תרבות ופנאי

קמפיין "מיטה לכל ילד": לכמה ילדים בישראל אין מיטה משלהם?

ליותר מ-15 אלף ילדים בישראל אין מיטה משלהם, חלקם ישנים על ספות או מזרנים בלויים. עמותת "תן גב" יוצאת בימים אלה במבצע כלל ארצי לתרומת מיטות לילדי ישראל: "קשה להבין עד כמה גדולה ההשפעה על בריאותו הגופנית והנפשית של ילד"
מערכת ice | 
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
למעלה מ-15 אלף ילדים בישראל אינם ישנים בלילה במיטה משלהם. עמותת "תן גב", אשר עובדת בשיתוף פעולה עם לשכות רווחה בכל רחבי הארץ, יוצאת בימים אלה במבצע התרמה רחב היקף לתרומת מיטות בשם "מיטה לכל ילד".
בשנים האחרונות, זיהו בעמותה מחסור עצום במיטות, והחלו לגייס תרומות למטרה זו. לאחר שהצליחו בשלוש שנים לגייס תרומות ל-1,500 מיטות, החליטו בעמותה לערוך מבצע רחב היקף על מנת לספק את הצורך הבסיסי של שינה ראויה לכל ילדי ישראל.

המיטות נתרמות עבור ילדים שישנים בתנאים לא מתאימים: על ספות או על מזרנים בלויים וישנים, או ילדים החולקים מיטה עם ההורים או האחים עד גיל מבוגר. במקרים קשים יותר, נתקלו בעמותה בילדים הישנים ממש על הרצפה.
ביום שישי הקרוב (17 במרץ) יצוין ברחבי העולם יום השינה העולמי. מטרת היום, היא להעלות את המודעות ולתת דגש לחשיבות השינה משלל היבטים: בריאותי, נפשי, ואף חברתי. כל זאת, מתוך מטרה לייצר חברה בריאה יותר. כך גם קמפיין איסוף התרומות של "תן גב", הבא לתת מענה לצרכים בסיסיים אלה. על כן, יריית הפתיחה של הקמפיין נקבעה ליום זה.  
מייסדות עמותת "תן גב" (פלטפורמה אינטרנטית, שמטרתה לקשר בין תורמים למשפחות רווחה), נעמי בראונשטין ו-ויוי מן: "לכל ילד מגיע מקום בטוח ונוח לישון בו, ללא תלות במצבו הכלכלי. קשה להבין עד כמה גדולה ההשפעה של מיטה פשוטה על בריאותו הגופנית והנפשית של ילד. שינה רגועה, רציפה ובריאה חיונית ביותר בשלבי הגדילה וההתפתחות ובעלת השפעה ישירה על מצבו החברתי, הלימודי, ואף על תפקודו היומיומי של הילד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה