כסף וצרכנות
פטריוטים עד הקופה: למה ישראלים לא מעדיפים תוצרת מקומית?
רוב הישראלים מעידים כי הם מעדיפים תוצרת מקומית, אבל בפועל לא תמיד זה מתבטא בקנייה. האם אנחנו באמת תומכים בתעשייה הישראלית – ואילו יתרונות כלכליים יש לכך עבור הצרכן?
יום העצמאות מהווה הזדמנות לעודד תוצרת ישראלית. אך האם אנחנו באמת בוחרים מוצרים כחול-לבן כשאנחנו עומדים מול המדף בסופר?
לפי סקר שנערך עבור משרד הכלכלה, כ־63% מהישראלים טוענים שהם מעדיפים מוצרים מתוצרת מקומית – אבל בפועל רק כ־40% מהרכישות הן באמת של מוצרים כחול-לבן. ביום העצמאות, כשהדגלים מתנופפים ברחובות והלב מתמלא גאווה, זו הזדמנות להסתכל גם פנימה – לעגלה שלנו.
מוצרים כחול-לבן כוללים הרבה מעבר לפיתות וחומוס. מדובר בתעשייה רחבה שכוללת בשר, מוצרי חלב, חומרי ניקוי, חד-פעמי, בגדים, קוסמטיקה ועוד. לקראת יום העצמאות, יצרנים ישראלים משיקים מוצרים בעיצוב חגיגי, אריזות עם דגלי ישראל ומבצעים ייחודיים לעידוד קנייה מקומית.
האם משתלם לקנות כחול-לבן? במקרים רבים – כן. מוצרי מדף מתוצרת מקומית לרוב זולים יותר ממקביליהם המיובאים, במיוחד בתחום המזון הטרי. חוץ מזה, התמיכה ביצרנים ישראלים מחזקת את הכלכלה המקומית, שומרת על מקומות עבודה ומעודדת חדשנות.
לקראת החג, ניתן גם למצוא סימונים ייחודיים על מוצרים מתוצרת ישראל – סמל כחול-לבן, טקסטים ייעודיים כמו "מיוצר בישראל" ולעיתים QR Code שמוביל לסיפור של המפעל.
עוד ב-
המסר לצרכנים הוא ברור: ביום שבו אנחנו חוגגים עצמאות, כדאי גם לחשוב על עצמאות תעשייתית. הבחירה של כל צרכן יכולה להשפיע.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



