קריפטו

נוכל הקריפטו כופר באשמה ומתלונן על התנאים בכלא: "חי מלחם ומים"

מייסד FTX כפר באשמה בכתב האישום המעודכן נגדו, בשימוע נוסף טרם משפטו שאמור להתחיל באוקטובר. כמו כן, הוא התלונן על תנאי המעצר שלו, בין היתר מחסור בתרופות והיעדר אופציות מזון טבעוניות
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
סם בנקמן-פריד שוב טען לחפותו באישומי הונאה והלבנת הון, הקשורים לקריסת אימפריית הקריפטו שלו, FTX, בשנה שעברה, במהלך הופעתו בבית המשפט היום (שלישי), במסגרת עוד שימוע טרם משפטו, שצפוי להתחיל באוקטובר.
מייסד FTX הועמד לדין בבית המשפט במחוז הדרומי של ניו יורק, לאחר שכתב אישום חדש האשים אותו בשימוש בכספי לקוחות לצרכיו האישיים, החל מרכישת נדל"ן ועד לתרומות פוליטיות. האישומים הם מכתב האישום המקורי שהוגש בדצמבר האחרון, אך בהיעדר אישום בגין מימון קמפיין פוליטי, לאחר שהתובעים אמרו שהם לא יכולים להגיש את האישום במפורש, בשל התחייבויות להסכם עם איי בהאמה, שם שהה בנקמן-פריד בזמן מעצרו.
השופטת שרה נטבורן הקריאה את כל סעיפי האישום ושאלה את בנקמן-פריד, האם הוא רוצה שהיא תקריא את כלל כתב האישום. "לא תודה", השיב הנאשם, לפני שהכריז כי הוא כופר באשמה. זו הייתה ההופעה הראשונה של בנקמן-פריד בבית המשפט, מאז שאיבד את הערבות בתחילת החודש.
הגשת כתב האישום של היום מגיעה על רקע בקשות של צוות ההגנה לאפשר לבנקמן-פריד להיפגש עם עורכי הדין שלו וגם גישה למחשבים ניידים התומכים באינטרנט במשרדה של פרקליטות ארה"ב בכל יום חול. השופט לואיס קפלן, המפקח על התיק, קבע אמש כי בנקמן-פריד יוכל להיפגש עם עורכי דינו היום עד השעה 15:00, אך טרם שקל את הבקשה הרחבה יותר.
אחד מעורכי הדין של בנקמן-פריד, כריסטיאן אוורדל, העלה את הנושא שוב במהלך הדיון של היום, בטענה שזכויות היסוד של מייסד FTX הופרו. מאז מעצרו, לא הייתה לו גישה לרשת, אמר אוורדל. "מרשי צריך להיות מסוגל להשתמש במחשבים ניידים התומכים באינטרנט, כדי לסקור את מיליוני המסמכים שהופקו במהלך החקירה. אין לו דרך לתקשר אלינו בצורה יעילה את תוצר העבודה שלו. הוא צריך לבצע ניתוחים". דניאל קודלה, מהפרקליטות, ציינה כי הנושא כבר הועלה בפני השופט קפלן, שדחה את הבקשה.
התנאים במרכז המעצר של ברוקלין, שבו מוחזק בנקמן-פריד מאז ה-11 באוגוסט, היו נקודת מוקד עיקרית עבור עורך דינו הנוסף של בנמן-פריד, מארק כהן. הוא התריע על היעדר אפשרויות טבעוניות של הכלא ואמר כי "בגלל שהוא פועל לפי העקרונות שלו, מרשי מתקיים עכשיו רק על ​​לחם ומים". כהן גם אמר שהכלא לא הצליח לספק למייסד ה-FTX אדרל - תרופה שנרשמת בדרך כלל לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. לבנקמן-פריד גם חסרה אספקה ​​ של EMSAM, תרופה נוגדת דיכאון, לדברי עורך דינו.
שני עורכי הדין טענו כי השילוב של חוסר גישה לאינטרנט והיעדר מזון ותרופות נאותים יפגע ביכולתו של בנקמן-פריד להגן כראוי על מה שכהן תיאר כ"מערכת מסובכת במיוחד של אישומים". השופטת נטבורן אמרה כי תבדוק את שני הנושאים לאחר דחיית הדיון וכי היא מקווה לפתור אותם עד סוף היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה