כסף וצרכנות

יו"ר המסעדנות החדש: "לבטל את הטלת המע"מ על הטיפים" | ריאיון

יקיר ליסיצקי שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון איגוד המסעדות והברים בישראל, פועל למען הסרת הגזרה החדשה של רשות המיסים - תשלום מע"מ לטיפים: "האיגוד מתנגד נחרצות לבטל את רוע הגזרה, מהלך שלעמדתנו מקודם בחוסר סמכות ובניגוד להחלטת בית המשפט העליון" | ריאיון בלעדי
ענת סימן טוב |  1
יקיר ליסיצקי יו"ר מסעדנות וברים (צילום רועי פרי)
יקיר ליסיצקי מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון איגוד המסעדות והברים בישראל. האיגוד הינו עמותה רשומה משנת 2001, הפועלת לטובת המסעדנים ומייצגת את בכירי המסעדנים.
האיגוד פועל כעמותה עצמאית, ללא מטרות רווח (מלכ"ר) לקידום התרבות והידע המקצועי של העוסקים ופועלים לשיפור זכויותיהם של המסעדנים בענף. חברי הוועד באיגוד, הינם מסעדנים, אנשי מקצוע ותיקים שתורמים מזמנם ומרצם לאיגוד ללא תמורה לטובת העמותה. בין הוותיקים, בין היתר: חיים כהן, רותי ברודו, ירזין סלע, דושי לייטרסדוף, שלומי סלמון, ניני נוף, אביבית פריאל, לילך ספיר, איציק חנגל, אילן ואמיר אופנהיימר, איציק אדרי, מבכירי ומייסדי הענף ויושבי ראש האיגוד לשעבר, מיכה סול, טל שטרן ועפרה גנור, בעלי רשתות ומסעדנים מוכשרים רבים נוספים.

יקיר ליסיצקי צילום: לירן מור
ליסיצקי (39) הוא אחד מדמויות המפתח בהנהגת ענף המסעדנות בארץ, והחל את דרכו בענף המסעדות כבר בגיל 13, בפינוי כלים ברשת "אפרופו" וכיום הוא בעלים ומנכ״ל של מסעדת ״85/15״ בכיכר רבין, מתחם "רעמסס" בשוק היווני ביפו ופאב ״הבור״ בשדרות רוטשילד. בנוסף, הוא אקטיביסט חברתי שהטביע את חותמו עוד במאבקי התעשייה בתקופת הקורונה המורכבת והקשה, והוא ממשיך לשמש כקול בעלי העסקים גם בימים מאתגרים אלו של מלחמת חרבות ברזל.
ליסיצקי פעיל ללא לאות בוועדות הכנסת הרבות ומהווה גורם משמעותי בפעילות ובמאבק להקצאת עובדים זרים ייעודיים לענף המסעדות. כמו כן, בימים אלו, פעול ליסיצקי נחרצות לבטל את רוע הגזרה על הטלת מע"מ על טיפים במסעדנות. ליסצקי פועל על מנת  ליזום ולהוביל מהלכים, לרבות הצעת חוק בשיתוף נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, המייצרת וודאות לענף וקובעת פטור ממע״מ על הטיפים באופן מוחלט, סוגיה במחלוקת מזה עשרות שנים. ליסיצקי סיפר בריאיון למערכת ice  מה פועלו של האיגוד, מה מטרותיו ומה יקרה עם תשלום המע"מ עבור טיפים שרשות המיסים החליטה לאחרונה:  
מה תפקיד ההתאגדות?
 האיגוד יוצר לובי ארצי נרחב שמטרתו לפעול למען אינטרסים משותפים ומקנה סיוע בייעוץ והכוונה ומספק פתרונות לבעיות הענף ופירוק העומס הרגולטיבי הרב המאיים על המשך קיומו של הענף בחלוף שנים רבות של משברים כשגרה. האיגוד בפריסה ארצית מאפשר לחברי האיגוד להגיע גם להישגים עסקיים ושיפור באספקות ושירותים. ח
מה הפעילויות שהתאגיד עושה?
איגוד המסעדות פועל לטובת מאות המסעדנים, בתי הקפה, קבוצות הסעדה וברים בפריסה ארצית, ומממן את פעילותו מדמי חבר ותרומות/חסויות של חברות מסחריות. מדובר בעמותה מסודרת, ללא מטרות רווח, המייצגת את המסעדות בישראל בה חברים בעלי המסעדות. בשנים האחרונות האיגוד פעל והצליח לנהל מאבקים רבים וניהול משברים רבים כשגרה. בין היתר, ניהול מטה המאבק בקורונה להישרדות הענפית, נוכחות וועדות הכנסת הרבות בפעילות ובמאבק להקצאת עובדים זרים ייעודיים וביטול היטל עובדים זרים, ניהול מטה המאבק בקורונה להישרדות הענפית, נוכחות וועדות הכנסת הרבות בפעילות ובמאבק להקצאת עובדים זרים ייעודיים לענף המסעדות.
מה אתה כיו"ר הולך לעשות-אילו שינויים, חידושים שלא היו קיימים ועכשיו תעשה או שתשנה?
"בפנינו ניצבים אתגרים רבים וחשובים שבכוונתי לקדם ולטפל בהם לצד מספר מהלכים אסטרטגיים: קידום חוק פטור מע"מ על הטיפים, פתרון משבר כוח האדם בענף על ידי אישור ויישום הקצאת עובדים זרים כלליים ייעודים לענף המסעדות לראשונה מאז קום מדינת ישראל והגדלת ההקצאה תוך הוכחת הצורך הקיומי, קידום הכרה בעבודה מעודפת בענף המסעדנות בישראל: מתן פתרון לבעיית כוח האדם בנוגע לכלל מערך נותני השירות (מלצרים וברמנים) ולעבודות מטבח. הקמת קרן סיוע כספית לתמיכת המסעדנים בזמן משבר, יצירה, הרחבה והדגשת ההטבות והיתרונות הכלכליים מהם נהנים חברי איגוד המסעדות" 
 מע"מ על טיפים של מלצרים-מה דעתך בנושא והאם תפעל לפתרון של זה?
 "האיגוד מתנגד נחרצות לבטל את רוע הגזרה בכל הנוגע להטלת מע"מ על הטיפים, מהלך שלעמדתנו מקודם בחוסר סמכות ובניגוד להחלטת בית המשפט העליון, שהפנה את הרשות למחוקק. עמדתנו בהתאמה לפסקי הדין השונים שטיפ איננו הכנסה של בית העסק. טרם המלחמה, עוד לפני הצהרת רצונה של רשות המסים, הענף שלנו סובל ממחסור חמור של מעל 9,000 נותני שירות. גביית מע"מ על הטיפים תוביל לקריסת ענף המסעדנות, שכבר נמצא בקריסה ובדימום מתמשכים ברקע המלחמה. איגוד המסעדות, בשיתוף לשכת יועצי המס, הגישו באמצעות ח"כ אליהו רביבו הצעת חוק בנושא למתן פטור מע"מ על הטיפים, על מנת לייצר ודאות על הטיפים באופן מוחלט: הן לנותני השירות והן לבעלי המסעדות. סוגייה זו בוערת והינה במחלוקת מזה עשרות שנים והיא כחרב על צווארם של המסעדנים ופעילות עסקיהם, אנו פועלים נחרצות לבטל את רוע הגזירה ולעגן זאת באמצעות אישור הצעת חוק."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מדוייק
    ברמן בארומה 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבחור מתהדר בנוצות לו לו … האקטיביסט הכי משמעותי בענף זה אילן זגדון .
    סגור