דיגיטל וטק

אפל מחשבת מסלול מחדש? ה-Vision Pro לא עומד בציפיות

בתחילת השנה, אפל השיקה את משקפי המציאות הרבודה שלה ה-Vision Pro, שהגיעו עם תג מחיר של 3,500 דולר. כעת, כשמכירות לא עולות על הציפיות, גם אפל התחילה להבין שיכול להיות שעשתה טעות
עידו מור | 
אפל (צילום unsplash, מתוך פייסבוק)
בתחילת חודש פברואר, ענקית הטכנולוגיה אפל, השיקה את משקפי המציאות הרבודה שלה ה-Vision pro. בעת ההשקה, רבים ראו בו כמוצר משמעותי ביותר שהוציאה לשוק מאז האייפון ואכן, למרות תג מחיר מטורף של 3,500 דולר, הקהל האמריקאי נהר לחנויות לרכוש אותו, אך זמן לאחר מכן המצב השתנה לרעה. 
התלונות הראשונות על ה-Vision pro, הגיעו בשבועות הראשונים להשקתו, כאשר לצד חברות רבות (כמו נטפליקס) שהצהירו שלא ישיקו אפליקציה מותאמת למוצר, משתמשים ברחבי העולם העידו שהשימוש בו מסורבל ולא נוח. 
 
במקביל לתגובות המעורבות להן המכשיר זכה, לקוחות רבים שרכשו את המוצר (שמשווק נכון לעכשיו רק בגבולות ארה"ב), החלו להחזיר אותו לחנויות אפל בתום ימים ספורים של שימוש בו.
על כן, דיווחים מגורמים שונים העידו על כך שבשל הביקוש הנמוך, החברה נאלצה לקצץ בתחזית המשלוחים שלה ל-Vision Pro. על פי דבריו של האנליסט מינג-צ'י קואו, בשנה הקרובה, אפל צופה למכור בין 400 ל-450 אלף יחידות של משקפי Vision Pro, נתון שונה בתכלית מזה שהיה טרם ההשקה שעמד על כ-700 עד 800 אלף יחידות.
הולכים אל הלא נודע?
ניתן להגיד בבירור שהביקוש ל-VIsion Pro, המוצר שהסתמן כמוצר הדגל הבא של החברה, ירד בהרבה ממה שהחברה ציפתה לו. כעת, אפל שוקלת כמה אופציות בנוגע לעתידו של המוצר. הראשונה, דחיית ההשקה של הדגם הבא ל-2025, לפתח דגם בעלות נמוכה משמעותית מזו של הדגם הקיים ואף להתאים את המוצר לקהילת הטק העולמית. 
מכל מקום, בתחילת השנה מצבה של אפל היה מעולה, אך מאז נראה שהיא במגמת ירידה. מניית החברה ירדה ביותר מ-13%, מעמדה בשוק הסיני התערער ואף נראה שהיא מפגרת מאחור בכל הנוגע לשילוב טכנולוגיית בינה מלאכותית במוצריה. על כן, מטרתה של כעת היא לפצות על כל אלו ולחזור לגדולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה