קריפטו

עוקץ קריפטו מטורף נחשף בארה"ב - ומה הקשר לסם בנקמן פריד?

שלושה אנשים מואשמים שפרצו בהמשך מספר שנים לטלפונים, וגנבו מהם מטבעות קריפטו בשווי של 400 מיליון דולר. כעת, נודע כי הם שמו את כספם בבורסת FTX שפשטה רגל אחרי שנודע כי סם בנקמן פריד, הידוע בכינויו נוכל הקריפטו, הונה משקיעים בסכומים של מיליארדי דולרים
מערכת ice |  1
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
הממשל הפדרלי בארה"ב האשים לאחרונה שלושה אנשים בכך שפרצו במשך מספר שנים לטלפונים, וגנבו מהם מטבעות קריפטו בשווי של 400 מיליון דולר. הזמנים בהם התרחשו הפריצות לטלפונים היו למעשה חופפים לחשיפת פרשיית "נוכל הקריפטו", במסגרתה סם בנקמן פריד חשוד בהונאה של מיליארדי דולרים דרך בורסת הקריפטו אותה הקים - FTX.
התובעים האשימו את רוברט פאוול, קרטר רוהן ואמילי דיסי קשירת קשר לביצוע הונאה וגניבת זהות בהפעלת טבעת החלפת סים, ולמעשה עקצו 50 קרבנות שונים, בין מרץ 2021 לאפריל 2023.
השוד הבולט ביותר שלהם התרחש ב-11 בנובמבר 2022, כאשר השלישייה לקחה 400 מיליון דולר מחברת קריפטו לא מוכרת. אז היכן הם שמו את הכסף שלהם? ובכן, מסתבר שמדובר בבורסת הקריפטו FTX שהייתה בבעלותו של סם בנקמן פריד, שמואשם כיום בעבירות חמורות במיוחד של הונאה על חשבון לקוחות, ויכול מאוד להיות שחלק מהכסף שנגנב ללקוחות ואמור להגיע לנושים יימצא בקרוב.
כעת, עולה השאלה הגדולה בנוגע לכסף שנעלם בבורסת הקריפטו FTX, שפשטה את הרגל, והאם נמצא הפתרון לתעלומה הגדולה, במסגרתה נעקצו על ידי סם בנקמן פריד ובורסת הקריפטו אותה הוא הקים סכומי כסף אדירים של מיליארדי דולרים.
כזכור, רק לאחרונה, אחרי המשפט של נוכל הקריפטו, FTX, פלטפורמת המסחר בקריפטו שקרסה, הציגה תכנית שבמסגרתה יוחזרו מיליארדי דולרים ללקוחות על מנת לסיים את הליך פשיטת הרגל. כעת, נראה כי תעלומה של לפחות 400 מיליון דולר עשויה להיפתר ולעבור לנושים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גונב מגנב פטור ... (ל"ת)
    קוקרצה 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור