כסף וצרכנות

מהפכה בסניפי שופרסל בישראל: לא תצטרכו יותר את הקופאיות?

שופרסל תפרוס בסניפיה 2,000 עגלות קניה חכמות של חברת Shopic הישראלית, כך הלקוחות יוכלו לבצע את הקנייה בלי לעמוד בתור
מערכת ice |  16
אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל (צילום אלעד גוטמן, Magma Images, shutterstock)
מהפכת הסופרמרקטים החכמים מגיעה לארץ בכל העוצמה. חברת Shopic מודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל, במסגרתה יפרסו 2,000 עגלות קניה חכמות ב-30 מסניפי הרשת ברחבי הארץ עד סוף הרבעון הראשון של 2023.
Shopic מציעה מערכת שהיא למעשה תוסף (clip-on device) לעגלות הקנייה הקיימות. זהו פתרון מהיר ונוח, המייתר את הצורך של הרשת לשדרג את תשתיות החנויות. התוסף של Shopic מבוסס בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת (Computer Vision), מזהה כל פריט שמונח בעגלה. המערכת של Shopic מזהה מתי פריט הוכנס או הוצא מעגלת הקניות עם דיוק של 99.4%.

מסך התוסף מציג לקונה את מחירי המוצרים בזמן אמת, כך שהקונים יכולים לעקוב אחר סכום הרכישה. בנוסף, הוא מאפשר תשלום בשירות עצמי ללא צורך בהמתנה בתור לקופה. המערכת מאפשרת לקונים לבקש מנציגי שירות הלקוחות עזרה בניווט בחנות ומציאת מוצרים. כמו כן, רשתות המזון יכולות לרתום את המערכת לקידום מכירות, להציג על המסך פרסומות, הצעות למוצרים, ותוכן ממומן בהתאם להרגלי הקנייה של הלקוח.  
הנתונים שנאספים באנונימיות מהמערכת של Shopic עוזרים לרשתות המזון לייעל את ניהול המלאי שלהם ואת פריסות החנויות וכוח האדם וכן לזהות העדפות צרכנים. בנוסף, המערכת מסייעת לחזק את קשרי הלקוחות על ידי שיפור חווית הקנייה ובידול ממתחרים.
כמו כן, הצרכנים נהנו מתהליך תשלום מהיר יותר – עם עגלות הקניה החכמות של Shopic זמן ביצוע התשלום נמשך פחות מדקה, לעומת שלוש וחצי דקות בשימוש עם קופה בשירות עצמי ותשע דקות בשימוש בקופה רגילה.  המערכת של Shopic קיבלה משוב חיובי גבוה מלקוחות הרשת, וציון עקבי של 85-95% במדד שביעות רצון.
ההודעה על פריסה מסחרית של עגלות הקניה החכמות של Shopic ברשת שופרסל מגיעה לאחר שנה של צמיחה משמעותית לחברה. במהלכה, Shopic גייסה 35 מיליון דולר בסבב B בהובלת שופרסל ומשקיעים נוספים. בנוסף, היא הכפילה את כוח האדם שלה ל-80 עובדים, וערכה פיילוטים ברשתות סופרמרקט גדולות בצפון ודרום אמריקה.
אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר: "שופרסל ממשיכה להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל. שופיק נותנת פתרון טכנולוגי מצוין שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה. הבינה המלאכותית המוטמעת בטכנולוגיה מאפשרת לנו לשפר בכל עת את החוויה על פי הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו".
רז גולן, מנכ"ל ומייסד שותף של Shopic , מסר: "שיתוף הפעולה בין שופרסל ל- Shopic מסמן אבן דרך משמעותית בתעשיית עגלות הקניה  החכמות העולמית. נכון להיום, אף חברה אחרת לא דיווחה על פריסה של עגלות חכמות בקנה מידה מסחרי. הפריסה המהירה של המערכת שלנו בשופרסל מציבה את שופיק כמובילה בתחום עגלות הקניה החכמות. זוהי פריסה בקנה מידה חסר תקדים, שמגשימה את החזון שלנו לגבי עתיד חווית הקניות".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    גיל שלישי
    מיכל.פ. 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העגלות האלה..והקופה בשירות עצמי...אינן ידידותיות לגילאים המבוגרים...מתקשים לעמוד בקצב של הבינה המלאכותית ....
    סגור
  • 11.
    השירות שלכם בכל ערוץ שהוא - מתחת לכל ביקורת
    אורן 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום ערכתי קניה באינטרנט. היתה כנראה תקלה מערכתית במחשבים. כדי להשלים את הקנייה התקשרתי כמה פעמים לשירות לקוחות והם השלימו עבורי את הקניה. האישור על הקניה לא הגיע אלי בכלל למרות הבטחות של שירות לקוחות. התקשרתי ואין מענה יותר וכולי תקווה שהמשלוח יגיע מחר. באופן כללי אנחנו לעתים רחוקות נוהגים לקנות ברשת שלכם ורק בגלל שירות ברמה כל כך נמוכה. אז הגיע הזמן שתשקיעו גם בלקוחות ולא רק בפרסומות
    סגור
  • 10.
    חחחחחחח
    קרין 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין מאוד פיטרו מלאאאא עובדים ,עכשיו גם יפטרו קופאיות,המחירים עלו בטירוףףףף ,ואתם טוענים שיש צמיחה בשופרסל למרות שהם טוענים שזה ההיפך ,נראה עד לאן זה ידרדר ,עוד מעט כבר לא יצטרכו עובדים במדינה הזאת הכל יהיה חשמלי וכל המדינה תהיה מובטלת היום זה מתחיל בסופרים מחר זה יגיע גם לממשלה שתתנהל על רובוטים (את האמת אולי בממשלה עדיף רובוטים מאשר זומבים),נראה עוד לאן נגיע עוד כמה שנים
    סגור
  • 9.
    ק.שמונה
    יוסף סיטבון 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שאתם שוכחים שיש בני צריכים להתפרנס אתם בבעלי סופרים תתעשרו וההבטלה תגדל כך גם בבנקים מה אתם רוצים שאנשים ישבו בבית והמדינה תסבסד את הטירוף הזה גם ככה אנשים קשה להם שהם עובדים עוד מובטלים תעצרו את הטירוף טכנולוגיה טובה לשמור על חיים של בני אדם כמו רפואה מיכשור רפואי מלחמה
    סגור
  • 8.
    על הפנים
    דא 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחירים יקרים עבור ירקות ופירות ברמה נמוכה ביותר, יש יותר מדי מוצרים שעדיף שלא היו קיימים מוצרים שמעוניינים בהם והם עוד ממליצים נותנים הנחה ללקוח לא נמצאים המלאי. גם שיטת התגמול על קניה - המטבעות מיועדת לצעירים בזבזנים מה יש לקנות ומי קונה בסכומים כדי לממש את המטבעות דשת עם מספר גבוה מדי של סנפים בעיקר אלה היקרים יותר כמו סופרסל שלי ובשכונה עם חווית קניה רעה מאד. יש רשתות שנעים יותר לקנות בהן אך סופרסל הדורסנית השטלתה על יותר מדי שטחים וצריך לבלום ולדלל. אותה.
    סגור
  • טען עוד
  • דורסנות תאגידית
    אורנה 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התאגיד הזה דורסני ושתלטן בכל תחום שהוא נכנס ,המשכורת לעובדים ברמה של דמי אבטלה ואילו המנהלים גורפים משכורות עתק של עשרות ומאות אלפים בחודש. על כן העובדים שלהם בחוסר,הם מחפשים כל הזמן עובדים ובסוף מגייסים מחברות כח אדם. עם המשכורות שלהם,העובדים ברמות הנמוכות מקבלים השלמת הכנסה למרות שעובדים כמעט 9 שעות ביום כולל יום ו'.
    סגור
  • 7.
    על הקרשים
    שא 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשת מגעילה עם שרות גרוע ביותר ירקות ופירות על הפנים ומחי
    סגור
  • 6.
    עגלה חכמה
    ארי כהן 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להוציא פריט מהעגלה ללא עזרא מעובד הסניף
    סגור
  • זה לא נכון
    אולג 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוציאים מוצר והוא נמחק אם לא נמחק סורקים את הברקו ונמחק
    סגור
  • 5.
    קניות תחת מעכב
    א.א. 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשיטה החדשה יהיה קל לעיכוב מה כל אחד קונה וכל אחד יוכל לקנות רק מה שמותר לו. למשל בעלי הכנסות נמוכות לא יוכלו לקנות מוצרים יקרים או מי שבדיאטה מוצרים שאסורים לו. זו המטרה האמיתית של החידוש.
    סגור
  • 4.
    חשבתם על זה שללכת לסופר זה נחמד וכיף ואני אישית אוהב את
    צרכן 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיטה הקיימת .חברים אומרים לי תעשה משליוח אני מסביר להם סופר זה חוויה . כל אחד השיטה שלו . שיהיה בהצלחה .אני אישית אמשיך לעמוד בתור לקופאי קופאית
    סגור
  • 3.
    מה עם הקופאית? יפטרו? (ל"ת)
    Gg 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברור כמו שפיטרו ים של עובדים העיקר הרווח שלהם (ל"ת)
    קרין 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המטרה!!! 0 כח אדם.
    מישהו שיודע 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו בדיוק מטרת הרשת.מלהקטין מקבלי משכורות, צמצום כוח האדם למינימום הכרחי ולסלק את עובדי הבסיס שגם ככה נושאים על גבם את כל הפירמידה.וזה על מנת שהעניים יהיו יותר עניים ויעופו כי למכונות ולרובוטים לא צריך לשלם משכורת ואין תנאים סוציאליים. תביטו סביבכם,למה יש עגלות חכמות,למה יש קופות בשרות עצמי 5 או 6 ורק דיילת אחת מסתובבת בין המשתמשים. חסכו בכח אדם קופאיות ושטחי מסחר. כל זאת שהממונים ילכו הביתה בסוף חודש עם שקי כסף.על כן לא קונה ברשת הזאת. ראיתם כמה זמן צריך להמתין בתור בבתי המרקחת שלהם מרשת Be, למה אין להם רוקחים,או סייענים.כי לא רוצים כח אדם.זו מדיניות מוכתבת מהדרגים הבכירים. בהצלחה לכם אותי כבר לא תזכו לראות כלקוחה באף חנות שלכם.
    סגור
  • 2.
    רשת ללקוחות צעירים וחדשים. לא לכולם
    דנושה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שילכו לעזעזל. יש אופציות אחרות.
    סגור
  • 1.
    ממש רווח.
    יעקב 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבצע תשלום בדקה במקום ב3 דקות ? מה אנחנו באולימפיאדה . ומה לגבי הוצאות תחזוקה של המערכת .
    סגור