דיגיטל וטק

מאסק בצעד מרתיח: זה מה שעשה בטוויטר הלילה

שבוע בלבד לאחר שהשתלט על הרשת החברתית והודיע כי מעכשיו ישלוט בה חופש הביטוי, חסם מאסק חשבונות של צייצנים מאומתים שהעזו לצחוק עליו
יאיר מור |  13
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
אילון מאסק ממשיך לבצע שינויים קיצוניים ברשת החברתית עליה השתלט רק לפני שבוע ללא כל אזהרה. הלילה הוא חסם שורה של חשבונות שכולם הופנו נגדו בשל מה שמפעיליהם, שכולם בעלי וי כחול שניסו למחות על הכוונה לגבות מהם כסף על כך, ראו כהתנהלות כוחנית ומטרידה של מאסק בטוויטר.
כך, למשל, חשבונה של השחקנית והסטנדאפיסטית שרה סילברמן נחסם לאחר ששינתה את שמה ותמונתה לאלו של מאסק. עם זאת, תוך זמן קצר חזר חשבונה לחיים והיא צייצה: "לפני 9 ימים (תמונה של ציוץ של מאסק מייד עם רכישת טוויטר, לפיו 'קומדיה חוקית עכשיו בטוויטר'), אתמול (תמונה של הציוץ שלה כשהתחזתה למאסק וכתבה 'אני מאמין מוחלט בחופש הביטוי ואוכל חרא לארוחת בוקר כל יום') והיום (תמונה של חשבונה כאשר הודיע לה שהוא חסום). איזה כיף לנו".
 
גם חשבונה של הסטנדאפיסטית קאת'י גריפין נחסם לאחר שהתחזתה למאסק, ונכון לשבע וחצי בבוקר לפי שעון ישראל הוא עדיין חסום. כאשר נשאל על כך על ידי עיתונאי בטוויטר השיב מאסק: "היא יכולה לקבל אותו חזרה – תמורת 8 דולר".
ג'ף ז'אק, מוזיקאי ומאייר הקומיקס "Questionable Content" ("תוכן מפוקפק"), נחסם מכיוון ששינה את שמו ותמונתו לאלו אל מאסק, כתב בתיאור הפרופיל "אני מייצר ספינות חלל והבעלים של האתר הזה ואתם לא יכולים לשלוט עליי!", וצייץ בדיחות רבות נגד מאסק. כך, למשל, אמש הוא כתב: "אתם יכולים כולם להפסיק לצייץ שנייה? זה מהיר מדי בשבילי לפקח על כל זה לבד", לאחר שהתקשורת האמריקאית טענה שמאסק פיטר את רוב העובדים שהיו אחרים על פיקוח התכנים ברשת. לפני כן הוא צייץ: "אני אוהב קומדיה. לעולם לא נמאס לי ממנה. אבל שימוש בבדיחות כדי לומר את האמת לבעלי השררה? מגעיל לחלוטין". כמו כן, עם הידיעה על החיוב של משתמשים לשלם תמורת וי כחול הוא כתב: "כדי להפוך את האתר הזה לרווחי, איישם מערכת שלם-כדי-לצייץ עם רמות מחיר כדי לאפשר למשתמשים לצייץ עד 6 פעמים בחודש. פוסטים שמדברים על כמה שאני מגניב וחתיך לא נספרים על חשבון המגבלה".
כדי לתרץ את החסימות, כתב מאסק עצמו בטוויטר כי "החל מעכשיו, כל חשבון טוויטר שעוסק בהתחזות מבלי להצהיר בבירור 'פארודיה' יושעה לצמיתות".
 
לאחר מכן הוא הוסיף: "עד כה, שלחנו אזהרות לפני השעיה, אך כעת כשאנו מוציאים אימות לכולם, לא תהיה אזהרה. זה יוצהר בבירור כתנאי להצטרפות לטוויטר בלו. כל שינוי שם יוביל לאיבוד זמני של סימן האימות".
 
