כסף וצרכנות
דירוג מניות קמעונאיות המזון: אתם פחדתם והם הרוויחו, איזו רשת מזון זינקה ב-16% בזכות איראן?
החודש האחרון טלטל את שוק ההון, ורשתות המזון הרגישו זאת היטב. אחת המשיכה להוביל, אחרת הפתיעה בזינוק, ויש גם מי שאיבדה גובה. הנתונים המלאים – בפנים
חודש יוני מראה קפיצה משמעותית במניות ענף הקמעונאות, עם קפיצה ניכרת מחודש הקודם לו, מאי 2025.
כל רשתות המזון הציגו עליות בתשואות המניות, כשהגורם המרכזי לכך התרחש ב־13 ביוני, מועד תחילתה של תקיפה באיראן. האירועים עוררו חשש בציבור, וגרמו לנהירה נרחבת לרשתות המזון. במשך מספר ימים נרשמה תנועה ערה במיוחד בשעות הבוקר והצהריים, כשלקוחות רבים מילאו את העגלות במוצרים רבים - מתוך חשש מהעתיד הלא ברור. התוצאה: זינוק חד בתשואות המניות בענף, לפחות ברובן.
לצד ההשלכות הביטחוניות, גם תחילתו של החופש הגדול תרמה להגברת הביקוש. בני נוער וילדים שנשארו בבית במהלך היום, הביאו לעלייה בצריכה הביתית ולגידול בפעילות הקנייה, בעיקר בקרב משפחות.
מניית יוחננוף ממשיכה להוביל את הענף, עם עלייה של 16.2% ביוני וזאת לאחר שזכתה גם לתשואה במאי של 11.75%. רשת ויקטורי שומרת על המקום השני, עם זינוק נוסף גם החודש - 10.38%. רשת רמי לוי, שתשואת מנייתה הייתה הנמוכה ביותר בחודש מאי (5.07%), רושמת החודש התאוששות מרשימה עם עלייה ב-7.97% נוספים.
לעומת זאת, מניית טיב טעם עם תשואות יציבות של כמעת וירידה, מוזר לראות זאת בחודש שבו כולם רצו לבצע קניות לקראת מבצע "עם כלביא". טיב טעם סיכמה את החודש בעליה של־0.83% בלבד.
עוד ב-
חודש יוני הצטיין בתנודתיות גבוהה בענף הקמעונאות - מצד אחד, חשש ביטחוני שהוביל לעליות חדות, ומצד שני, שינויי צריכה עונתיים. ניתוח הנתונים מצביע על מגמה ברורה של חזרה של הצרכן הישראלי אל רשתות המזון הגדולות ברגעי אי־ודאות. ככל שהמתיחות הביטחונית תימשך או תתחדש, סביר להניח שהשוק ימשיך להגיב בהתאם, גם בחודשים הבאים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



