תרבות ופנאי

שחר סאול: "איבדתי את החשק ליצור אבל מוזיקה היא הייעוד שלי"

אלבום סולו ראשון ("צולל"), קריירת דוגמנות ואהבה חדשה. באופן רשמי, למרות המצב הקשה במדינה, שחר סאול פתח את שנת 2024 ברגל ימין. בראיון ל-ice הוא מספר על הזוגיות, הופעות במלחמה ועל הבחירה להוציא אלבום בטיימינג כל כך מורכב. וגם - מה גרם לו לכתוב את "סקס", השיר הכי לא פוליטיקלי קורקט באלבום?

ליעד ורבר |  1
שחר סאול (צילום הדר כהן)
שחר סאול (28), מהיוצרים הבולטים בסצנת ההיפ הופ וה-R&B שיחרר לאחרונה את אלבומו החדש "צולל", אלבום בוטיק עם 9 שירים בועטים עמוקים ואינטימיים. הפריצה הגדולה של סאול לקהל הרחב הייתה לראשונה בשיתוף הפעולה עם נועה קירל בשיר "מיליון דולר".
בהמשך, סאול הוציא את הלהיט המשותף עם אגם בוחבוט "דובשניה", כיכב על במת הפסטיגל, צעד כאורח כבוד של אולפני MARVEL על השטיח האדום בפרמיירה העולמית של הסרט "הפנתר השחור" ומשמש עד היום כפרזנטור של מותג האופנה אמריקן אייגל ורשת FIX. אך לשם שינוי, בין ההישגים והפרסום, נראה כי אלבומו החדש נותן הצצה שונה ובלעדית לנבכי הנפש של סאול.
"זאת תקופה מלאה בחושך ופחד"
"צולל", למה בחרת דווקא בשם זה לאלבום?
"האלבום מבחינתי הוא הזדמנות לצלול, להנות מהסאונד כמו מהויז'ואל, כל קליפ באלבום מוקפד ומלוטש. צפייה והאזנה באלבום מאפשר ניתוק ממשי כך שלאחריו נוכל לחזור למציאות מחוזקים יותר".
עיתוי הוצאת האלבום הוא קצת שנוי במחלוקת, למה דווקא עכשיו?  
"זאת תקופה מלאה בחושך ופחד. כל העולם שלנו עצר. אצלי אישית זה בא לידי ביטוי בחרדה, כעס ועצב עמוק. איבדתי חברים ואיבדתי את החשק ליצור ולשמוח. אבל מוזיקה היא היעוד שלי, בין החדשות, ההתנדבויות, הביקורים והופעות למפונים, אני מבין כמה המוסיקה הייתה שם בשבילי ברגעים השמחים וגם ברגעים הקשים, כמו אלה - בהם אני נחנק. על האלבום הזה עבדתי ב-4 שנים האחרונות. הוא תוכנן לצאת באמצע אוקטובר ונדחה. אבל אני מרגיש שעכשיו, שאנחנו טיפה אחרי הטראומה הגדולה, זה הזמן הנכון".

איך זה מרגיש להופיע מול קהל בימים קשים אלו?
"איפה שלא הופעתי בארץ מאז תחילת המלחמה, הרגשתי שזה עוצמתי ברמות. אני מודה שאני נותר חסר מילים כשילד קטן בא אלי אחרי שאני יורד מהבמה ואומר לי שאמא ואבא שלו נרצחו בטבח. אני לא יודע איך להגיב, זה כל כך מנותק וקיצוני ממה שהכרתי עד היום. אבל אני מרגיש שמלבד ההופעה עצמה, עצם זה שילדים ומבוגרים מרגישים בנוח לשתף אותי, ואני מקשיב ומראה להם שאני שם עבורם - זה שווה הכל".
"מדובר בשיר שמטרתו להרים ולא להעליב ולפגוע"
בין שירי האלבום הוצאת את השיר הפרובוקטיבי "סקס", אילו תגובות קיבלת עליו?
"גם על השיר דובשנייה קיבלתי תגובות קשות. קטלו אותי, אמרו לי שזה פרמיטיבי וסקסיסטי, אבל בסופו של דבר אנשים הבינו שמדובר בשיר שמטרתו להרים ולא להעליב ולפגוע. "סקס" הוא שיר על  על תשוקה, משחקי אגו, קנאה, ריבים, חוסר תקשורת ובעיקר על איך כל זה מתפוגג ברגע אחד, במגע במיטה".
"כן, יש כאילו שהרימו גבה וירימו אם טרם שמעו את השיר, וזו לא היתה החלטה פשוטה להוציא שיר כ"כ לא פוליטקלי קורטקט ועוד לקרוא לילד בשמו – "סקס". אבל זה מרגיש לי נכון, אני לא מתנצל על האמת שלי כל עוד היא מכבדת. קיבלתי דווקא תגובות טובות על השיר והופתעתי שאנשים התחברו אליו. מפה לשם הוא אפילו התגלה בין האהובים באלבום".  
"מרגי ואני הכרנו במהלך הקריירה ואנחנו חברים מאוד טובים, יש לנו חיבור מעולה גם באופן אישי וגם באולפן"
הגדרת את האלבום כאלבום סולו, אבל דווקא כן יש שיתוף פעולה מעניין – עם מרגי
"כן, רציתי שזה יהיה אלבום סולו לחלוטין אבל מבחינתי השיר עם מרגי מוסיף את הפלפל שצריך. מרגי ואני הכרנו במהלך הקריירה ואנחנו חברים מאוד טובים, יש לנו חיבור מעולה גם באופן אישי וגם באולפן, השיר נוצר לפני שנתיים וחצי והתאהבנו בו, הרגיש לי נכון להכניס אותו לאלבום כי הוא מתחבר לשפה הכללית".
תמונת הקאבר של האלבום היא שלך, כילד קטן צולל בבריכה, למה בחרת דווקא את התמונה הזו?
"אני מתגעגע לתקופה הזו - רואים שאני מאושר מתחת למים. אין בעיות ואין צרות בחיים זה חד משמעית תקופה יפה שהייתי חוזר אליה. זה סגירת מעגל עבורי. המוזיקה ליוותה אותי מילדות, אבל מעולם לא חלמתי שהיא תהפוך להיות הקריירה והמקצוע היחידי שלי. זה היה חלום רחוק שאני מאושר שהתגשם".
ואפשר להגיד לך מזל טוב, אחד מהקליפים באלבום זכה בפרס יוקרתי במיוחד...
"נכון, הקליפ של השיר הראשון שפותח את האלבום "אין בזה כלום", זכה בפרס היוקרתי של New York International Film Awards NYIFA על הקליפ הטוב ביותר. הקליפ עבר עיצוב גרפי באמצעות 35 אמנים שכל אחד מהם ייצר חלק מהגרפיקה במשך 5 שניות. זה קליפ סופר מושקע ואני גאה בו וממש מתרגש שזכינו בפרס".   
"אני מתפלל שהמציאות אליה נקלענו תשתנה, שהסיפור הנוראי הזה יגמר, שהחטופים יחזרו וכולנו נחזור לחיות רגיל"
במהלך הקריירה, מי המוזיקאים שהכי השפיעו עליך?
"כמו הרבה דברים מאז המלחמה, גם זה השתנה. גדלתי על דרייק, טרוויס סקוט וגאנה אבל תפסתי מדרייק במיוחד. ראיתי אותו כאומן ורסטילי, כמו תמנון שעושה ז'אנרים שונים. אבל כשהבנתי שהוא לא כ"כ אתנו, ואפילו חתם על עצומה פרו פלסטינית, מאוד התאכזבתי".
יש לך זוגיות חדשה, מה אתה יכול לספר לנו עליה?
"קוראים לה נעמי שיין והאהבה אליה מוציאה ממני המון דברים, אני חושב שהאלבום הבא שאצור יהיה יותר על אהבה שמחה ולא על פרידות ועצב. אני אוהב את אותה מאוד וכיף לנו יחד, אני מתייעץ איתה על שירים, היא באה איתי לסשנים מוזיקליים, ובאופן כללי היא מאוד תומכת וזה מה שחשוב".
ומה עם המעריצות? לא מרתיעות אותה?  
"זה לא הדבר הכי פשוט, אבל היא עצמה אישה מהממת ומן הספר מתחילים איתה גם לא מעט. אבל אם יש מספיק אהבה ובטחון (ויש) אז אין מה לדאוג. אנחנו מכירים כבר שנתיים דרך חברים משותפים, היא מכירה אותי גם כרווק והיא לגמרי מקבלת את עניין המעריצות בצורה בוגרת".
 
ומה החלום הבא שלך?
"החלום הבא שלי הוא לפתוח מכירת כרטיסים להופעת סולו באחת הבמות הגדולות. לפני שהתפרסמתי הייתי מוכר יותר בסצינה של ההיפ הופ אנדרגראונד והופעתי לא מעט. בין אם זה בלבונטין 7, אוזן בר ובברבי. אבל עכשיו – אחרי שצברתי קהל רב, לפתוח הופעה משלי זה סיפור אחר לגמרי, זה מטורף. אה ו...יש לי עוד חלום, שלא קשור למוזיקה, אני מתפלל שהמציאות אליה נקלענו תשתנה, שהסיפור הנוראי הזה יגמר, שהחטופים יחזרו וכולנו נחזור לחיות רגיל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גבר על! (ל"ת)
    שגיא 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור