוטרים יחזרו לעבוד?

בקושי יממה לאחר הפיטורים ההמוניים, נחשף כי טוויטר מנסה להחזיר חלק מהעובדים שפוטרו לעבודה. ההסברים למהלך תמוהים למדי. החברה סירבה להגיב

יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
שעות בודדות לאחר שפיטרה אלפי עובדים ללא התראה, החלה הרשת החברתית טוויטר במאמצים לגייס את המפוטרים מחדש, כך דיווחו בשעות האחרונות מספר כלי תקשורת בארה"ב לפי מקורות פנימיים בחברה.
הראשון לדווח על פניית הפרסה המוזרה היה קייסי ניוטון מהניוזלטר "פלטפורמר", שחשף הודעה שעלתה לערוץ תקשורת פנימי של טוויטר על ידי אדם שעדיין עובד בחברה: "מצטער על סוף השבוע, @כולם, אך רציתי להעביר לכם את הידיעה שיש לנו הזדמנות לבקש מאנשים שפוטרו (במקור נכתב left off, 'נשארו מאחור', במקום let off; י"מ) אם יואילו לחזור. עליי להרכיב (רשימת) שמות וסיבות עד השעה 4 בצהריים. אם מישהוא מכם שבקשר (טעות במקור) עם אנשים שאולי רוצים לחזור ושאנחנו חושבים שיעזרו לנו – אנא מסרו את שמותיהם עד מחר ב-4. אני חושב שלא תזיק לנו קצת עזרה ב(אפליקציות) אנדרואיד ו-iOS", הוא כתב.
 
תוך זמן קצר דיווחה גם סוכנות הידיעות בלומברג על המהלך המוזר, והוסיפה כי לפי מקורותיה, החברה מנסה להחזיר "כמה עשרות" מתוך כמעט 4,000 המפוטרים, וכי הסיבות שנמסרו לשינוי הכיוון הן שחלק מהעובדים "פוטרו בטעות" ולגבי אחרים "ההנהלה הבינה שהעבודה והניסיון שלהם עשויים להיות הכרחיים כדי לבנות את התכונות החדשות שבחזונו של מאסק".
לדברי הסוכנות, הצעד הזה מראה כמה פזיז ולא מתוכנן היה הליך הפיטורים המהיר שביצע מאסק ביום שישי, לאחר שהודיע לעובדי החברה לא להגיע למשרדים ואפילו לא טרח לשלוח הודעות לגבי הפיטורים. במקום זה, הוא הסתפק בהצהרה כי כל מי ששם לב שאיבד את הגישה לחשבונות המייל וכלי העבודה האחרים של טוויטר – מפוטר, וכל מי שלא – נשאר.
דובר החברה סירב להגיב לידיעה. ניוטון ציין כי בניוזלטר שלו שיישלח בשעות אחר הצהריים לפי שעון ישראל יובאו פרטים נוספים אודות המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה