דיגיטל וטק

הרשויות המקומיות צריכות להיזהר: זו העירייה שהושבתה לשבוע

מתקפת סייבר השביתה את מערך המחשוב בעיריית מודיעין עילית ליותר משבוע. "בעיה חמורה באבטחת הסייבר של הרשויות המקומיות בישראל ומדגישות את הצורך בהשקעה נרחבת בהגנות מתקדמות ובחקיקה מחייבת שתסדיר את הנושא"
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
הבוקר פרסם עיתון הארץ כי מתקפת סייבר השביתה את מערך המחשוב בעיריית מודיעין עילית ונעלה אותו למשך כשבוע ואף יותר. מתקפת הסייבר הוסתרה מעיני הציבור והיא חלק ממתקפה ממוקדת של האקרים נגד גופים הקשורים לשלטון המקומי. לדברי הארץ, אישר מערך הסייבר כי מאז פרוץ המלחמה בעזה היו 120 ניסיונות תקיפה על גופי שלטון מקומי. 
לדברי ניר יהושע, סמנכ"ל מחקר בחברת הסייברCyFox , המתמחה באספקת פתרונות אבטחת מידע מבוססי בינה מלאכותית, מתקפות הסייבר, כמו זו שהשביתה את עיריית מודיעין עילית, משקפות בעיה חמורה באבטחת הסייבר של הרשויות המקומיות בישראל ומדגישות את הצורך בהשקעה נרחבת בהגנות מתקדמות ובחקיקה מחייבת שתסדיר את הנושא. 
מומלץ לרשויות המקומיות להתקין מערכות XDR (Extended Detection and Response) לשיפור היכולת לזהות ולהגיב למתקפות בזמן אמת, שכן, הזמן הוא דבר קריטי. בנוסף, יש למנות מנהל אבטחת מידע (CISO) בכל רשות, אשר יפקח על ניהול הסיכונים וההגנות. 
ללא רגולציה מתאימה ושקיפות מלאה מול הציבור, מתקפות אלו עלולות לשתק מערכות חיוניות ולפגוע בתפקוד השוטף של העיריות. על הרשויות המקומיות לשתף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי ולהטמיע נהלים מחמירים כדי להגן על מערכות המידע והתושבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה