דיגיטל וטק

אפל אכזבה את הלקוחות? החברה עלולה להפסיד מיליונים

בתחילת החודש, אפל השיקה את משקפי המציאות המעורבת שלה ה-Vision Pro אשר זכו לביקורות חיוביות בקרב הלקוחות. כעת, הרשת מוצפת בפרסומים של לקוחות החברה שמפרסמים שהחזירו אותו. האם אפל בדרך להפסדים של מיליונים?
עידו מור | 
טים קוק, מנכ"ל אפל
רק לפני שבועיים אפל, עשתה היסטוריה והשיקה את המוצר שרבים חיכו לו ה-Apple Vision Pro. המוצר החדש שמחירו נעמד בסכום עתק של 3,500 דולר זכה ליותר מ-200,000 הזמנות מוקדמות, אך כעת הרשת מוצפת בדיווחים של לקוחות החברה שמפרסמים שהחזירו אותו. האם למרות כל ההשקעה מדובר בכישלון של החברה? ככול הנראה שלא.
בתאריך ה-2 לפברואר, אפל עשתה היסטוריה והשיקה את ה-Apple Vision Pro, משקפי מציאות מעורבת שמהווים הדגם הראשון של סדרת המוצרים החדשה שלה. המוצר הציג עמו תג מחיר גבוה בהרבה מאלו של שאר המתחרות שעומד על 3,500 דולר. מהרגע הראשון המשקפיים החדשות זכו לתגובות אוהדות בקרב מרבית לקוחות החברה ומובילי דעת הקהל.
 
בהתחשב ביחס שהמשקפיים זכו הנתונים אודות החזרות הענק באמת מפתיעים. לפי מה שכתבו הלקוחות החזירו את המשקפיים הם טענו שמצד אין ספק שהשימוש היה מיוחד, אך במקביל נטען כי הן לא נוחות לשימוש לטווח הרחוק. 
משתמשים רבים התלוננו על כאבי ראש תמידיים ויובש בעיניים. בנוסף משתמשים אחרים טענו שביחס למחיר המופקע שלהן השימוש בהן לא פרודוקטיבי כמו שהם ציפו, אך שהם ישמחו לנסות בדור הבא של המשקפיים. לכן לא ניתן לקבוע בברור אם המותג יפגע גם בעתיד.
 
למרות כל אלו יש לציין כי גל ההחזרות של משקפי החברה נוגעים לחוקי החזרות המוצרים וביטול העסקאות בארה"ב. בישראל על מנת להחזיר מוצר לחנות ולקבל את הכסף בחזרה המוצר חייב להישאר באריזתו המקורית וכיוצא מכך אסור לעשות בו כל שימוש, בארה"ב המצב שונה לחלוטין. 
בזכות התחרות הגדולה חברות רבות מנסות למשוך לקוחות כשהן מציעות מדיניות החזרה נדיבות למדי וניחשתם נכון, אחת מהן היא אפל. על פי מדיניות ההחזרות של החברה בארה"ב, החברה מאפשרת ללקוחות להחזיר תוך 14 ימים כל מוצר שנקנה בחנויות אפל כשהוא נמצא במצב טוב וגם אם נעשה בו שימוש. במידה והמוצר הוחזר על פי הכללים הללו אפל תחזיר לכם ישירות את הכסף בלי בעיות.
לפי השערות חלק משמעותי מהלקוחות שהחזירו את ה-Vision Pro הם יוצרי תוכן, יוטיוברים בתחום הדיגיטל והטכנולוגיה שבוחרים לעשות שימוש במדיניות המקלה של אפל על מנת לשים ידיהם על המכשיר כדי ליצור תוכן עליו. כמו כן, אפל מבחינתה הצליחה גם הפעם לעשות מהלימונים לימונדה כאשר היא לוקחת כל מוצר שהוחזר כשהיא מחדשת אותו ומוכרת אותו כמוצר משופץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה