תרבות ופנאי

כמה באמת עולה להחזיק חיית מחמד? הרבה יותר משחשבתם

אם החלטתם לאמץ כלב או חתול, קחו בחשבון שהם יעלו לכם כ-3,000$ בשנה, כך עולה ממחקר חדש. רוב המשתתפים במחקר דיווחו שאינם יודעים כמה הם מוציאים על החיות, ולא אכפת להם לחרוג מהתקציב

מערכת ice | 
הכלב מזמין הפעם (צילום iStock)
אימוץ חיות מחמד הוא מעשה נפלא, אבל לפני שמכניסים כלב או חתול חדש למשפחה כדאי להיערך לכך כלכלית, ולהתכונן להוצאות גדולות על אוכל, בדיקות וטרינר, מיטה, צעצועים, חטיפים וטיפולי טיפוח. לפי מחקר חדש שנערך בניו יורק ארה"ב, ההוצאות החודשיות על חיות מחמד מגיעות ל-300$ בממוצע, כלומר יותר מ-3,000$ בשנה. 
המחקר, שכלל 2,000 משתתפים ומתוכם מחצית היו בעלי כלבים והיתר בעלי חתולים, מגלה שחצי מהמשתתפים מקדישים תקציב חודשי נפרד לטיפול בחיות המחמד שלהם. רוב המשתתפים במחקר דיווחו שהם חורגים מהתקציב החודשי אבל 79% לא מודאגים מזה. בנוסף, המחקר מצא ש-45% מכלל בעלי חיות המחמד חושבים שכלבים יקרים יותר מחתולים, 13% חושבים ההיפך ו-42% מאמינים שהם יקרים באותה מידה. 
המחקר מגלה שהבעלים של חיות מחמד יוצאים מגדרם כדי לפנק את החברים הפרוותיים, וקונים להם פריטים אופנתיים כמו אוכל טבעי, מאפים מיוחדים לחיות וגאדג'טים כמו קולר חכם. למרות כל הפינוקים, עם זאת, 55% מהמשתתפים לא מבטחים את חיות המחמד בגלל העלויות הגבוהות. 
 
42% מהמשתתפים במחקר דיווחו שהם נכנסו לחובות בגלל שהוציאו כסף רב על הצרכים הדחופים של חיות המחמד שלהם, ורובם אינם יודעים כמה עולה לגדל חברים על ארבע ומה טווח העלויות לטיפול בהם. למשל, רבים העריכו שטיפול בפשפשים וחיסונים עולים אי שם בין 100$-500$ אבל במציאות מדובר בטיפולים שעולים 50%-15% בחודש בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה