קריירה ולימודים

בשורה ענקית עבור עולים לישראל: זה החוק שאושר בכנסת

הצעת חוק של ח"כ דן אילוז מבקשת להקל על הליך הקליטה של עולים תוך מתן אפשרות לעבוד בתחום הרפואי באופן אוטומטי בהתאם לתקנות האיחוד האירופי
מערכת ice |  5
עולים חדשים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
הצעת חוק להכרה ברישיונות מקצועיים על בסיס הנחיות האיחוד האירופי עברה היום (חמישי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת.
בהצעת חוק זו מבקש ח"כ דן אילוז להקל על הליך הקליטה של עולים תוך מתן אפשרות לעבוד בתחום הרפואי באופן אוטומטי בהתאם לתקנות האיחוד האירופי. מנגנון ההכרה האוטומטית פועל באירופה למעלה מעשור בהצלחה, והוא הגשים את מטרתו והביא עמו תועלות כלכליות וחברתיות. ההנחיות מקיפות עשרים ושמונה מדינות ובהן כ-500 מיליון נפש. 

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "עלייה למדינת ישראל היא ערך ציוני ראשון במעלה, ועל מדינת ישראל לדאוג לקליטה נוחה ורכה לכל יהודי שבוחר לעלות לארץ אבותיו. אחד מחסמי העלייה והקליטה המרכזיים הוא הליך ההכרה ברישיונות מקצועיים של עולים ותושבים חוזרים. רבים מן העולים שמגיעים לישראל אינם מצליחים להיקלט בה וחוזרים למדינות המקור לאחר שהתייאשו מלקבל הכרה ברישיונותיהם, חלקם אף בעלי מקצוע ותיקים במדינות מוצאם. זאת בנוסף ליהודים רבים הבוחרים מראש שלא לעלות לישראל מחשש שלא יוכרו רישיונותיהם. בפעולה זו אנחנו שמים סוף לסיפורים על רופאים עולים, בוגרי האוניברסיטאות הטובות בעולם, שנאלצים לעבוד כעובדי ניקיון כתוצאה מרגולציה עודפת. מה שנכון לאירופה נכון גם כן לישראל, מדובר בצעד חשוב בקליטת עולים ובמאבק ברגולציית יתר. בתור עולה אני רואה חשיבות עמוקה בהסדרת עניין זה וכולי תקווה כי שינוי זה יקל על עולים בהליך קליטתם בישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה הצעת חוק שעברה קריאה טרומית
    אסף 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו המגיב אלון שציין זאת כמו כן לא ברור האם מדובר על רופאים מהאיחוד האירופאי וצפון אמריקה או רופאים שבאו ממדינות פחות יעילות רוסיה אוקראניה
    סגור
  • 4.
    הכותרת שגויה ומטעה
    אלון 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוק לא אושר בכנסת, הוא עבר בקריאה טרומית. כדי שהוא יאושר הוא צריך לעבור עוד שלוש קריאות בהליך שלוקח כמה חודשים, וכלל לא בטוח שהוא יצלח אותו ויעבור. נא לתקן את הכותרת.
    סגור
  • 3.
    עכשיו יגיעו הרוסים - גם גויים וגם קנו דיפלומה בשקל (ל"ת)
    הילה 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עליה לארץ רק יהודים ששני הוריהם וכן הלאה יהודים
    סדום ועמורה 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא לקלוט מתבוללים וערב רב, קל וחומר שנוכרים לגמרי.
    סגור
  • 1.
    הצעה חשובה ביותר. הלוואי ותאושר. (ל"ת)
    דנה 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור