קריירה ולימודים

הצעת ליברמן בכלל לא הוצגה למורים? "מביכה"

לאחר ששר האוצר פרסם היום באופן פומבי הצעה להסכם השכר עם הסתדרות המורים, ארגון עובדי ההוראה הגיב בחריפות: "הצעה מביכה, פוגעת עוד יותר בתנאי העסקה של המורים"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

לאחר שהבוקר (רביעי) הציגו שר האוצר אביגדור ליברמן והממונה על השכר קובי בר נתן בצעד חריג, את ההצעה שהוגשה לעובדי ההוראה במסגרת המו"מ על הסכם שכר מול הסתדרות המורים, ארגון העובדים מיהר להגיב להצעה שלדבריו "לא מוכרת ולא הוצגה", בפניו, ואף קרא לראש ממשלת המעבר, לפעול בנושא.

עיקרי ההצעה כפי שהוצגו במסיבת העיתונאים, היו תוספת לשכר הבסיס בסכומים של בין 400 ל-1,200 שקל, כך ששכר מורה מתחיל, יעמוד על 9,000 שקלים למשרה מלאה. כמו כן, הוצע מענק התמדה בסך 24,000 שקל יינתן לאחר שלוש שנות הוראה.


עוד ציינו הוצע כי למשרד החינוך תינתן גמישות להציע שכר גבוה יותר  בחוזה אישי במטרה למשוך כוח אדם איכותי לבתי ספר חלשים, וכן מתן גמישות למנהל בפיטורין, באמצעות קיצור התהליך והוספת מדדי תפקוד לתהליך.


כאמור בהסתדרות המורים, מיהרו להגיב להצעה, ומסרו כי "ההצעה המעורפלת שהאוצר הציג היום לציבור, לא מוכרת לנו ולא הוצגה לנו במסגרת ישיבות המו"מ שהתקיימו כל השבוע. כנראה לא בכדי נמנע האוצר להעלות את ההצעה המביכה הזאת במו"מ אתנו. מדובר בהצעה שפוגעת עוד יותר בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה. אנו קוראים שוב לראש הממשלה, יאיר לפיד, להתערב אישית במשבר שמאיים להחריב את מערכת החינוך ולמנוע את השבתתה".


מנגד, הנהגת ההורים המשיכה להביע תמיכה באוצר ולגנות את צעדי הסתדרות המורים, כשבהודעה שהופצה לתקשורת טענו כי "ההצעה שמונחת כעת על שולחן הדיונים משקפת עד כמה מערכת החינוך במשבר והנהגת ההורים הארצית רואה בה פשרה ראויה שעונה על הציפיות שלנו לצעדים לשיפור מערכת החינוך".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה