כסף וצרכנות

קרפור מסתבכת בגלל הכניסה לישראל? ה-BDS קורא לחרם עולמי

תנועת החרם - BDS - בקמפיין עולמי נגד רשת קרפור וזאת בעקבות כניסתה לשוק הישראלי. עד שלא יבוטל הזיכיון עם אלקטרה מוצרי צריכה ויינות ביתן, יצאה הודעה לכל תומכי זכויות הפלסטינים בעולם להחרים את ענקית המזון הצרפתית "מרוויחה מפשעי מלחמה"
מערכת ice |  2
אורי קילשטיין (צילום סיון פרג', ויקיפדיה)
רשת המזון הצרפתית מסתערת על השוק הישראלי לקראת השקת ענק, אך בינתיים בתנועת ה-BDS קוראים לחרם עולמי על הרשת באם תמשיך את שיתוף הפעולה הישראלי.
בהודעה שיצאה שבוע שעבר, קוראת התנועה לחרם על קרפור עד שתסיים את השותפות עם "האפרטהייד הישראלי והקולוניאליזם של המתנחלים". הקמפיין הבינלאומי - BDS (ראשי תיבות של Boycott, Divestment and Sanctions) פועל בתחומים רבים להשפעות לחרם על ישראל גם כלכלי וגם תרבותי ומופעל על ידי 170 ארגונים פרו פלסטיניים.

הגוף המתאם של ה-BDS, הוועד הלאומי הפלסטיני ה-BNC ואחד הארגונים המובילים בתנועת החרם העולמית נגד ישראל, יצא בהודעה לכל תומכי זכויות הפלסטינים בעולם להחרים את קבוצת קרפור ולהתנער ממנה עד שתסיים את תמיכתה בישראל וזאת לאור "ההפרות החמורות של ישראל בזכויות האדם הפלסטיניות". לדברי תנועת החרם העולמית, מאז שקרפור הודיעה ב-8 במרץ השנה על הסכם הזיכיון עם אלקטרה צריכה ויינות ביתן הרשת הצרפתית הופכת לשותפה ב-"פשעי מלחמה שמבצע משטר הכיבוש הישראלי ואפרטהייד על העם הפלסטיני כולו וזאת בכך שאלקטרה שותפה לפעילות בהתנחלויות מתשתיות ועד נדל"ן: "קבוצת קרפור מרוויחה מהאפרטהייד הישראלי", נכתב ועל כן בתנועה העולמית דורשים חרם.

צילום מסך מאתר BDS
התנאים להפסקת החרם ה-BDS נגד קרפור כוללים: 1. עצירת מוצרים מההתנחלויות בכלל סניפי הרשת בעולם, 2. לסיים לאלתר את הזיכיון עם אלקטרה מוצרי צריכה ויינות ביתן. באם תעמוד בשני התנאים, אומרים בתנועת החרם העולמית, היא תצעד בעקבות ארגונים בינלאומיים רבים שלא משתפים פעולה עם ישראל ומפעל ההתנחלויות ובכך לא תהיה חלק מרווחים שמגיעים "משפעי מלחמה ומהפשע נגד האנושות של האפרטהייד".
בתנועת החרם העולמית גם מעלים תמיהה: אם בזמן המלחמה של רוסיה ואוקראינה, קרפור הורידה מהמדפים מוצרים רוסיים מהחנויות כמחאה, וזאת רק שבועות ספורים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, "איפה עמדתה המוסרית נגד המשטר הכיבוש הצבאי של ישראל והאפרטהייד שדיכא את הפלסטינים במשך עשרות שנים?".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בידיאס זה הדבר הכי דבילי - הסבר
    BeTheAs* 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נניח שהבידיאס יצליח במאבקם, והקמפיין שלהם יבריח את רוב החברות המשקיעות בארץ. חרם אקדמי וחרם תרבותי הם דיי חסרי חשיבות, אבל משיכת השקעות זה יותר רציני. ונניח ויצליחו, ואפילו המשק הישראלי נפגע מכך. אז מה? מה יקרה אז? הם באמת מאמינים שישראל, מדינה עם רוב שמתנגד למתן שטחים, פתאום יחליטו שצריך להיכנע לתכתיבים זרים ולעשות את מה שהקהילה הבינלאומית (אם יש דבר כזה בכלל) פוקדת עלינו לעשות? שום סיכוי. בגלל זה, ריבונות זה לא השלב הנכון. ריבונות זה קלף מיקוח שאפשר להשתמש בו ברגעים של משבר. זאת אומרת, במידה והבידיאס לא יפסיק להפיץ שקרים ולאיים על חברות ענק להשקיע בישראל, ישראל תכיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון. הקלף הזה הוא עוצמתי ושומר על מדינת ישראל. אז כל אלו שדורשים ריבונות עכשיו - למה? מה זה יתן? השטחים בשליטתנו, מה יכול להיות יותר טוב מזה? תשמרו על הריבונות לקלף מיקוח עתידי. ולמרות שהסיכויים של בידיאס להצליח במשימה שואפים לאפס, ישראל צריכה להיות ערוכה לכל תרחיש. גם במישור הדיפלומטי.
    סגור
  • 1.
    Bds fukc you
    אוהב ישראל 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שילכו לעזאזל הקינאה של הבית די אס בישראל הורסת אותם בעיקר רוג'ר ווטרס הזקן שימות בעזרת השם
    סגור