עם זאת, אתר The Verge מציין כי בתנאי השימוש של האתר המדיניות החדשה הזו לא קיימת, ולכן אין למאסק כל הצדקה לחסימת החשבונות הפתאומית הלילה מלבד מסע נקמה אישי.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    קנה חברה. והוא עושה איתה מה בא לו. לגיטימי לחלוטין. ג
    ללמוד ממנו 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם אני הייתי קונה חברה הייתי מפטר את כל מי שלא מיישר איתי קו ולא לרוחי. חברה שלו. בעלות שלו. הוא משלם את המשכורות. קנאה על גאון מצליח ומיליארדר. מה רוצים ממנו?
    סגור
  • 10.
    כמה שקרים
    מיכאל 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שקרים דפקתם פה זה נטו "הייט פיס" על אילון מאסק למי שיש טוויטר תפרסמו את זה בבקשה שמה אולי הוא יחליט לתבוא את האתר הזה!
    סגור
  • 9.
    טוויטר חברה חולה עם תעסוקת יתר
    דודו 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    של אנשים ש״ עובדים ״ מהבית. טוויטר איפשרה לייצר בוטים בכמויות מטורפות שהשתמשו בה כדי לייצר דעת קהל לכאורית והלך רוח שהתאימו לאינטרס של יצרן הבוטים כלכלי או פוליטי. וכל זה ללא עלות. זו רמאות והתחזות מודרנית. פעם היו מענישים על הדברים הללו היום אין דין ואין דיין. בכך שחסם את הקומיקאים שהתחזו עם התמונה שלו הוא הבהיר לכולם שהתחזות זו התחזות בכל רמה שהיא. וזה נפסק מעכשיו מנקים את האורוות. גם לשים פנים של מישהו אחר בציוץ שלך זו התחזות. כך מתנהג מנהל מנקה חברה מפסידה מכל הפסולת. הוא גם מבטל את הצנזורה הפוליטית והחברתית. לכן כל האינטרסנטים שמפסידים עמדות כח יוצאים נגדו
    סגור
  • 8.
    פתאום
    jo 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אויייי מה קרה ? שמאלנים פתאום בעד חופש הדיבור מדהים איך מאסק מתקן את העולם
    סגור
  • 7.
    שמאסק ישאר לבד, מקסימום יצייץ עם טראמפ לקנייה ווסט
    יובל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 7
    אין מה לחפש בטוויטר.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    הוא לא השתלט הוא קנה! (ל"ת)
    אני 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    מתהפך על כל היהודונים שונאי ישראלמעריצי אובמה (ל"ת)
    מחלת השנאה של השמאל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    תותח
    תותח 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תותח
    סגור
  • 3.
    השתלט ? 44 מיליארד דולר ,חיכו אכלתם אותה (ל"ת)
    ירון 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    זה שלו מותר לו.
    יגאל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ומי שלא טוב לו יום טוב לו. הבן אדם גאון לא סתם הוא האיש העשיר בעולם.
    סגור
  • 1.
    קנאים מגעילים
    דוד 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עושים יד אחת על אילון מאסק דוחים ומגעילים, מגיע להם שיחסמו. אנשים לא מסוגלים לסבול הצלחה של אחרים.
    סגור
  • אף אחד לא מקנא
    סילברמן 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה אדם עצוב ודוחה. זה שהוא מיליארדר מצליח לא משנה את העובדה שהוא ממש לא בנאדם טוב. ההתנהלות שלו בוויטמין היא בריונית, חזירית ומוגזמת. מקווה שאנו צופים בהתרסקותה של הפלטפורמה הזאת. ההערצה הישראלית של מאסק היא כבר ממש פתטית...
    סגור
  • לא הוא ממש מתכוון לחופש דיבור
    דודו 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא לחופש דיבור על תנאי שאתה כותב מה שמחלקת הצנזורה של טוויטר מרשה.
    סגור